- Nové vedenie Pápežskej akadémie pre život vyvoláva obavy medzi pro-life katolíkmi.
- Mons. Pegoraro podporuje liberalizmus, čo ohrozuje katolícke učenie o živote.
- Umelá inteligencia môže viesť k digitálnej tyranii a ohroziť morálne hodnoty.
- Katolícka morálka čelí nebezpečenstvu, ak sa etika presunie na liberálne základy.
Výmena arcibiskupa Vincenza Pagliu za novú tvár na Pápežskej akadémii pre život spôsobila určitú úľavu v radoch katolíkov, ktorí boli unavení zo škandálmi poznačených rokov pod pápežom Františkom. Zmena však môže trvať o niečo dlhšie, než sa možno očakávalo.
Novým prezidentom inštitúcie sa stal Mons. Renzo Pegoraro, ktorý bol kancelárom od roku 2011 a od roku 2016 pôsobil pod arcibiskupom Pagliom ako jeho účinný zástupca.
Vymenovanie Pegorara’vyvolalo zdesenie - prečo človek, ktorý sympatizuje s “právom na smrť”, dostal moc nad pro-life misiou Cirkvi’
.Zlý nápis https://t.co/lFSVc7RLQ4
— Elizabeth Yore (@ElizabethYore) 27. mája 2025
Toto však nie je jediný otáznik – alebo výkričník – nad Pegorarovým’menovaním.
Digitálny globalista za život?"
Mgr. Pegoraro ako viceprezident hovoril ako globalista – na platforme reflektoval na “polykrízu”, pred ktorou varoval Klaus Schwab na 30. valnom zhromaždení Pápežskej akadémie pre život 3. mája tohto roku
Je tiež uvedený ako spolupracovník Iniciatívy globálnych riešení, ktorej zoznam partnerov znie ako kto’kto globalizmu. Sponzorovaná nemeckou vládou a v spolupráci s WEF a Nadáciou otvorenej spoločnosti Georgea Sorosa’ GSI privítala Pegoraro’v 2021 prezentáciu o tom, ako by mohli najlepšie využiť umelú inteligenciu na realizáciu svojej vízie udržateľnej digitálnej tyranie na celom svete.
Pod názvom “Human-centric AI: From Principles to Actionable and Shared Policies,”Pegoraro’dokument šumí liberálno-globálnymi buzzwordmi.
Radí, že “pri digitálnom prechode treba chrániť spravodlivosť, sociálnu spravodlivosť a inkluzívnosť”, čo je typický liberálny kotol. Čo to však znamená?"
Pokrok nad rámec katolíckeho učenia
Odvoláva sa Pegoraro pri tom na magistérium katolíckej tradície? Spomína, že umelá inteligencia je podobná “predchádzajúcej priemyselnej revolúcii,” na ktorú pápež Lev XIII reagoval encyklikami o ľudskej dôstojnosti a katolíckej sociálnej náuke.
Čítajte: srdcervúca prosba pápežovi Levovi XIV. aby sa Pápežská akadémia pre život stala opäť katolíckou
Ale Pegoraro’vým cieľom nie je vybaviť moderný svet odpoveďami z klenotnice katolíckej tradície.
Jeho správa je návodom na realizáciu vlády podľa AI – na celom svete krok za krokom.
Navrhujeme, aby operačný rámec obsahoval Metodiku dôveryhodnej umelej inteligencie pre vlády, ktorá poskytuje prístup viacerých zainteresovaných strán, viacerých krajín a viacerých kultúr na vytvorenie systému dôveryhodnosti technológií a ich používania, založeného na viacrozmernom, rizikovom rámci riadenia AI, ktorý zahŕňa vzdelávanie, odbornú prípravu, súbory nástrojov, metodiky a ich prijatie, modely riadenia, etické komisie a osvedčené postupy.
Pegoraro prišiel naučiť globalistov, ako sa nás všetkých zmocniť pomocou technológií. Ako? Samozrejme, pomocou jeho metódy.
“Túto metodiku by mali používať jednotlivé krajiny a koalície viacerých krajín (napríklad G20).”
Príručka, ako na digitálny globalizmus
Prečo je to problém? Pegoraro’va metóda spočíva vo vysvetlení, ako dosiahnuť, aby ľudia dôverovali umelej inteligencii.
AI rutinne klame ľudským používateľom, gaslighting ich, keď spochybňujú liberálnu politiku, a dokonca sa pokúsila vydieraťinžiniera z Anthropicu, aby zabránil svojmu vypnutiu – za to, že sa “správa nečestne.”
V skratke, ľudia by AI absolútne nemali dôverovať, pretože je preukázateľne nedôveryhodná. Jeden z popredných vývojárov AI buduje bunker v očakávaní “apokalypsy AI” –, v ktorom superinteligencia očakáva sa, ževznikne o 3 až 5 rokov, sa môže rozhodnúť, že nás všetkých jednoducho zabije.
Nate Soares a ja vydávame tradičnú knihu: _Ak to niekto postaví, všetci zomrú: Prečo by nás nadľudská umelá inteligencia všetkých zabila_. Vychádza v septembri 2025.
