WASHINGTON D.C., 26. október 2012, (LifeSiteNews.com) – Kontroverzná reklama Obamovej kampane, v ktorej herečka svoju prvú účasť na voľbách prirovnáva k strate panenstva, pobúrila konzervatívne skupiny.
„Je veľmi poburujúce, že otec dvoch malých dcérok schválil takú ponižujúcu reklamu,“ uviedla Lila Roseová, zakladateľka a prezidentka pro-life organizácie Live Action. „Obamova reklama opäť stavia na zúfalom a urážlivom predsudku voči ženám. Znovu sa v jeho kampani žena posudzuje len z hľadiska politických záujmov a populačnej kontroly.“
Skupina pro-life orientovaných umelcov premenila svoj hnev na kreativitu a uverejnili obrázok Leny Dunhamovej, herečky, ktorá účinkuje v Obamovej reklame s nápisom, ktorý paroduje myšlienku o neplánovanom tehotenstve: „Nepríďte o svoje zamestnanie len kvôli neplánovanému prezidentovi.“
V reklame Lena Dunhamová, známa vďaka americkému seriálu Girls (Dievčatá), čerpá z dvojzmyselnosti, keď prirovnáva voľby k sexu. „Váš „prvý raz“ by nemal byť len tak s hocikým. Chcete to predsa robiť s dobrým chlapíkom. S mužom, ktorý sa zaujíma o to, či ste poistená a zvlášť, či máte antikoncepciu,“ hovorí a pokračuje, „Moje prvé voľby boli úžasné. Pred tým som bola dievča, teraz som žena. Šla som do volebnej miestnosti a zatiahla som záves. Volila som Baracka Obamu.“
Konzervatívci reklamu vnímajú ako zneužitie sexu pre politické účely a znevažovanie panenstva. V istom okamihu herečka v reklame tvrdí, že by bolo úplne trápne odpovedať na otázku, či ste boli voliť, slovami: „Nie, nevolila som, pretože som nebola pripravená.“
„Takto to vyzerá, keď prezidentská kampaň dosiahne dno,“ uviedol Ryan Bomberger, prezident kresťanskej nadácie The Radiance Foundation, pre LifeSiteNews.com. „Lena Dunhamová chcela, aby jej „prvý raz“ bolo so správnym mužom. Hej, ale zabudla sa zmieniť o tom, že tento „správny muž“ od nás bude chcieť, aby sme potom platili za jej potrat, ak by sa náhodou jej farebná dúha antikoncepcie rozplynula. To je hádam len vtip!“
„Asi by nás to nemala prekvapovať, keďže táto vláda otvorene propaguje promiskuitu, potraty a nové zadefinovanie manželstva,“ uviedol prezident Rady pre výskum rodiny (FRC) Tony Perkins.
„Podľa mňa je poburujúce, že Obama chce nasledovať vládu Putina a zverejnil reklamu, ktorá ešte viac vyostruje diskusiu,“ dodáva Perkins. Naráža tým na skutočnosť, že Obamova reklama má podobné črty s Putinovou prezidentskou kampaňou. V nej mladá žena priznáva, že Putin je jej osudový muž.
Pro-life orientovaná blogerka Jill Staneková reagovala na Obamovu reklamu s drsnou úprimnosťou: „Ako hlboko chcú ešte klesnúť? Obamovi ľudia očividne nemôžu odpútať svoje mysle od ženských partií. Sú úplne posadnutí sexom. Toto má byť reklama hodna prezidenta Spojených štátov?“
Ešte v októbri bol na Obamovom oficiálnom Tumblr profile uverejnený obrázok s nápisom: „Voľte tak, ako vám to našepkávajú vaše ženské partie.“ Tento obrázok neskôr zo stránky stiahli kvôli širokej kritike.
Troy Newman z pro-life organizácie Operation Rescue pre LifeSiteNews uviedol, že reklama je v zásade len slepý súhlas s radikálnou a nemorálnou potratovou agendou Federácie pre plánované rodičovstvo. Obama je len bezmocnou bábkou a jeho politika či kampaň obsahuje dohodu o potratovej rétorike. Je to ako, keby chvost vrtel psom.“
„Takže prezident chce takto zviesť mladé ženy žiadajúc ich, aby „to“ urobili s ním, teda aby volili po prvýkrát práve jeho,“ uviedol Gary Bauer, prezident inštitútu na šírenie hodnôt American Values. „Dúfam, že rodičia budú s dcérami hovoriť o tom, že tento muž sa svojimi sladkými rečičkami snaží dievatá prinútiť upraviť to, čo chce on. On sa potom na ďalšie ráno vyparí a zo sľubov neostane nič.“
„Zaujímavé na tom je, že herečka tvrdí, že toto je jej „prvý raz“, kedy išla voliť, hoci k voľbám mohla pristúpiť už v roku 2004. Vari John Kerry nebol dostatočne atraktívny, aby ju prilákal?“ pýta sa Eric Scheidler, prezident organizácie Pro-Life Action League.
„Toto nie sú voľby v roku 2008. Ak by Obamova kandidatúra stále vzbudzovala istý druh záujmu a nadšenia u mladej generácie, a tá inšpirovala Dunhamovú, aby konečne zašla do volebnej miestnosti, jeho kampaň by vôbec nepotrebovala takú ľahkomyseľnú a povrchnú reklamu.“
Americká konzervatívna novinárka Kathryn Jean Lopezová vyhlásila, že reklama je „za hranicami trápnosti“.
„Samozrejme, vo svojom kontexte je úplne vhodná pre vládu, ktorá si myslí, že všetky ženy sa zaujímajú len o financovanie antikoncepcie, potratov a sterilizácii štátom, a tie z nás, ktoré máme proti tomu morálne námietky, len horko lipneme na zastaraných predstavách o tom, čo je zdravé pre demokraciu (teda aj náboženskú slobodu) a pre náš život.“