pope-congress-810x500.jpeg

Pápež František podriaďuje vieru všepohlcujúcej ideológii "klimatických zmien

65
Kultúra smrti

Vedúci vatikánsky kardinál v nedávnom príhovore poukázal na súčasnú inverziu priorít vo Vatikáne, keď postavil náboženstvo do služieb opatrení na boj proti klimatickým zmenám.

Jednou z hlavných tém pápeža Františka je už dlhé roky dôrazné varovanie pred hroziacimi katastrofami, ak sa v otázkach klímy nebude konať. Takéto argumenty pravidelne zaznievali na mnohých jeho stretnutiach či v posolstvách rôznym medzinárodným organizáciám a samozrejme sa výrazne objavili aj v jeho encyklike Laudato Si z roku 2015.

Konzistentné posolstvo

Pripomíname azda len stručný, nevyčerpávajúci prehľad.

V roku 2017 sa pápež František objavil vo filme varujúcom pred nebezpečenstvami klimatických zmien, a neskôr podporil aktivistku za zmenu klímy Gretu Thunbergovú, aby pokračovala vo svojej alarmistickej kampani.

František tiež zaslal posolstvo na konferenciu OSN o klimatických zmenách v roku 2019, v ktorom požaduje politické kroky na zabránenie klimatickým zmenám, ako aj snahu zabezpečiť, aby boli chudobní členovia spoločnosti chránení pred ich údajnými dôsledkami.

Predtým vo svojom posolstve k Svetovému dňu modlitieb za starostlivosť o stvorenie pápež povedal: “Spôsobili sme klimatickú núdzu, ktorá vážne ohrozuje prírodu a samotný život, vrátane nášho vlastného.”

V roku 2020 predniesol prednášku na TED, v ktorej označil súčasnú globálnu situáciu za “neudržateľnú,” a tvrdil, že na dosiahnutie “pretekov k bezuhlíkovému svetu”zostáva menej ako 30 rokov.”  

Táto rétorika sa v posledných rokoch len stupňovala a do istej miery vyvrcholila v lete 2022, keď Vatikán oznámil, že sa pripája k protiklimatickej Parížskej klimatickej dohode. O niekoľko dní neskôr František obhajoval svoj podpis dohody tým, že Svätá stolica “veľkoryso prevzala na svoje plecia závažnú zodpovednosť” týkajúcu sa “starostlivosti o stvorenie” a navrhol, že “zmluva medzi ľuďmi a životným prostredím” by mala byť základom pro-abortion Agreement. 

Zástancovia ochrany života a rodiny neustále vyjadrujú obavy nad hnutie klimatického aktivizmu, pretože sa často spája s pro-abortion a zástancami a lobistickými skupinami zameranými na kontrolu populácie. Iní hovoria, že veľká časť klimatického aktivizmu je o získaní vládnych grantov a vykonávaní etatistickej moci.

Ale zdá sa, že František takéto varovania nebral do úvahy a namiesto toho naďalej propagoval posolstvo o hrozivých dôsledkoch pre zemeguľu a ľudstvo, ak sa nesplnia prísne opatrenia programu klimatických zmien. 

Najmä jeho konanie mnohých inšpirovalo. Hnutie Laudato Si je skupina, ktorá sa zrodila na základe Františkovej’ environmentálnej encykliky s rovnakým názvom. Vydáva výzvy na odpredaj fosílnych palív a snaží sa “premeniť encyklický list pápeža Františka Laudato Si na činy za klimatickú a ekologickú spravodlivosť.”

Týmto “odpútaním sa”od dane” sa majú obmedziť “katastrofické dôsledky, ktoré by mohli viesť k vysídleniu stoviek miliónov ľudí” v prípade, že by sa teplota Zeme”zvýšila o 1,5 °C.5 stupňov Celzia, čo je úroveň, ktorá by podľa aktivistov za klimatické zmeny mohla viesť ku globálnej kríze.

Sám pápež založil v pápežskej rezidencii Castel Gandolfo centrum ekologického vzdelávania. František, ktorý je tradične pápežovým’letným útočiskom, nevyužíval pápežskú vilu a namiesto toho zariadil, aby sa areál využíval na školenie ľudí v reakcii na klimatické “[r]ozhodujúce krízy a alarmy.” 

Začiatkom tohto roka vatikánske “Dikastérium pre podporu integrálneho ľudského rozvoja (DPIHD) – pod vedením kardinála Michaela Czerného SJ – dokonca nadviazalo spoluprácu so švédskou skupinou pre “udržateľnosť klímy”a vytlačilo pol milióna kópií brožúry, ktorá sa má poslať farnostiam po celom svete. Text je venovaný “klimatickým zmenám, biodiverzite, vode, produkcii potravín, znečisteniu ovzdušia, udržateľnej spotrebe a súvislostiam medzi udržateľnosťou a sociálnou spravodlivosťou.”

