TARGET-scaled-e1713971597482-810x500.jpg

Spoločnosť Target po rokoch propagácie LGBT upúšťa od mnohých iniciatív

12
Kultúra smrti

Národný maloobchodný reťazec Target, jedna z prvých veľkých korporácií, ktorá sa agresívne hlásila k LGBT cnosti, ustupuje od svojich takzvaných “woke” programov v rámci pokračujúceho odklonu od kultúrnej politiky vo firemnom svete.

24. januára spoločnosť Target oznámila sériu úprav svojho prístupu k “vytváraniu pocitu spolupatričnosti pre náš tím, hostí a komunity prostredníctvom záväzku k inklúzii.” 

Konkrétne “uzatvára” svoje “trojročné ciele v oblasti rozmanitosti, rovnosti a inklúzie” a “iniciatívy v oblasti rasovej rovnosti a zmeny (REACH)”; “vyhodnocuje naše firemné partnerstvá, aby sme zabezpečili ich priame prepojenie s naším plánom rastu”; “(s)topovanie všetkých externých prieskumov zameraných na rozmanitosť, vrátane (Human Rights Campaign’s) HRC’s Corporate Equality Index”; a premenovanie svojho “Supplier Diversity” tímu na “Supplier Engagement” tím.

“V priebehu roka 2025 budeme’urýchľovať opatrenia v kľúčových oblastiach a zavádzať zmeny s cieľom podporiť rast a držať krok s vyvíjajúcim sa vonkajším prostredím,” vyhlásila spoločnosť. “Budeme pokračovať v monitorovaní a prispôsobovaní sa podľa potreby.”

Plán je v ostrom kontraste s dlhoročným vychádzaním v ústrety najmä LGBT loby spoločnosti Target’v otázke, ktorá bola odštartovala v roku 2023, keď verejne deklarovala podporu lobistickej skupine GLSEN (ktorá presadzuje komplexné začlenenie pro-LGBT tém do verejného vzdelávania vrátane sexuálne explicitných kníh) a začala predávať oblečenie s LGBT tematikou pre deti vrátane dojčiat, čo vyvolalo bojkot zo strany konzervatívcov.

Spoločnosť v reakcii na tlak stiahla z regálov niekoľko najextrémnejších položiek, ale neprerušila väzby s LGBT aktivistami. Federálna žaloba v mene akcionára spoločnosti Target v tom istom roku obvinila spoločnosť z “klamlivých vyhlásení o jej mandátoch v oblasti životného prostredia, sociálnych vecí a riadenia (ESG) a rozmanitosti, rovnosti a inklúzie (DEI) a z toho, že akcionári spoločnosti Target prišli o miliardy dolárov.”

V máji 2024 spoločnosť Target po konzervatívnych bojkotoch oznámila, že na základe “historických výsledkov predaja obmedzí predaj LGBT produktov len v niekoľkých zo svojich takmer 2 000 predajní,”hoci naďalej zdôrazňovala iné spôsoby podpory LGBT ideológie.

Target sa teraz pripojil k Amazon, Walmart, McDonald’s, John Deere, Tractor Supply, Lowe’s, Toyota, Jack Daniel’s a Coors, ktoré v priebehu posledných mesiacov v reakcii na tlak verejnosti upustili od woke firemnej politiky alebo rétoriky.

V posledných rokoch ľavicoví aktivisti využívali normy DEI a ESG na to, aby povzbudili veľké americké korporácie k tomu, aby zaujali priaznivé stanoviská k politickým a kultúrnym otázkam, ako sú homosexualita, transgenderizmus, rasové vzťahy, životné prostredie a potraty.

Politické a zákaznícke reakcie na takýto aktivizmus sa premietli do obchodných problémov spoločností, ako sú Disney a Bud Light. Novembrové víťazstvo prezidenta Donalda Trumpa’nad viceprezidentkou Kamalou Harrisovou v boji o Biely dom mnohí považujú aj za ďalší dôkaz toho, že široká verejnosť odmieta ideológiu woke, čo je ďalším signálom pre korporácie aj aktivistov o nedostatočnej vnímavosti obyvateľstva voči takýmto projektom.