Online pro-life agentúra zachránila už 2000 detí

1,776
Kultúra smrti

Dallaská pro-life marketingová agentúra Online for Life (OFL) začiatkom tohto roka zachránila dvetisíce nenarodené dieťa a vyzerá to tak, že v roku 2015 dosiahnu až tritisíc zachránených detí.

Stále sa zlepšujeme v tom, čo robíme,“ hovorí zakladateľ Brian Fisher. „Kedysi sme zachránili jedno dieťa každé štyri až šesť týždňov a dnes sú to dve alebo tri deti každý deň.“

Pýtali sme sa, ktorá záchrana bola najvýznamnejšia: „Bola to tá úplne prvá,“ hovorí, keď si spomína na telefonát z krízového centra mesiac po spustení OFL v roku 2012. „A pre mňa osobne to bol obrovský zlomový bod...kvôli vynaloženej práci a peniazom, testovaniu, dobrovoľníkom a všetkému, čo viedlo až k tomuto okamihu. Všetka frustrácia naokolo v tom momente zmizla, pretože bolo zachránené dieťa, ktoré bolo predtým takmer zabité.“

Aj keď obchodnícky dôvtip viedol skupinu Online for Life k tomu, aby rozšírili svoje služby aj offline, jadrom tejto neziskovej, darcami financovej prevádzky ostáva tzv. optimalizácia pre vyhľadávače [SEO – search engine optimization, pozn. prekl.]. Je zameraná na mladé ženy, ktoré práve zistili, že sú tehotné a išli na web hľadať najbližšiu potratovú kliniku.

Namiesto toho sa im však ako prvá položka vo výsledkoch vyhľadávania objaví najbližšie krízové tehotenské centrum. Odkedy bolo OFL spustené online, prepojilo sa so sieťou 41 takýchto centier, pričom dve z nich sú jeho vlastné centrá, ktoré boli spustené v tomto roku. Spoločne tak táto sieť vytvára špirálu pozitívnej spätnej väzby, ktorá posilňuje účinné odovzdávanie správy najprv na úrovni webu, potom pri prvom telefonáte medzi klinikou a tehotnou ženou a nakoniec pri prvom osobnom stretnutí.

Testovanie je rozhodujúce,“ hovorí Fisher. „Testujeme všetko, čo robíme.“ Zo začiatku Online for Life trvali na tom, aby spolupracujúce kliniky mali ultrazvukový prístroj. Prevládajúcou myšlienkou v hnutí pro-life bolo, že „keď matky uvidia svoje bábätko na ultrazvuku, zanechajú myšlienku ísť na potrat.“ Aj keď organizácia stále vyžaduje ultrazvuky, ich vlastné testovanie a spätná väzba z krízových tehotenských centier ukazuje, že tri štvrtiny žien, s ktorými sa stretnú, už majú deti. „Už videli svoje deti na ultrazvuku a aj tak plánujú ísť na potrat.“ Takže obrázky z ultrazvuku strácajú svoju silu.

OFL sa muselo rozšíriť aj offline, aby malo dosah na nezanedbateľnú menšinu žien, ktoré nemajú počítače, tablety ani mobilné telefóny. Správa sa k nim dostane prostredníctvom tradičných reklám v elektronických médiách, ako aj cez reklamy na autobusoch a bilbordoch.

Fisher tiež hovorí, že „nechcené tehotenstvo bolo kedysi problémom stredoškolského veku; Dnes čísla v tomto veku poklesli a priemerný vek žien, ktoré chcú ísť na potrat, stúpol na 24 rokov.“ Ako hovorí, keď dovŕšia tento vek, sú „úplne sformované potratovou kultúrou. Dokonca ešte predtým, než otehotnejú, sú už rozhodnuté, že keby otehotneli, išli by na potrat.

To, čo potrebujú – a to rýchlo, v prvých dvoch minútach prvého telefonického rozhovoru – je súcit a žiadne súdenie. Online for Life stále zbierajú zo svojej siete informácie o tom, aké reakcie sú najúčinnejšie – a to sa môže v každom meste líšiť. Organizácia ponúka dobrovoľníkom kliniky a zamestnancom školenie, ktoré zdôrazňuje dôkladnú znalosť služieb, ktoré sú k dispozícii. „Každé väčšie mesto má dostupné všetky možné druhy služieb – bývanie, vzdelávanie, zdravotníctvo,“ hovorí Fisher. 

OFL bolo vytvorené ako účinná odpoveď na problém preniknutia krízových tehotenských centier na trh. Tri percentá žien s nechceným tehotenstvom siahali po tejto možnosti a sedem percent z nich si svoje deti nechali. „Takže z každého tisíca nechcených tehotenstiev bolo zachránených asi 2,1 detí,“ hovorí Fisher. „To ani zďaleka nestačí.“

A tak v roku 2009 Fisher a ďalší dvaja spoludobrovoľníci rozmýšľali o tom, že použijú online marketingové techniky. O tri roky neskôr Fisher mohol prejsť od výkonnej funkcie v online marketingovej agentúre k plnému úväzku v agentúre na záchranu životov. V súčasnosti majú 63 zamestnancov, z ktorých väčšina sa venuje optimalizácii prenikania na každý z trhov, v ktorých slúžia ich sieťové krízové centrá.

Výsledky hovoria samy za seba. Tam, kde OFL aplikovalo svoje techniky, najmä so svojimi vlastnými klinikami, minimálne 15-18 percent cieľovej populácie žien, ktoré chcú ísť na potrat, je usmernených k neďalekým krízovým centrám. „Závisí to od toho, aký majú centrá rozpočet a koľko dobrovoľníkov majú k dispozícii na telefóne vo dne v noci,“ hovorí. „No chceme tieto čísla zvyšovať. Dúfame, že koncom roka sa nám podarí zachrániť naše dvetisíce päťsté dieťa.“