shutterstock_2416280137-810x500.jpg

Veľký týždeň je vhodným časom, aby kňazi varovali zástancov potratov, aby neprijímali sväté prijímanie

32
Kultúra života
  • Ježišova láska je zjavná v Eucharistii, chráni nás každý deň.
  • Prijímanie Eucharistie je povolené len bez smrteľného hriechu, podľa kánonu 915.
  • Katolíci musia chrániť Eucharistiu a hlásať pravdu o jej skutočnej prítomnosti.
  • Eucharistia je stredobodom nášho života, zaslúži si našu dôveru a úctu.

Detská pieseň “On má celý svet vo svojich rukách” učí deti utešujúcej pravde, že Ježiš nás drží, opatruje a chráni každý deň nášho života. Miluje nás viac, než si dokážeme predstaviť, a keď vstupujeme do Veľkého týždňa, vidíme, že táto láska je taká zjavná na kríži.

Ale jeho dar seba samého ide ešte ďalej. Pri Poslednej večeri, keď Ježiš ustanovil Eucharistiu, nám daroval seba samého.

Ježiš je prítomný - telo, krv, duša a božstvo - v Eucharistii. Eucharistia nie je len symbolom, ale skutočne je Ježišom. A pri každej omši ho môžeme prijať, ak sme bez smrteľného hriechu. 

Teda je povinnosťou každého katolíka, najmä duchovného, chrániť a brániť Kristov dar v Eucharistii. 

V nedávnej tlačovej správe Judie Brownová, prezidentka Americká liga života, uviedla, že Veľký týždeň je ideálnym časom na zamyslenie sa nad dôstojným prijímaním Eucharistie a kánonom 915, kánonickým právom, ktoré stanovuje, že “tí, ktorí boli exkomunikovaní alebo interdikovaní po uložení alebo vyhlásení trestu, a iní tvrdohlavo zotrvávajúci v zjavnom ťažkom hriechu, nemajú byť pripustení k svätému prijímaniu.”

Judie pripomína, že katolíci, najmä tí, ktorí sú vo verejných funkciách, nemôžu byť za potraty – zjavný ťažký hriech – a prijímať Krista v Eucharistii. Vysvetľuje, že “biskupi a kňazi by mali túto pravdu hlásať z kazateľnice, vyučovať ju na hodinách katechizmu a uverejňovať v cirkevných bulletinoch.” 

Pri Eucharistia je “zdrojom a vrcholom” nášho kresťanského života, pretože je to sám Boh. 

Vieme, že Kristus je prítomný v Eucharistii, pretože nám to sám povedal. V šiestej kapitole Jánovho evanjelia Ježiš povedal svojim učeníkom, že on je “chlieb života.”Pokračoval: “Ja som živý chlieb, ktorý zostúpil z neba; kto bude jesť tento chlieb, bude žiť naveky; a chlieb, ktorý ja dám, je moje telo za život sveta.”

Mnohí z jeho učeníkov od neho v ten deň odišli. Nerozumeli Jeho učeniu a ani sa im nepáčilo. Ježiš ich však nezavolal späť a nepovedal, že hovorí obrazne. Nechal ich odísť. Toto učenie bolo také dôležité.

A pri Poslednej večeri Ježiš požehnal a lámal chlieb a povedal: “Toto je moje telo, ktoré sa za vás vydá; toto robte na moju pamiatku.” 

“Toto robte.” Toto opakujte. Ježiš chcel povedať, že pri každej omši prostredníctvom kňaza premení chlieb a víno na svoje Telo a Krv. 

Ale 31 percent katolíkov nebolo riadne katechizovaných a veria, že Eucharistia je len symbolom Krista. Toto číslo by malo byť nulové, pretože, ako raz katolícky autor Flannery O’Connor povedal skupine ľudí, ktorí spochybňovali pravdivosť transsubstanciácie: “No, ak je to’len symbol, do h–ll s ním!”Neskôr uviedla: “To bola jediná obrana, ktorej som bola schopná, ale teraz si uvedomujem, že to je všetko, čo o tom budem môcť povedať, mimo príbehu, okrem toho, že je to pre mňa skutočný stred existencie; všetko ostatné zo života je zbytočné.”

Sv. Róbert Bellarmín tiež chápal dôležitosť ochrany Krista v Eucharistii a pri diskusii o pravde o skutočnej prítomnosti uviedol túto analógiu:  

Predpokladám, že by vám knieža sľúbil sto zlatých a pri splnení svojho slova poslal krásny náčrt mincí, čo by ste si asi mysleli o jeho štedrosti? A predpokladajme, že keď ste sa sťažovali, darca by povedal: “Pane, váš údiv nie je na mieste, pretože namaľované koruny, ktoré ste dostali, možno veľmi správne považovať za pravé koruny podľa rečníckej figúry zvanej metonymia.” Nemal by každý pocit, že si z vás a vášho obrázku robí žarty?"

Našeho Pána, ktorý nám sľúbil, že nám dá svoje telo a krv. Chlieb, ktorý vám dám, povedal, je moje Telo za život sveta. Ak tvrdíš, že na chlieb sa môžeme pozerať ako na obraz Jeho Tela, argumentuješ ako knieža a zosmiešňuješ Božie’prisľúbenia.

Ježiš nám povedal, že Eucharistia je jeho telo. Je to dar, ktorý je zadarmo daný a hodný nesmiernej dôvery.

Vedieť, že je skutočne prítomný, znamená, že Eucharistia by mala byť stredobodom našej existencie. Keď to pochopíme, prirodzene po ňom túžime a chránime ho. Naša ochrana musí zahŕňať modlitbu za to, aby naši kňazi a biskupi dodržiavali kánon 915 a aby sme sa na Jeho prijatie prezentovali len vtedy, keď sme bez smrteľného hriechu. 

Ježiš je naše všetko a prichádza k nám počas každej omše. Sme požehnaní, že ho môžeme, hoci aj nakrátko, prijať na svoje jazyky a dovoliť mu, aby živil naše duše.

Susan Ciancio je absolventkou Univerzity Notre Dame a už viac ako 20 rokov pracuje ako spisovateľka a redaktorka; z toho 16 rokov v oblasti pro-life. V súčasnosti je redaktorkou časopisu American Life League’s Celebrate Life Magazine—národného’hlavného katolíckeho pro-life časopisu. Je tiež riaditeľkou a výkonnou redaktorkou ALL’s Culture of Life Studies Program—katolíckej pro-life vzdelávacej organizácie pred 12 rokmi.