Skupina bývalých vedcov NASA spolu s evanjelickými teológmi a laikmi varovali v dvoch verejných listoch pápeža pred anti-life výstrahami klimatickej ideológie.
Očakávajúc novú encykliku o klimatických zmenách, v liste píšu: „Mnohí v dnešnej dobe považujú ľudstvo za pohromu planéty a hovoria, že človek je problémom, a nie riešením. Tento postoj má do veľkej miery vplyv na naše vnímanie následkov ľudskej činnosti. Niektorí naivne tvrdia, že „veda je istá“ a požadujú okamžité jednanie pre zachránenie našej planéty pred katastrofálnym, ľudstvom spôsobeným globálnym otepľovaním.“
Autori listu zastávajú názor, že „správne klimatické opatrenia by mali: uznať ľudskú výnimočnosť a Bohom stanovenú nadvládu človeka nad prirodzeným svetom (Genezis 1, 18), chrániť slabých a pomáhať chudobným.“ Tvrdia, že fosílne palivo pomohlo znížiť chudobu a že CO2 malo blahodarný účinok na rast niektorých rastlín a obilnín.
Dve skupiny zodpovedné za listy sú: Výskum pre správne klimatické kroky (24 dôchodcov z NASA) a Cornwallská aliancia pre spravovanie tvorby – „koalícia klerikov, teológov, náboženských lídrov, vedcov, akademikov a politických expertov, ktorí sa snažia zaistiť vyvážené biblické vnímanie spravovania vážnych vecí, ako sú prostredie a rozvoj.“
Prvý (a dlhší) list odoslaný 27. apríla je uverejnený na stránke Cornwallskej aliancie. Druhý poslali 1. júla a adresovali ho priamo „pápežovi Františkovi do Apoštolského paláca, 00120 Vatikán.“
Druhý list je už menej teologický, keďže obsahuje vedecké argumenty o tom, prečo sú prognózy globálneho otepľovania klamlivé. Napriek tomu žiada Katolícku cirkev, „zástancu chudobných“, aby neschválila návrhy OSN o obmedzení fosílneho paliva - to by malo veľký dopad práve na ekonomicky najslabšie vrstvy.
Autori svoje kroky odôvodňujú súhlasom Pontifikálnej akadémie spoločenských vied (PASV) so zavedením niektorých obmedzení OSN ohľadne emisií CO2, kvôli zabráneniu „klimatickej katastrofy.“ „Toto rozhodnutie ignoruje značné množstvo dôkazov, ktoré tvrdia opak, “ povedali.
Z listu taktiež vyplýva, že model použitý na odhadnutie katastrofy "je nesprávny. Neposkytuje žiaden racionálny základ na úlohu človeka v globálnom otepľovaní a práve preto logicky neodôvodňuje obmedzenie využitia fosílneho paliva, či iných zdrojov.“
Dlhšia verzia tvrdí, že úprimné vedy podporujú skeptikov a vysvetľuje, že empirická veda založená na dôkazoch bola inšpirovaná vierou kresťanského stredoveku v poriadok a predvídateľnosť prírody, ktoré vyplývali z hlbokej viery v Stvoriteľa.
„Čo pozdvihlo väčšinu ľudstva z biedy bola kombinácia morálnych, sociálnych, politických, vedeckých a technologických inštitúcií,“ tvrdia v dlhšom liste. „Sem patrí aj veda a nové technológie, založené na chápaní fyzického sveta ako kozmos, ktorý racionálne stvorenia využívajú na zlepšenie ľudských podmienok.“
Pod druhý list sa ako jediný podpísal Harold H. Doiron, Phd. strojný inžinier a dlhoročný vedec NASA. Hovorca Výskumu pre správne klimatické kroky Ted Peacock, ďalší bývalý vedec NASA, prezradil LifeSiteNews, že „mená väčšiny spolupracovníkov tohto projektu boli utajené kvôli „následkom“ zo strany podporovateľov globálneho otepľovania. Peacock potvrdil, že „takzvané“ dôkazy ľudského vplyvu na klimatické zmeny sú „nezmysly.“
Doiron povedal pre LifeSiteNews, že členovia jeho skupiny (ktorá mimochodom nie je dotovaná) sú dobrovoľníci, ktorí majú bohaté skúsenosti s vytváraním modelov pre NASA, na ktorých závisia aj samotní astronauti. „Veríme v počítačové modelovanie, “ povedal Doiron. „Nikdy by sme sa nespoliehali na modely, ktoré neboli testované aj s inými fyzickými údajmi. Preto sme pri modelovaní lunárneho pristávacieho vozidla skonštruovali testovacie vozidlá a rozmiestnili ich po Zemi.“
Žiadny z modelov globálneho otepľovania nebol testovaný na teplotné zmeny behom posledných 10,000 rokov, povedal Doiron. „My sme si tieto dáta overili a objavili sme 1000-ročné a 60-ročné cykly, ktoré sa vôbec netýkajú odchýlok CO2.“ Najnovšie otepľovanie je súčasťou posledného 60-ročného cyklu, ktorý vyvrcholil pred približne desiatimi rokmi, potvrdil Doiron.
