LOS ANGELES, 21. september 2012, (LifeSiteNews.com) – Kráľ popu je síce mŕtvy, no zo záhrobia posiela správu o živote. O nenarodenom živote.
Prednedávnom spoločnosť Sony uviedla edíciu 25. výročia Jacksonovho albumu Bad a obsahuje niekoľko úplne nových piesní, ktoré nikdy predtým neopustili strižňu. Jednou z nich je „Song Groove“, známa tiež ako Abortion papers (Potratové papiere). Pieseň popudzuje potratových aktivistov, pretože napáda záležitosť potratu práve spôsobom, ktorému sa tešia všetci z pro-life.
Pieseň „Abortion papers“, ktorú Jackson nahral v 80. rokoch, hovorí o tehotnej žene zvažujúcej potrat napriek želaniam otca ponechať si dieťa. Text miestami vyznieva ťažkopádne, správa z refrénu je však jasná:
Tie potratové papiere
Ktoré si podpísala proti Božiemu slovu
Tie potratové papiere
Premýšľaj o živote, ja chcem svoje dieťa
Na mnohých miestach autor spochybňuje potrat otázkou: „A čo láska? Čo Boh?“
Joseph Vogel z denníka The Atlantic uviedol, že podľa neho Michael Jackson v piesni vyjadruje obavy, či sa jeho správa bude šíriť bez posudzovania a predsudkov.
„Musím to urobiť tak, aby som sa nedotkol dievčat, ktoré boli na potrate alebo im pripomínať pocit viny. Preto to musím urobiť opatrne, musím ešte pouvažovať,“ napísal údajne Jackson.
Zvukár Matt Forger, ktorý pracoval s Jacksonom dlhé roky, hovorí, že technici, ktorí pracovali na archivovaní nahrávok kráľa popu, pieseň spočiatku „prehliadli“. Ale potom, keď si ju konečne vypočuli, im bolo jasné, že pieseň môže vyvolať rôzne ohlasy, najmä čo sa týka politiky.
„Keď sa do tejto piesne započúvate, ide o vypovedaný príbeh,“ hovorí Forger. „Michael ukazuje, aký by mal byť postoj voči potratom. Nebol si však istý, ako to povedať. Boli tam rôzne obmeny vokálov, nechcel pôsobiť ako sudca. Mal v tom však jasno. Chcel znázorniť skutočnú zložitú situáciu.“
Čokoľvek bolo jeho zámerom, pieseň nevyvolala nadšenie u potratových aktivistov.
Populárna feministická autorka Amanda Marcotteová sa k celej záležitosti vyjadrila v časopise Slate. Podľa nej by otec nemal mať žiadne právo rozhodovať o vlastnom dieťati. Opísala pieseň ako „ťažko kresťanský, dlhý text karhajúci ženu, ktorá zvolila potrat namiesto toho, aby zverila dieťa otcovi, pretože má naň právo.“