Biskup Athanasius Schneider varuje, že dve hlavné témy Synody „sú súčasťou agendy protikresťanskej ideológie“.
Povedal to biskup Athanasius Schneider z Astany z Kazachstanu minulý týždeň v rozhovore pre LifeSiteNews.
Biskup Schneider nie je účastníkom Synody, no jeho poznámky sú založené na aktívnom sledovaní jej diania. Podľa neho nielenže Synoda nerieši hlavné problémy, ktorým v našej dobe rodina čelí, ale dokonca koná proti jej záujmu.
Dve hlavné témy Synody – Sväté prijímanie pre rozvedených a uznanie homosexuality – považuje za súčasť typickej protikresťanskej svetovej ideológie.
„Je smutné, že sa Synoda stratila v tomto zhone pre falošnú slobodu,“ vyhlásil biskup Schneider. „Byť pod vplyvom tejto typicky protikresťanskej filozofie, ktorá podporuje homosexuálnu ideológiu a rozvodom ničí rodiny, je otroctvom.“
Tvrdí, že Synoda sa zaoberá týmito ideologickými rozpormi: „Napriek tomu, že je Synodou o rodine, vzbudzuje dojem, že v skutočnosti propaguje proti-rodinnú agendu.“
Jeho excelencia biskup Schneider si myslí, že Synoda by mala vyzdvihovať hodnotu cudnosti a zlo antikoncepcie. Ďalej trvá na tom, že tieto dva body nie sú adekvátne na Synode riešené. Je presvedčený, že v skutočnosti „sú niektorí z účastníkov a hlavných administratívnych pracovníkov ovplyvnení protikresťanskými silami".
Biskupi, ktorí podporujú tradičné hodnoty, kritizujú pracovný dokument Instrumentum Laboris najmä kvôli relativizmu, že pravda nie je vždy platná a môže sa meniť s rozličnými historickými okolnosťami.
„Za hlavný problém tohto dokumentu považujem to, že ide vskutku o druh doktrinálneho a morálneho relativizmu,“ povedal.
Synodu už v minulosti podozrievali z toho, že má vopred stanovené výsledky. Schneider tiež tvrdí, že tlačový úrad Synody a niektorí administratívni pracovníci manipulujú a cenzurujú jej obsah.
„Tí, ktorí majú moc nad Synodou, podporujú tieto dve témy (t.j. prijímanie pre rozvedených a schválenie homosexuality),“ dodal biskup Schneider, „a preto pochybujem, že sa Synode podarí opraviť tieto chyby.“
Kazachstanský prelát naďalej kritizuje tieto dôvodenia kacírstva a hriechu. Tvrdí, že tento „gnostický štýl“ používa umelo nádherné slová, ktoré sú zámerne dvojzmyselné. Jednou z teórií bez reálneho obsahu je aj tzv. biografická teológia, ktorá odporúča vyhýbanie sa morálnym princípom pre čisto osobnú skúsenosť.
Na záver pripomína veriacim, že čistá katolícka viera je víťazstvom nad všetkými útokmi protikresťanského sveta. "Predovšetkým sa jedná o sofizmus a pekelný závan týchto klamlivých fráz a návrhov neo-gnostického klerického štýlu, ktorý podporuje rozvrátenie," tvrdí biskup. Je si však istý, že čistá viera jednoduchých a „maličkých“ s pomocou Našej pani nakoniec zvíťazí.