- Odklon od pravdy ohrozuje jednotu Cirkvi a vieru veriacich.
- Nejednoznačnosť pápežského učenia spôsobuje zmätok medzi biskupmi a laikmi.
- Pravé milosrdenstvo nikdy nevzdáva pravdu, aj keď je to náročné.
- Musíme sa vrátiť k nemennému učeniu Krista a jeho pravde.
Opakujem tieto slová proroka Ámosa, pretože sú pre našu dobu veľmi dôležité. Došlo k veľkému odklonu od kolmice pravdy. Tá by mala byť naším jediným meradlom.
“A Hospodin povedal: (Amos 7, 8).
Sigapurský kardinál William Goh v nedávnych vyjadreniach vyjadril obavy, že nejednoznačnosť pápežského učenia, najmä v rámci Amoris Laetitia, a dôraz na synodalitu viedli k zmätku medzi biskupmi a nejednotnosti medzi laikmi. Táto poznámka nie je bez opodstatnenia. Mnohí veriaci katolíci - duchovní aj laici - sa v posledných rokoch snažili rozoznať jasné učenie Cirkvi v záplave protichodných signálov.
ČÍTAJTE: ‘Vojna sa skončila’? Ako môže pápež Lev XIV. uzdraviť Cirkev
A predsa treba uznať, že k tej istej nejednoznačnosti občas prispel aj sám kardinál Goh. Zatiaľ čo odvážne bránil prirodzený zákon, keď sa postavil proti zrušeniu singapurských zákonov’proti sodomii, jeho neskoršie vyhlásenia, v ktorých vyzýval Cirkev, aby “prijala” tých, ktorí žijú hriešnym životným štýlom, a jeho neistý postoj k svätému prijímaniu pre rozvedených a znovu zosobášených, vyvolali pochopiteľnú dezorientáciu. Pastier musí nielen poznať ovce, ale musí ich aj viesť istým hlasom.
Zopakujem tieto slová proroka Amosa, pretože sú pre našu dobu kritické. Došlo k veľkému odklonu od olovnice pravdy. Tá by mala byť naším jediným meradlom.
“A Hospodin povedal: Hľa, postavím olovnicu uprostred svojho ľudu …” (Amos 7,8).
— Bishop J. Strickland (@BishStrickland) 23. mája 2025
Toto nie je záležitosť osobností alebo preferencií. Ide o vernosť Ježišovi Kristovi, ktorý je ten istý včera, dnes i naveky. Cirkev nie je povolaná vytvárať pravdu, ale prijímať ju, strážiť ju a hlásať ju bez skresľovania. V dobe, ktorá oceňuje toleranciu pred pravdou, sú mnohí vedúci v pokušení rozostriť hranicu medzi milosrdenstvom a morálnym kompromisom. Ale pravé milosrdenstvo sa nikdy nevzdáva pravdy. Ako raz povedal pápež Benedikt XVI: “Milosrdenstvo bez pravdy je slepé.”
Nachádzame sa v dobe podobnej dobe proroka Ámosa, keď Pán vyhlásil, že uprostred svojho ľudu postaví olovnicu. Olovnica sa nemení s vetrom. Neohýba sa podľa všeobecnej mienky. Jednoducho ukazuje, čo je rovné a čo nie.
Musíme sa vrátiť k olovnici – to znamená k samotnému Kristovi a k jeho nemennému učeniu. Konkláve sa skončilo, a hoci sa začal nový pontifikát, mnohí zostávajú ostražití. Znamenia nehľadáme vo verejných vystúpeniach alebo heslách, ale v jasnom a jednoznačnom vyznávaní katolíckej viery. To, za čo sa modlíme teraz, keď hľadíme do budúcich dní, je, aby pápež Lev XIV. meral všetky veci podľa tesárskeho’meradla: pravdy, lásky a doktrinálnej integrity.
Modlime sa o milosť zostať verní aj vtedy, keď mnohé hlasy – či už z Ríma alebo odinakiaľ – nedokážu dať istý zvuk. Držme sa toho, čo nám bolo odovzdané, a pravdy, že náš Pán, ktorý sľúbil, že bude so svojou Cirkvou navždy, ju neopustí ani teraz.
“Kto nie je so mnou, je proti mne, a kto neshromažďuje so mnou, rozptyľuje” (Lk 11, 23).
Čítajte: Biskup Strickland varuje pred slobodomurárstvom: ‘Nezlučiteľné s našou katolíckou vierou’
Výše uvedené komentáre biskupa Stricklanda’boli pôvodne publikované na X.
