Alternatívny web breitbart.com zozbieral za 48 hodín štvrť milióna podpisov na petíciu bojkotujúcu výrobky potravinárskej spoločnosti Kellogs. Dôvodom je, že spoločnosť Kellog nechce, aby sa jej reklama zobrazovala na stránke Breitbart, s ktorého hodnotami a hodnotami jeho 45 miliónov čitateľov mesačne, “sa nestotožňuje”.
“Pravidelne spolupracujeme s našimi nákupcami mediálneho priestoru s cieľom zabezpečiť, aby sa naše reklamy neobjavovali na stránkach, ktoré nie sú zladené s hodnotami našej spoločnosti,” povedal zástupca Kelloggu Kris Charles, ktorý ale zabudol spomenúť, ako konkrétne sa Breitbart odklonil od hodnôt Kelloggu. “Vyberáme si miesta, kde bude umiestnená naša reklama a rozhodli sme sa prestať inzerovať na Breitbart.com. Pracujeme na odstránení reklamy z tejto lokality. ”
Rozhodnutie Kelloggu bolo vyvolané úsilím zo strany ľavicových liberálnych nátlakových skupín, ktoré rozpútali kampaň, aby spoločnosti upustili od reklamy na Breitbart tým, že obvinili spravodajsky portál s rasizmu a antisemitizmu.
Editor Breitbart News Alexander Marlow povedal, že Breitbart je najväčšou platformou pre pro-rodinný obsah na internete . “Sme nebojácni obhajcovia tradičných amerických hodnôt, medzi najdôležitejšie z nich patri aj sloboda prejavu. Rozhodnutie Kelloggu zaradiť Breitbart News na blacklist, aby uspokojilo liberálnych totalitaristov, je hanebný a zbabelý čin.“
Petícia na bojkot výrobkov Kellog získala u čitateľov veľkú podporu, za pár hodín ju podpísalo 75.000 ľudí a v priebehu niekoľkých hodín sa stála témou číslo jeden na Twitteri. Dnes má už cez štvrť milióna podpisov.
V nadväznosti na oznámenie Kelloggu začali na povrch prenikať informácie o rasizme spoločnosti smerom k továrenským robotníkom a profitovaniu z využívania detskej práce v zahraničí.
Obchodní a mediálni odborníci už kritizovali rozhodnutie Kelloggu zverejniť zrušenie reklamy na Breitbart. Finančný odborník Rick Newman povedal, že Kellogg urobil chybu, keď sa rozhodol verejne uspokojiť treťosektorových aktivistov na úkor miliónov “oddaných” čitateľov Breitbartu.
“Breitbart má oddané a nie malé publikum, nie je ťažké si predstaviť priaznivcov Breitbartu, ako hovoria: Budeme bojkotovať Kellogg,” povedal Newman.
Posledná vec, ktorú spoločnosť chce, je dostať sa do stredu politického zápasu, ktorý sa v krajine deje práve teraz. Mali to urobiť potichu. Teraz stret Kelloggu s Breitbartom bude ťahať nadol hodnotu ich akcií, píše New York Post. ” Akcie Kelloggu klesli kvôli Breitbartu za posledné dva dni o 3,6 percenta“, píše Atkinson v New York Post.
Podobne dopadol maloobchodný reťazec Target, ktorý prišiel o miliardy, keď sa v apríli rozhodol zaviesť transgenderové toalety a vyprovokoval masívny odpor, ktorý sa pretavil do petície s výzvou na bojkot reťazca ktorú podpísalo 1,2 milióna ľudí za týždeň. Výsledný pokles tržieb predstavoval 10 miliárd dolárov straty celkovej hodnoty Targetu pre akcionárov. Či čaká Kellogg rovnaký osud, uvidíme čoskoro.
Podobná situácia nastala aj na Slovensku, keď samozvaní odborníci na pravdu v médiách vytvorili zoznam tzv. konšpiračných webov, aby ten následne podsúvali rôznym spoločnostiam ako “výstrahu” pred publikovaním reklamy (ktorá sa častokrát generuje sama na základne preferencií užívateľa) v týchto médiách. Mnohé spoločnosti z dôvodu politickej korektnosti a z obáv pred našimi treťosektorovými udavačmi už reklamu z týchto webov stiahli.
Treba si uvedomiť, že predávať a robiť politiku sú dve rozdielne veci. Spoločnosť, ktorá chce robiť politiku a stiahne preto svoju reklamu z niektorých médií, ktoré jej hodnotovo nesedia, aby ich ekonomicky poškodila a obmedzila tak šírenie myšlienok, s ktorými nesúhlasí, prestáva byť obchodnou spoločnosťou a stáva sa politickým subjektom. Vstupuje do politickej arény a zapája sa tak do politického boja. S takou spoločnosťou už ani médiá, ani spotrebitelia nemôžu zaobchádzať ako s obchodnou spoločnosťou, ale musia s ňou zaobchádzať ako s politickým subjektom. Ak nejaká firma dvihne vlajku povedzme za gender, proti rodine, nie je to už obchodná spoločnosť. Občania majú právo odmietnuť nakupovať tovary takejto spoločnosti a majú právo ju čo najviac ekonomicky poškodiť, robia pritom iba to, čo robí aj táto spoločnosť voči ich médiám (samozrejme názoroví priaznivci tejto spoločnosti majú právo prednostne nakupovať jej tovary a tak ju podporiť). Takáto spoločnosť však už nemá právo na neutralitu.
Breitbart.com je alternatívny web prinášajúci nezávislé správy bez politickej korektnosti, ochraňujúci tradičné rodinné hodnoty, za čo si od rôznych podivných organizácií vyslúžil prívlastky, ako extrémistický, xenofóbny a pod. Číta ho až 45 miliónov ľudí mesačne. Počas prezidentskej kampane silne podporoval Donalda Trumpa. Jeden z jeho zakladateľov Steve Bannon bol nedávno vybraný Donaldom Trumpom ako jeho hlavný poradca.