Vatikán potvrdil katolíckemu reportérovi, že spoločnosť podporujúca LGBT vlastní podobizeň nedávno predstaveného maskota Lucea pre jubilejný rok 2025.
Tokidoki, spoločnosť podporujúca LGBT, ktorá je zodpovedná za tvorbu démonických návrhov sexuálnych hračiek pre dospelých, vlastní tieto práva.
Chris Lewis z umeleckej spoločnosti Baritus Catholic Illustration v pondelok na X napísal, že od Vatikánu dostal vysvetlenie, že autorské práva vlastní spoločnosť Tokidoki, talianska popkultúrna značka zodpovedná za maskotov Luce a Friends, a nie Vatikán.
Tokidoki vytvorila “Pride” mesiac hrdosti” tovar a spolupracuje so spoločnosťou, ktorá vyrába sexuálne hračky s podobným dizajnom ako maskot Vatikánu’.
Minulý mesiac Vatikán predstavil Luce, mladú pútničku, ktorá má modré vlasy, nosí žltý plášť do dažďa a zablatené topánky, nosí palicu a na krku má ruženec dúhovej farby, ako svojho oficiálneho maskota pre nadchádzajúci Jubilejný rok 2025.
Okrem Luce sú tu ešte traja ďalší maskoti – Fe, Xin a Sky – ktorí obliekajú ďalšie tri farby na logu Jubilea’: červenú, zelenú a modrú. Spolu tvoria “Luce a priatelia.”
Počas odhalenia tlačovej konferencie,arcibiskup Rino Fisichella, proprefekt dikastéria pre evanjelizáciu a organizátor Jubilea, zdôraznil, že maskot vznikol preto, aby prostredníctvom “popkultúry" pritiahol do Cirkvi viac mladých ľudí.”
Spoluzakladateľ spoločnosti Tokidoki Simone Legno, taliansky umelec, ktorý stojí za “Luce and Friends”, zopakoval tieto myšlienky v tlačovej správe Vatikánu.
“Jubileum je nepochybne jedinečnou príležitosťou na stretnutie a dialóg pre milióny ľudí, vrátane mnohých mladých ľudí,” povedal Legno. “Dúfam, že pútnik Luce môže predstavovať pocity, ktoré rezonujú v srdciach mladých generácií.”
Umelec v tlačovej správe tiež zdôraznil, že bol vychovaný ako katolík.
“Vyrastal som v Ríme v katolíckej rodine, kde som sa naučil princípom viery založenej na veľkorysosti a úcte k druhým,” uviedol Legno.
Vzdor tomu, že Legno vyrastal ako katolík, jeho spoločnosť Tokidoki už v minulosti podporovala “LGBT pride,” a predávala “tovar s témou hrdosti”ako napríklad digitálne tapety, “umenie,” a klobúky na svojej webovej stránke.
Ješte markantnejšie je, že spoločnosť Tokidoki bola zodpovedná za výrobu veľkého sortimentu sexuálnych hračiek v spolupráci s britským výrobcom takýchto predmetov Lovehoney. Tieto predmety, uvedené na trh v roku 2016, boli navrhnuté s podobnou, charakteristickou gýčovou estetikou spoločnosti Tokidoki ako “Luce and Friends.”
AVN Media Network napísala nasledujúce oznámenie o uvedení na trh:
“Lovehoney spojila sily s Tokidoki, japonskou popkultúrnou značkou s názvom, ktorý znamená “niekedy” –, aby uviedla na trh rad rozmarných dizajnérskych sexuálnych hračiek.
Najobľúbenejšie produkty značky Lovehoney’boli prepracované do novej kolekcie, ktorá bude obsahovať doteraz nevidené návrhy vytvorené exkluzívne pre spoluprácu tokidoki x Lovehoney. Výsledkom je žiarivý “kawaii” (japonsky “roztomilý”) sortiment ozdobený postavičkami, ktoré navrhla spoluzakladateľka a kreatívna riaditeľka spoločnosti tokidoki’Simone Legno.”
NB: V záujme kresťanskej skromnosti nebudeme odkazovať na žiadne stránky ani pridávať žiadne obrázky. Popisy výrobkov a recenzie dostupné online sú mimoriadne názorné a my sme sa snažili zachovať tento článok čo najčistejší. Napriek tomu môžu niektorí stále nájsť blízku príležitosť na hriech, a ak sa im to zdá pravdepodobné, mali by túto stránku zatvoriť.
Jeden z týchto výrobkov zobrazoval usmievavú postavičku červeného diabla držiaceho pravdepodobne trojzubec a s podobnou estetikou ako maskoti “Luce and Friends”.
Lovehoney už tieto výrobky nemá na sklade, hoci inde sa stále predávajú. Wayback Machine ukazuje oficiálny popis produktu Lovehoney pre jednu zo sexuálnych hračiek navrhnutých tvorcami “Luce and Friends”, ale je príliš explicitný na to, aby sme ho tu reprodukovali.
Nie je jasné, prečo si Vatikán vybral Legna ako dizajnéra maskotov Jubilejného roka a prečo umožnil, aby si Tokidoki ponechala vlastníctvo.
Niektorí obhajovali maskota a dokonca odôvodňovali výber spolupráce s propagátorom zvrátených sexuálnych nerestí odkazom na nedokonalú morálku niektorých veľkých majstrov z obdobia renesancie. Kvalita umeleckého diela sa však zdá byť sotva porovnateľná; dôležitejšie je, že verejná propagácia degeneratívnej sexuálnej neresti sa nedá porovnať s osobnými morálnymi zlyhaniami, aj keď sú všeobecne známe.