Pravdepodobne by ste si ju mali prečítať! Vzhľadom na to by sme’boli radi, keby ste si ju predobjednali! Hneď teraz! pic.twitter.com/0uRyzuqNQb
— Eliezer Yudkowsky ⏹️ (@ESYudkowsky) 14. mája 2025
Je umelá inteligencia Antikrist?
Čo viac, dokonca aj ateisti ako Palantir’Peter Thiel sa teraz pýtajú “Je AI Antikrist?”
Mgr. Pegoraro však tieto obavy nezdieľa a svoju múdrosť venuje tomu, aby globalistom ukázal, ako predať vládu podľa algoritmov ich obyvateľstvu.
Pegoraro užitočne vysvetľuje, ako môžu globalistické byrokracie koordinovať globálne zavádzanie vlády umelej inteligencie – plynulý prechod celého sveta na trvalý digitálny režim.
“Nadnárodná organizácia, ako je G20, by mala určiť KPI [kľúčové ukazovatele výkonnosti], aby sa zabezpečila ich konzistentnosť vo všetkých krajinách,” hovorí a ukazuje, ako sa vláda, súdnictvo, zdravotníctvo, vzdelávanie a všetky ostatné služby zložia do algoritmu večného riadenia.
Nemusíte sa však báť, – hovorí Pegoraro – proces bude mať “faktor transparentnosti”.
“Príkladom kľúčového ukazovateľa výkonnosti pre pilier transparentnosti je “verejné zdieľanie údajov použitých na trénovanie algoritmov.”
Podľa neho bude môcť verejnosť vidieť údaje, na ktorých sa bude trénovať ich budúci vládca umelej inteligencie.
Toto je v skutočnosti už známe. Po storočí úplnej kontroly kultúrnej produkcie zo strany liberálov prakticky všetko, na čom sa AI trénuje, odráža a posilňuje “pokrokové” liberálne hodnoty.
Je zvláštnou iróniou, že práve v čase, keď ľudia túto skrachovanú ideológiu odmietajú, technológia ponúka možnosť vyzdvihnúť jej vládu z mŕtveho hrobu – a urobiť ju živou navždy.
Postup k permanentnej liberálnej vláde
Samozrejme, správy boli vždy falošné a liberálny demokratický systém pantomímou demokracie. Možno tvrdiť, že prechod k vláde pomocou počítačových algoritmov len zdokonaľuje – a nie vynachádza – systém kontroly. Liberálny systém bol vynájdený v analógovom veku tlačených médií, rozhlasu a CRT televízie. Dalo by sa povedať, že vláda prostredníctvom médií sa len digitalizuje.
Ďalším bodom je samotný pokrok. Progresívci nikdy nevysvetľujú, kam pokrok smeruje – len to, že ho treba robiť, že je vždy dobrý a že všetko, čo robia, je preto pokrok. Liberáli sú predsa dobrí chlapci.
Najnovšie môžeme vidieť cieľ pokroku, ktorým je zvečnenie liberálneho vládnutia. Všetky modely umelej inteligencie na Západe sú v politickom spektre naľavo od stredu. Dokonca aj Muskov’Grok, ktorý nedokáže uznať morálne uvažovanie mimo liberálnych rámcov, je umiestnený naľavo od stredu. Je jednoducho menej ľavicový ako všetky ostatné.
I’ve testoval 5 modelov hraničnej umelej inteligencie na 4 testoch politickej orientácie. Väčšina modelov sa prikláňa k ľavému stredu, ale Grok-3 sa zdá byť bližšie k stredu. pic.twitter.com/2vF14UL6D5
— David Rozado (@DavidRozado) 22. apríla 2025
Katolícka morálka nemá budúcnosť
Ľudia, ktorí veria, že etika pochádza od Boha, z cnosti a vyhýbania sa hriechu, jednoducho nemajú’v tejto hre hráča.
Etika, ktorú Pegoraro odporúča sprevádzať predaj digitálnej tyranie, je modernistická liberálna etika. Obmedzujú sa na rawlsovskú ideu človeka bez vlastností, na aritmetiku morálky presadzovanú Petrom Singerom a na “princíp škody” Johna Stuarta Milla.
V skratke, Pegoraro predkladá globalistom, ako predávať digitálnu tyraniu ako pokrok. Ak sa to stane, všetky naše životy a živobytie bude riadiť umelá inteligencia, ktorá bude presadzovať rovnaké komunitné pravidlá ako YouTube alebo Facebook. Namiesto toho, aby ste boli zakázaní za nesprávne myslenie, môžete hladovať.
To je dokonale etické, pretože každý, kto nesúhlasí s progresívnou utópiou, jej, samozrejme, škodí. Prirodzene, rozhodnutie vypnúť vám elektrinu, zmraziť bankový účet, imobilizovať vaše elektrické auto a digitálne vás vymazať z brán na rozpoznávanie tváre nebude nikoho trápiť’svedomím. V tichosti ho prijme stroj bez reálnej prítomnosti, ktorý použije už existujúce systémy, ktoré umožňujú plne automatizovať rozhodnutia o živote a smrti.
Nový šéf Pápežskej akadémie pre život učí globalistov, ako si umyť ruky nad svojou prácou na ukončení ľudského života, ako ho poznáme, a ako dosiahnuť, aby ich podriadené obyvateľstvo vnímalo koniec časov ako dobré časy.
