Páter Gerald Murray obvinil pápeža Františka z “podpory homosexuálneho životného štýlu” v pápežových nedávno vydaných memoároch.
Počas 16. januára v epizóde relácie Raymonda Arroya”The World Over,” páter Murray obvinil pápeža z “podpory homosexuálneho životného štýlu”. Murray vyjadril názor, že namiesto obnovenia učenia Cirkvi o homosexualite pápež v skutočnosti “podporuje homosexuálny životný štýl tým, že hovorí, že týchto ľudí treba rešpektovať, že Katolícka cirkev by nemala povedať nič, čo by narušilo pokoj a mier ľudí, ktorí prijali homosexuálny životný štýl.”
Nádej, označovaná za kvázi autobiografiu, obsahuje len málo podstatného obsahu, ale poskytuje Františkovi priestor na zopakovanie jeho výrokov o homosexuálnych osobách a vyznávačoch tradičnej omše.
Pri obnovení svojej predchádzajúcej kritiky zákonov proti homosexualite, ktoré sú rozšírené najmä v afrických krajinách, František povedal, že homosexualita “je ľudská skutočnosť”, na ktorú Cirkev nesmie reagovať “slaboducho.”
Čítajte: Pápež František v novej memoárovej knihe hovorí, že Boh miluje homosexuálov ‘takých, akí sú’
V pokračovaní František vyslovil návrh, ktorý sa javí ako odstránenie potreby obrátenia od praktizovania homosexuálneho životného štýlu:
Boh Otec ich miluje rovnakou bezpodmienečnou láskou, miluje ich takých, akí sú, a sprevádza ich rovnako ako nás všetkých, je blízko, milosrdný a nežný.
Murray sa však pri komentovaní pápežových pasáží pýtal, aký bol Františkov zámer, keď povedal, že “Boh miluje homosexuálov takých, akí sú.”
“Chce tým povedať, že Boh ich miluje, keď páchajú sodomiu? Dúfam, že nie, pretože sodomia je smrteľný hriech a Katechizmus Katolíckej cirkvi učí, že je to ohavnosť,”upozornil Murray. “Je to’strašná vec. Nikdy by sa to nemalo robiť.”
Známy kňaz – kanonik a kňaz newyorskej arcidiecézy – tiež povedal, že pápež “chrlí propagandu homosexuálnych záujmových skupín.”
“To, čo’označuje za zločin, je sodomia,” poznamenal Murray v reakcii na EWTN’Raymonda Arroya. “Sodomia bola v celom kresťanstve po väčšinu dejín zakázaná. Vo väčšine krajín sa to nedávno zrušilo, ale v afrických krajinách tieto zákony proti sodomii pokračujú.” (Viacerí svätí a otcovia Cirkvi skutočne vyzývali k zákonným trestom proti praktizovaniu homosexuality)
Katolícka cirkev učí, že “homosexuálne akty sú vnútorne neusporiadané. Sú v rozpore s prirodzeným zákonom. Uzatvárajú sexuálny akt pred darom života. Nevychádzajú z pravej afektívnej a sexuálnej komplementarity. Za žiadnych okolností ich nemožno schvaľovať.”
Vychádzajúc z týchto aspektov katolíckej morálky Murray dodal, že “nemáte právo páchať sodomiu. Je to’nemorálny čin a’je spoločensky deštruktívny.”
Musíme hlásať Kristovu pravdu a povedať, že nie je šťastie a spása v pokračovaní života, ktorý’je zasvätený páchaniu smrteľného hriechu. Takto sa’nemá žiť.
Toto je posolstvo Cirkvi, vždy to bolo posolstvo.
V roku 1986 za kardinála Josepha Ratzingera vydal Vatikán dokument s inštrukciami pre biskupov o pastorácii homosexuálnych osôb. Text napomína biskupov, aby sa uistili, že oni a akýkoľvek “pastoračný program” v diecéze “jasne vyjadrujú, že homosexuálne aktivity sú nemorálne.”
Ratzinger’v texte načrtol, že autentický pastoračný prístup by mal “pomáhať homosexuálnym osobám na všetkých úrovniach duchovného života: prostredníctvom sviatostí, a to najmä častým a úprimným používaním sviatosti zmierenia, modlitbou, svedectvom, radou a individuálnou starostlivosťou.”
Takisto však poznamenal, že všetci, ktorí sa podieľajú na poskytovaní takejto pastoračnej starostlivosti, musia mať jasno v učení Cirkvi, pretože “odklon od učenia Cirkvi’alebo mlčanie o ňom v snahe poskytovať pastoračnú starostlivosť nie je ani starostlivosťou, ani pastoráciou. Pastoráciou môže byť v konečnom dôsledku len to, čo je pravdivé. Zanedbávanie postoja Cirkvi’bráni homosexuálnym mužom a ženám v tom, aby sa im dostalo starostlivosti, ktorú potrebujú a ktorú si zaslúžia.
“Preto by sa osobitná starostlivosť a pastoračná pozornosť mala zamerať na tých, ktorí majú tento stav, aby nenadobudli presvedčenie, že prežívanie tejto orientácie v homosexuálnej aktivite je morálne prijateľná možnosť. Nie je.”
Predchádzajúci dokument z roku 1975 z Vatikánu, Persona Humana, uvádza: “Nemožno skutočne podporovať dôstojnosť človeka ak sa nerešpektuje základný poriadok jeho prirodzenosti.”
Pápež František svojimi pravidelnými audienciami a stretnutiami s významnými obhajcami LGBT – ako je páter James Martin SJ a New Ways Ministry – dal týmto aktivistom veľkú nádej, že cirkevné učenie o homosexualite by sa mohlo v budúcnosti zmeniť.
Vychádzajúc z tohto podnetu poprední preláti navrhli, aby sa zmenil jazyk Katechizmu o homosexualite, aby bol ústretovejší a menej “zraňujúci.”
PREČÍTAJTE: Kardinál Schönborn pri otázke o zmene Katechizmu v otázkach LGBT
Aj keď František stanovil, že katolícke učenie pripúšťa len manželstvo medzi mužom a ženou, kontroverzne obhajoval civilné zväzky pre páry rovnakého pohlavia “a tiež povolil požehnanie párov rovnakého pohlavia “párov”, ktoré sa spoločne prihlásia o takéto požehnanie.