Maloobchodný gigant Amazon odstránil zo svojej webovej stránky niekoľko potvrdení politiky identity, čo je zrejme zatiaľ najväčší skalp kampane proti ideológii "woke" vo firemnom svete.
Podľa archívov webových stránok od decembra zmizlo z Amazonu množstvo vyhlásení liberálneho aktivistického smeru vrátane podpory “rovnosti pre černochov” a “práv LGBTQ+, ” slova “transgender,”; schválenie “legislatívy na boj proti nesprávnemu zaobchádzaniu a rasovým predsudkom v policajnej praxi, úsilia o ochranu a rozšírenie volebných práv a iniciatív, ktoré zabezpečujú lepšie zdravotné a vzdelávacie výsledky pre černochov”; a podporu propotransrodových zákonov.
Amazon’sa na svojej webovej stránke už skôr pochválil, že spoločnosť bola “skorým a silným” podporovateľom homosexuálnych “manželstiev” a že Amazon sa zasadzuje za “rovnaké práva” pre osoby s pohlavným postihnutím a “pracuje na federálnej a štátnej úrovni USA na legislatíve vrátane podpory prijatia zákona o rovnosti.”
“Amazon poskytuje príspevky na zmenu pohlavia na základe Štandardov starostlivosti, ktoré zverejnila Svetová odborná asociácia pre transrodové zdravie (WPATH),” ktorá podporuje chirurgické a chemické zákroky v prípade transrodových detí, dodala.
Na ich mieste je oveľa miernejšie vyhlásenie, že “nerovnaké zaobchádzanie s kýmkoľvek, vrátane černochov, [takzvaných] LGBTQ+ ľudí, Ázijcov, žien a ďalších, je neprijateľné.” Hovorca spoločnosti uviedol, že “zdravotné poistenie pre transrodových” zamestnancov je stále hradené.
Amazonu nie je cudzí ľavicový aktivizmus a signalizácia cnosti, ako napríklad dotovanie cestovania zamestnancov za potratom a potláčanie kníh, ktoré Bidenova administratíva považuje za “lekárske dezinformácie”. Tento krok však zrejme naznačuje snahu verejne bagatelizovať túto stránku spoločnosti, ktorej zakladateľ a výkonný predseda Jeff Bezos pochválil prezidenta Donalda Trumpa po jeho znovuzvolení a daroval 1 milión dolárov na jeho inauguráciu
Bez ohľadu na svoje motívy sa spoločnosť Amazon pripája k Target, Walmart, McDonald’s, Jack Daniel’s, John Deere, Tractor Supply, Lowe’s, Toyota a Coors, ktoré v posledných mesiacoch v reakcii na tlak verejnosti upustili od “woke” firemných politík.
V posledných rokoch ľavicoví aktivisti využívali DEI a “environmentálne, sociálne, & riadenie” (ESG) štandardy, aby povzbudili veľké americké korporácie k tomu, aby zaujali priaznivé stanoviská k politickým a kultúrnym otázkam, ako sú homosexualita, transgenderizmus, rasové vzťahy, životné prostredie a potraty.
Politické a zákaznícke reakcie na takýto aktivizmus sa premietli do obchodných problémov spoločností, ako sú Disney a Bud Light. Trumpovu’porážku viceprezidentky Kamaly Harrisovej v novembrových voľbách do Bieleho domu mnohí považujú aj za ďalší dôkaz odmietania woke ideológie širokou verejnosťou, čo je ďalším signálom pre korporácie aj aktivistov o nedostatočnej vnímavosti obyvateľstva voči takýmto projektom.