Koordinátorom otvoreného listu pápežovi Františkovi je Calvin Beisner, muž zodpovedný za Cornwallskú alianciu. Nie je vedcom, no pôsobil na Knoxovom teologickom seminári ako profesor sociálnej etiky. Je taktiež hlavným organizátorom Interfaith Stewardship Alliance, skupiny skeptických klerikov voči klimatickým zmenám.
Skupinu znepokojili výroky Pontifikálnej akadémie spoločenských vied a Pontifikálnej akadémie vied, ktoré nasledovali po aprílovej vatikánskej konferencii o klimatických zmenách. Toto zhromaždenie potvrdilo „Ciele udržateľného rozvoja“ (CUR) OSN a odsúdilo Hlas rodiny, pro-life alianciu zahrňujúcu LifeSiteNews. Táto aliancia bola vytvorená minulý rok na zachovanie pro-life hodnôt vo Vatikáne. CUR podporujú „rozmnožovacie práva“, čo je eufemizmus pre interrupciu a umelú antikoncepciu. Napriek ich snahe chrániť deti sa zabudli zaujímať o tie nenarodené.
Cornwallská aliancia vyvrátila tvrdenia environmentalistov o spájaní ich činnosti s pro-life cieľmi: „V dvoch fundamentálnych princípoch sa pro-life agenda (interrupcia, eutanázia a embrionický výskum) líši od environmentálnych tém.“
„Prvým a najdôležitejším je, že pro-life záležitosti sa zaoberajú otázkou života a smrti, kým environmentálne problémy sa sústredia na zdravie. Za druhé, naozajstní pro-life zástancovia sa snažia zabrániť ľuďom vraždiť druhých – či už nenarodených, starých alebo chorých – kým environmentalisti sa o nič také nepokúšajú.
Humanista a raketový vedec Robert Zubrin argumentoval ešte pôsobivejšie vo svojej knihe Obchodníci zúfalstva: radikálni environmentalisti, kriminálni pseudo vedci a kult neľudskosti. Zubrin spája mnoho "proti ľudských" autorov, ktorí považujú premnoženie ľudí za zánik (ľudského) života na planéte. Aj keď Katolícka cirkev a marxisti nepodľahli, maltuziánci dvadsiateho storočia, eugenici, nacisti a liberálni protestanti sa pokúsili o potlačenie geneticky podradených etnických skupín, kým vedci z Rímskeho klubu a environmentalisti podobné postupy zavrhli.
Zubrin podotkol, že po vydaní knihy Paula Ehrlicha Populačná bomba v roku 1968 o preľudnení, hladomore a svetovej vojne v prípade ponechania podradených skupín, začal Ehrlich vnímať znečistenie ako príčinu budúceho ochladenia. „Paul Ehrlich varoval, že „určité znečistenie pochádzajúce z príliš vyvinutých krajín, ako Spojené štáty, by mohlo spôsobiť ďalšiu dobu ľadovú. Práve preto by sa mala industrializácia skončiť.“
Globálne otepľovanie (údajne) ovplyvnené človekom dorazilo práve včas, píše Zubrin, aby zachránilo „proti ľudské hnutie“, keďže výpočty Rímskeho klubu, podľa ktorých sa naše zásoby potravy minú v 70-tych či 80-tyh rokoch, postupne vyvrátili.
Avšak kým niektoré industriálne znečistenia by mohli byť filtrované, „emisie CO2 nemôžu byť zastavené bez radikálneho obmedzenia modernej civilizácie,“ píše Zubrin. A jedným z takých je aj kontrola populácie.
Takéto obmedzenia sú cieľom antihumanistov, tvrdí Zubrin, kým sloboda inovácie, vynálezov a tvorby sú zámerom humanistov. Práve v takejto kreativite sa - podľa neho - nachádza riešenie otázky fosílneho paliva, globálneho otepľovania, či chudoby.