- Tradičné hodnoty sú ohrozené prebudeným extrémizmom v akademickom prostredí.
- Indoktrinácia ľavicovou ideológiou narúša základné princípy vzdelávania a morálky.
- Programy DEI vedú k poklesu akademických štandardov a odborných znalostí študentov.
- Federálne financovanie by malo byť podmienené dodržiavaním tradičných vzdelávacích hodnôt.
Nie každá inštitúcia vyššieho vzdelávania ustupuje od prebudeného extrémizmu napriek nedávnym celoštátnym trendom, čoho dôkazom je nedávno objavený kurz University of Minnesota Twin Cities’ Center for Medieval Studies, ktorý ponúka tri vysokoškolské kredity na štúdium o “transgender svätcoch” v stredovekom umení.
“Tento kurz vychádza z kritickej teórie rasy, intersekcionality a queer teórie a na základe primárnych textov a celého radu vizuálnych a materiálnych zdrojov sleduje históriu, skúsenosti a reprezentácie marginalizovaných identít v stredovekom svete,” uvádza sa v opise predmetu MEST 3009 - Intersekcionálne stredoveké umenie. “Budeme uvažovať o pohlaví, sexualite a rase v kontexte židovskej, kresťanskej a islamskej kultúry v stredoveku. Na hodine sa budú skúmať témy ako transrodoví svätci, zázračné premeny, posadnutosť démonmi, ženské umelkyne a mecenáši, “obludné rasy” z cestovateľských správ a operácie potvrdzujúce pohlavie. Na rozdiel od mylných predstáv o homogénnej bielej európskej minulosti bola realita stredovekej Európy rozmanitá a komplexná a jej hranice - geografické, kultúrne, telesné a iné - sa menili, čo sa odzrkadľuje v jej vizuálnej a materiálnej kultúre.”
Na žiadosti The College Fix’o komentár neodpovedali viacerí predstavitelia univerzity, ale profesorka katolíckych dejín na Chicagskej univerzite Rachel Brownová predpokladala, že kurz môže mať na mysli Janu z Arku v mužskom odeve alebo sv. Symeona Teológa ako eunucha, hoci takéto príklady majú len slabú súvislosť s moderným používaním pojmov ako “transgender”. Ani v jednom prípade sa nespochybňuje objektívna existencia biologického pohlavia, ako to robí dnešné hnutie “gender-fluidity”.
“Problém v medievalistike nie je v tom, že by sme ignorovali marginálne a monštruózne javy; problém je v tom, že sme nedokázali dať starostlivosť o marginálne a monštruózne javy do súvislostí,” povedal Brown pre časopis Fix. “To, že sa teraz zaujímame o marginálne a obludné, je priamym dôsledkom stredovekého kresťanského naliehania, že dokonca aj netvory, ako sú tie, ktoré sú opísané v cestopisoch, boli ľudské bytosti, ktorým Ježiš prikázal apoštolom kázať.”
Indoktrinácia študentov ľavicovou ideológiou v oblasti sexuality, rasy a iných ľavicových programových bodov je už dlho hlavným problémom na všetkých úrovniach amerického vzdelávania. Viac ako 30 štátov zaviedlozákony, ktoré by zrušili programy rozmanitosti, rovnosti a inklúzie (DEI). Konzervatívci dlhodobo kritizujú DEI a iné formy politiky identity za to, že skôr hladia, než liečia rozdelenie a zameriavajú vzdelávanie na ľavicovú politickú indoktrináciu na úkor tradičného vzdelávania.
V máji 2024 zasvätenci z prestížnej Lekárskej fakulty Davida Geffena Kalifornskej univerzity v Los Angeles’ (UCLA’s) upozornili, že fixácia školy’na diverzitu viedla ku kríze, v ktorej viac ako polovica študentov v rôznych kohortách prijatých od roku 2020 nezvládla štandardizované testy základných lekárskych znalostí z predmetov od urgentnej medicíny a rodinnej medicíny až po internú medicínu a pediatriu.
Trumpova administratíva vyhlásila, že vzdelávacie inštitúcie musia obmedziť svoje programy DEI alebo prídu o federálne financovanie. Administratíva v súčasnosti preveruje mnohé takéto spôsoby využívania peňazí daňových poplatníkov, vrátane pro-potratovej a pro-cenzúrnej činnosti prostredníctvom USAID, “Diverzity, Equity and Inclusion and neo-Marxist class warfare propagandy” predovšetkým prostredníctvomNational Science Foundation a miliardyľavicovým “zelenej energie” neziskovkám prostredníctvom Agentúry na ochranu životného prostredia.