Dr. Maike Hickson, ktorý často píše pre Rorate, dnes prináša príbeh o nedávnom stanovisku, ktoré urobila jeho eminencia kardinál Walter Brandmüller predtým, ako mala byť zverejnená exhortácia Amoris Laetitia – ktorú premenoval na „Radosť zo sexu“ [Pozn. prekladateľa: z pôvodného „Radosť z lásky“]. Určite si pamätáte, ako tento dobrý kardinál minulý rok nazval „heretikmi“ tých, ktorí podporovali zmenu učenia Cirkvi o manželstve.
Z The Wandere:
Walter Brandmüller, kuriálny kardinál z Nemecka na dôchodku, dnes 6. apríla uverejnil na rakúskej katolíckej web stránke Kath.net jedno silné stanovisko (http://www.kath.net/news/54713). To sa udialo počas príprav očakávanej apoštolskej exhortácie pápeža Františka. Kardinál jasne hovorí, že pápež je viazaný dogmami Cirkvi, ktoré sú dajú tiež nájsť v Katechizme.
Hovorí: „Je magisteriálnym učením Cirkvi (dogmou), že platne uzavreté a naplnené manželstvo nemôže byť zrušené žiadnou silou tohto sveta – a to ani len samotnou Cirkvou.“ Brandmüller čitateľom pripomína, že toto bolo opätovne potvrdené ako apoštolskou exhortáciou Familiaris Consortio (1981) pápeža Jána Pavla II a tak i Katechizmom katolíckej Cirkvi.
Brandmüller jasne hovorí, že ten „kto i napriek existujúcemu manželskému zväzku vstúpi po rozvode do nového občianskeho zväzku, tak ten pácha cudzoložstvo“. Pokiaľ táto osoba „nie je ochotná ukončiť túto situáciu“ – „nemôže prijať ani rozhrešenie na spovedi, ani eucharistiu (sväté prijímanie).“ Každá iná cesta je kvôli „svojej vnútornej nepravdivosti“ „odsúdená na zánik“ - nalieha kardinál. Pokračuje, že „toto platí i vzhľadom na pokus o integrovanie do Cirkvi tých, ktorí žijú v neplatnom ‘druhom manželstve’ a to tak, že sa im uznajú liturgické, katechetické a iné funkcie.“ V kardinálových očiach by táto cesta viedla ku „konfliktom,“ „zahanbeniu“ a „oslabeniu posvätných vyhlásení Cirkvi.“
Kardinál pokračuje a hovorí, že takého čerstvo nevydarené návrhy „sa samy o sebe odhaľujú ako pokusy – s pomocou ‘salámovej metódy’ – nakoniec pripustiť tieto páry ku sviatostiam.“ Dodáva, že „táto ‘cesta von’ za účelom povolenia výnimiek je iba slepá ulička. Čo je v zásade nemožné z dôvodov Viery je taktiež nemožné v individuálnych prípadoch.“
Nemecký kardinál zakončuje jeho stanovisko s jednou dôležitou vetou: „Post-synodálny dokument, Amoris Laetitia, sa preto musí interpretovať vo svetle vyššie uvedených princípov a to hlavne preto, lebo protirečenie medzi pápežským dokumentom a Katechizmom katolíckej Cirkvi by bolo nepredstaviteľné.“