8. august 2012 (LifeSiteNews.com) – Ruskú punkrockovú skupinu, ktorá sa pokúsila o znesvätenie moskovskej katedrály Krista Spasiteľa, vyzdvihujú západné elity a médiá ako ikonu bojujúcu za ľudské práva.
Časopis Time ich skutok nazval „Súd kengúr robí hon na čarodejnice” a britské noviny Guardian citujú ich prívržencov, ktorí porovnávajú líderku skupiny Nadeždu Tolokonnikovu k Simone de Beauvoir. Obamova vláda hovorí, že „sa hlboko zaujíma” o to, čo nazýva „politicky motivované prenasledovanie” a proaborčná organizácia „za ľudské práva” Amnesty International tvrdí, že trio je „zajatkyňami svedomia”. Madonna a ďalšie americké popové hviezdy a celebrity charakterizovali dievčatá ako „hrdinky” a požadujú ich prepustenie.
Avšak tie isté zdroje len veľmi skrátene oznamujú, čo trio dievčat v skutočnosti urobilo, keď vošlo do najuctievanejšieho kostola v Rusku. Členky skupiny vyhlásili, že to bol len politický protest proti vláde ruského prezidenta Vladimíra Putina.
Tieto tri ženy, všetky vo veku okolo dvadsať rokov, sú stíhané za pobehovanie v najsvätejšom priestore katedrály, vo svätyni, kde sa nachádza oltár, kde predvádzali tanec na spôsob kankánu, spievali vulgárnu pesničku a zosmiešňovali bohoslužby. Video s anglickým prekladom pesničiek môžete nájsť tu (Varovanie: video obsahuje rôzne urážky).
(slovenský preklad tu: http://www.hlavnespravy.sk/rusko-pravoslavni-knazi-clenkam-skupiny-pussy-riot-odpustili/22817/)
Západné média typicky citujú iba jednu frázu z pesničky tria: „Svätá Mária, Panna, zbav nás Putina” čo robí dojem, že pesnička nebola o ničom inom ako o proteste proti ruskému vodcovi. Avšak anglický preklad celého textu, ktorý získala LifeSiteNews.com, naznačuje, že dievčatá mysleli na viac vecí ako na politikov.
Okrem výsmechu z pravoslávnej bohoslužby sa dievčatá vysmievali z „čiernej handier, zlatých náramníkov” pravoslávnych duchovných a narážali na „plazenie sa a klaňanie” veriacich. Potom dodali výčitku voči obhajobe verejnej morálky pravoslávnej cirkvi: „Prízrak slobody je na nebesiach, Gay-Pride je poslaný na Sibír v reťaziach.“
„Šéf KGB je ich hlavný svätec,“ pokračovali dievčatá, ktoré tým narážali na Putinove bývalé postavenie za sovietskeho režimu.
Potom spievali strofu spájajúcu svätých s výkalmi, po ktorej nasledovala ďalšia strofa namietajúca proti podpore Putinovej vlády pravoslávnymi lídrami a potom ďalšia: „Patriarcha Gunďajev verí v Putina, viac než v Boha.“
Máloznámy príbeh obscénnych „protestov” členiek Pussy Riot
Iný pohľad na príbeh, ktorý ostal prakticky nezverejnený západnými médiami, je spojenie Pussy Riot a jej členiek s ďalšími obscénnymi prejavmi, ktoré boli zamýšľané, aby vyvolali morálnu urážku a pohoršenie.
V roku 2008 členky skupiny vošli do moskovského múzea biológie, aby tam predviedli protestný „obrad plodnosti“ proti zvoleniu Dimitrija Medvedeva za prezidenta. Členka Pussy Riot Nadežda Tolokonnikova a jej manžel sa vyzliekli a verejne v múzeu predviedli pohlavný styk, kým ostatní tento incident fotografovali a umiestnili ho na internet.
Podľa netypicky otvoreného článku v Associated Press ďalšia členka Maria Alekhina zverejnila video skupiny, v ktorom vošla do supermarketu a masturbovala pomocou kuracieho stehna. V rovnakom článku agentúra píše, že ako svoj ďalší kúsok skupina zavesila na padací most v St. Peterburgu obrázok veľkého falusu.
Opakované kúsky premyslenej provokácie proti ruskej náboženskej a morálnej citlivosti skupiny vytvorili imidž skupiny v ich domácej krajine, ktorý sa dramaticky líši od súcitného portrétu vytvoreného západnými konzumentmi.
Kým sa americká popová smotánka a médiá podliezali uväznenému triu, ruským interprétom sa ich spojenie s kauzou hnusí, vrátane dvoch najväčších rockových hviezd v krajine Zemfiry a Mumiy Troll. Niektorí, ako známa speváčka Elena Vaenga, ich dokonca verejne odsúdili: „Osobne pripijem na zdravie sudcovi, ktorý im odklepne nejaké väzenie.”
Dokonca solidárny ruský novinár Michael Idov nedávno v článku pre New York Times pripúšťa, že „názor na Pussy Riot v ich vlastnom meste je prinajlepšom zmiešaný. Dokonca liberálna odpoveď zahŕňala slová ako „mali by tým kočkám dať po zadku a nechať ich ísť.”
Náboženské prenasledovanie ruskými liberálmi?
Alexander Šchipkov, predseda Klubu pravoslávnych kresťanských novinárov, ktorého Hlas Ruska charakterizuje ako „významného blogera, ktorý draho zaplatil za svoje náboženské presvedčenie počas sovietskeho obdobia” považuje „protest” skupiny v katedrále za „chladný nekrvavý teroristický čin”.
„Ľudia, ktorí sú za Pussy Riot, chcú, aby cirkev prijala sekulárny systém hodnôt – morálny relativizmus, ekumenizmus, politickú korektnosť a iné pravidlá konzumnej spoločnosti. Cirkev nebude nikdy súhlasiť s týmto druhom „sekulárnej reformácie,” podľa Hlasu Ruska dodal Šchipkov.
Dr. Igor Beloborodov, riaditeľ Ruského demografického výskumného inštitútu, pre LifeSiteNews v emailovom interview povedal, že Pussy Riot „opakovane urazili city veriacich” v Rusku a aktívne sa angažujú v propagácii protirodinného a protikresťanského životného štýlu.
„Len málo ľudí vie, že ich agresívne skutky sa uskutočňovali so sloganmi LGBT komunity,” napísal Beloborodov. „Opakovane tvrdili, že tieto akcie sú namierené nielen proti pravoslávnej cirkvi a pravoslávnym veriacim, ale tiež v rámci solidarity so sexuálnymi menšinami, ktoré podľa ich názoru, ruské orgány nepodporujú.”
„Za cieľ svojich útokov si vybrali cirkev, pretože pravoslávni kňazi aktívne podporujú tradičnú rodinu a hovorenie pravdy o homosexualite,” pokračoval. „Očividne v šírení „kultúry smrti” sú táto skupina a všetky jej akcie jeden veľmi dobre plánovaný spoločenský projekt na diskreditáciu cirkvi a deštrukciu prirodzenej rodiny.”
„Toto je dôvod, prečo dnes antikresťanská lobby vydáva veľké financie na prezentáciu tejto skupiny ako „mučeníkov”. V skutočnosti sa jedná o nebezpečných „teroristov” bez morálky bojujúcich proti spoločnosti, cirkvi a našim deťom,” dodal.