Pro-life kampaň proti Pepsi

7,170
Kultúra smrti

LARGO, FL, 25. október 2011 (LifeSiteNews.com) – Pro-life organizácia Božie deti za život nedávno informovala o uznesení, ktoré podali akcionári Komisii pre cenné papiere a PepsiCo a ktoré vyjadruje protest proti používaniu kmeňových buniek nenarodených detí na výskum a rozvoj ochucovadiel výrobkov Pepsi.

V auguste 2010 uzatvorila Pepsi 4-ročnú zmluvu so spoločnosťou Senomyx. Dohoda sa týka rozvoja umelých sladidiel s vysokou účinnosťou pre výrobky Pepsi. Na základe zmluvy platí Pepsi Senomyxu za výskum a budúce poplatky za predané výrobky pomocou Senomyx technológie 30 miliónov dolárov.

Keď pro-life skupina napísala obom spoločnostiam sťažnosť o používaní životaschopných kmeňových buniek uvedených v zozname ich patentov, spoločnosť Senymox neodpovedali a PepsiCo vyhlásila, že ich výskum, ktorý používa kmeňové bunky nenarodených detí vytvorí "skvelú chuť a menej kalorické nápoje".

Členovia skupiny Božie deti za život na základe odpovede uskutočnili bojkot, do ktorého sa zapojilo viac než 20 ďalších pro-life organizácií. Bojkot už v súčasnosti podporuje aj Austrália, Španielsko, Nemecko, Írsko, Škótsko, Poľsko a Spojené kráľovstvo.

Na listy, ktoré boli zaslané všetkým členom predstavenstva PepsiCo zatiaľ neprišla odpoveď.

"Akcionári majú právo vedieť pravdu o tom, čo robí spoločnosť s ich ťažko ušetrenými peniazmi," písali pro-life aktivisti výkonnej riaditeľke Debi Vinnedgeovej. "Nedostatok ohľaduplnosti pre morálne cítenie verejnosti zo strany PepsiCo len prilieva olej do ohňa a ohrozuje akcie na burze, starobné dôchodky a investície."

Akcionári PepsiCo, ktorí podali uznesenie, vyhlasujú, že predstavenstvo prijalo firemnú politiku, ktorá berie do úvahy ľudské práva a zamestnáva etické normy, ktoré nezahŕňajú používanie zbytkov potratených plodov ani na súkromé účely, ani v spolupráci s výskumom.

Kódex správania spoločnosti PepsiCo sa navyše hrdí tým, že so zákazníkmi, dodávateľmi, verejnosťou a konkurenciou komunikuje etickým a primeraným spôsobom."

"Na ich spôsobe nie je nič etické či primerané. Zneužívajú pozostatky nevinných nenarodených detí," vyhlásila Vinnedgeová.

Istý 12 ročný chlapec, Gene z Floridy, ktorý sa o výskume PepsiCo dozvedel od svojej matky, pro-life reportérky, zostal rozhorčený a sám chcel niečo v tejto veci podniknúť. Počas akcie 40 dní pre život prehovoril k publiku.

"Keď som sa o tom dozvedel, prišlo mi zle, rozhodol som sa konať. Vymyslel som spôsob, ako bojkotovať produkty Pepsi. Programom Školy spojené pre život sa pokúsime zo škôl v našej diecéze odstrániť všetky ich produkty." Gene dúfa v rozšírenie tohto projektu po celej krajine.

Vinnedgeovú Genova iniciatíva a odvaha chytila za srdce.

"Dúfame, že vedenie PepsiCo vezme chlapcovu aktivitu seriózne na vedomie. Už aj dieťa vie, že takéto konanie je nesprávne. Nech ho Boh žehná za jeho ochranu nenarodených detí, ktoré sa samé nemôžu brániť!"