Biskupi Portugalska píšu proti gender ideológii

1,823
Kultúra života

FATIMA-ADISTA. ,,Na tému gender ideológie" je názov pastoračného listu zo záverečného plenárneho zasadnutia portugalskej biskupskej konferencie, ktorá sa konala 11. – 14. novembra.

Dokument v nádeji na odvolanie zákona, odsudzuje manželstvo medzi osobami rovnakého pohlavia, ktoré bolo schválené (bez možnosti adopcie) v Portugalsku v máji 2010: „Legislatívne zmeny, ktoré reflektujú mentalitu gender ideológie, konkrétne vo forme tohto zákona, v ktorom sa predefinovalo manželstvo, nie sú nezvratné. A občania a zákonodarcovia, ktorí zdieľajú správnu víziu pre ľudstvo, dôstojnosť človeka a rodiny sú povolaní robiť všetko možné pre to, aby bol tento zákon odvolaný.“ Podľa biskupov sú homosexuálne manželstvá otráveným ovocím gender ideológie, ktorá „ je v protiklade nielen s biblickou a kresťanskou víziou, ale taktiež s pravdou o človeku a jeho povolaní. Dlhodobým klamaním spoločnosti ovplyvňuje toto osobné naplnenie. Nevyjadruje pravdu o osobe, ale ideologicky ju narúša." 

 

Gender ideológia ,, je nielen nespravodlivosťou, podľa kritiky biskupov, „ale  popieraním osobitostí žien sa snaží o ich elimináciu. To ochudobňuje ženu, ktorá stráca svoju identitu" a zbavuje spoločnosť vzácneho a nenahraditeľného prínosu, ktorým je ženstvo a materstvo." Materstvo, podľa listu „nie je bremenom, ktorého sa žena potrebuje zbaviť. Avšak vyžaduje si, aby celá sociálna organizácia a podpora nemala nepriaznivý vplyv na výkon tohto povolania." Je nutné, aby „začlenenie žien do pracovnej organizácie koncipovanej ako funkcia mužov, nebolo na úkor realizácie tohto povolania" k materstvu.

Portugalskí biskupi sa dosť obávajú takejto ideológie, ktorá je svojimi stúpencami definovaná ako revolúcia, pretože „nejde iba o nejakú intelektuálnu módu. Ide o kultúrne hnutie, ktoré odráža chápanie pojmu rodiny v politike, zákonoch, učení, sociálnej komunikácii a jazyku v jednom prúde.“ Napríklad „namiesto pohlavia (základného identifikačného prvku osoby) hovoríme o rode (psychologickej konštrukcii kultúrnej identity). Namiesto rovnocennosti medzi mužmi a ženami máme na mysli rovnocennosť medzi rodmi, rodina je nahradená rodinami.“

Intervencia na dlhé lakte?

Asociácia katolíckych homosexuálov Novos Rumos (Nové cesty) bezprostredne a podráždene reagovala a vo vyhlásení prezidenta José Leote podozrieva katolíckych biskupov zo snahy o „ovplyvňovanie názorov katolíkov na dotazník zaslaný z Vatikánu“ v rámci prípravy na nadchádzajúcu synodu o rodine. „Napriek otvorenému listu pápež František ukazuje,“ píše portugalské biskupstvo „že je odhodlaný potvrdiť postavenie Katolíckej cirkvi,“ v ktorej homosexuálna orientácia vo forme manželstva osôb rovnakého pohlavia, „nie je prirodzená a treba proti nej bojovať.“ Dokument podľa Novos Rumos sa mal zdržať kvôli húževnatosti, ktorou sa odlišuje. „Použitie obzvlášť agresívneho jazyka biskupi prehliadli v nádeji, že – hovorí – naďalej spôsobuje vylúčenie a marginalizáciu týchto veriacich v Cirkvi a zvýrazňuje ich zranenia a pocit, že nepatria k telu veriacich.“ Dokument, ktorý „slúži len k tomu, aby namiesto prejavu prijatia a bratskej lásky prehlboval stigmatizáciu .“ (Elected cucuzza)