Aj keď pápež naďalej vydáva poplašné správy o klíme a globálnom otepľovaní, jeho vyhlásenia nezostávajú bez odozvy. Na ústredné protiživotné témy klimatických programov, ktoré presadzuje, sme už upozornili, napriek tomu jeho podpora neutícha. 

Na jeho adresu sa však vyjadrili aj vedci ktorí tvrdia, že “pápež dostáva hrozné rady od niektorých exaltovaných cirkevníkov, ktorí majú vážne nedostatky vo vedeckých poznatkoch.”Obvinili ho, že je pod vplyvom OSN ’čo vedie k tomu, že sa zameriava “na vytvorenie globálnej vládnej kontroly pod vedením OSN, prerozdelenie globálneho bohatstva a kontrolu globálnej populácie ako súčasť pravého významu ‘trvalo udržateľného rozvoja.’

Tom Harris, výkonný riaditeľ Medzinárodnej vedeckej koalície pre klimatické zmeny a bývalý alarmista v oblasti klimatických zmien, minulý rok reflektoval mainstreamovú hystériu na túto tému. 

Klimatológia je “veľmi nezrelá veda,” uviedol Harris a zopakoval knihu ktorá rozoberá tvrdenia tisícov článkov o klimatickej kríze a ukazuje, že “tvrdenie nemá žiadne opodstatnenie”.

“Sú tu tisíce odkazov, ktoré hovoria o tom, že klimatický podvod nemá žiadne opodstatnenie,” povedal. “Všetko je to”založené na modeloch, ktoré nefungujú.”

A vzhľadom na neúnavnú propagáciu posolstiev o klíme založených na strachu ”ktoré sa nepredkladajú spolu s podpornými faktickými dôkazmi, ale sú jednoducho formulované často autoreferenčným jazykom ” František urobil z takýchto argumentov prioritu svojho pontifikátu, takmer nadovšetko. 

Je isté, že jeho pravidelné vyjadrenia o hroziacej klimatickej skaze sú dôslednejšie a hlasnejšie než akékoľvek výroky o posvätnosti života, nemorálnosti homosexuálneho konania, práve Cirkvi vyjadrovať sa k morálnym otázkam a byť ich lídrom či o všeobecnej kríze viery. 

V skutočnosti pri skúmaní jeho záznamov František častejšie ako inokedy podkopáva katolícke učenie vo všetkých týchto otázkach, zatiaľ čo zdanlivo nedotknuteľná otázka klimatických zmien zostáva jeho hlavnou témou. 

Kardinál upozorňuje na pápežské priority

Na niektorých katolíkov môže takáto pápežova fixácia na posolstvá o klimatických zmenách – najmä keď sa nepreukázali ako vecne správne alebo sú zásadne spojené s pro-potratovou politikou – pôsobiť zvláštne. 

Pokušenie, či dokonca túžba, by mohla spočívať v tom, že by sa vyššie uvedené argumenty nebrali do úvahy ako absurdné. Napriek tomu práve tento týždeň popredný vatikánsky kardinál stručne načrtol pápežovu’ideológiu, pokiaľ ide o vzťah medzi náboženstvom a klímou a prioritu každého z nich.  

Kardinál Czerny – Františkom vyzdvihnutý za inauguračného predstaveného DPIHD – predniesol v pondelok prejav na 4. medzinárodnom kongrese o starostlivosti o stvorenstvo v Lisabone. Tvrdil, že “ľudská činnosť spôsobujúca emisie skleníkových plynov je príčinou nadmerného tepla,” a že “to, čo sa robí, nestačí a výsledky zaostávajú za cieľom. Takže veci sa budú zhoršovať.”

Czerny tiež vyzval na “menej súkromných áut” – kľúčový bod Svetového ekonomického fóra – okamžité uzákonenie dosiahnutia čistých nulových emisií a financovanie orientované na životné prostredie. Dokonca zopakoval argumenty tvrdiace, že nedávne požiare v Kanade boli spôsobené klimatickými problémami, zatiaľ čo dôkazy viac naznačujú, že boli zapríčinené úmyselným arsónom.

Uprostred takýchto tvrdení Czerny stručne načrtol pápežovu myšlienku o tom, akú prioritu by mala mať viera tvárou v tvár takýmto klimatickým argumentom. Zdá sa, že odpoveď znie, že viera a náboženstvo sú jednoducho nástroje, ktoré možno použiť alebo odhodiť do úzadia v službách presadzovania agendy strachu z klimatických zmien. 

Vychádzajúc z Laudata Si, Černý uviedol:

Ak nám skutočne ide o rozvoj ekológie schopnej napraviť škody, ktoré sme spôsobili, nemožno vynechať žiadne odvetvie vied a žiadnu formu múdrosti (Laudato Si 63). Úcta sa musí vzťahovať aj na náboženstvá a kultúrne a duchovné bohatstvo mnohých rôznych národov (Laudato Si 34). A mali by sme byť vďační pôvodným obyvateľom za ich odvážne úsilie o ochranu Zeme (LS 146)…Či už sme veriaci alebo nie, dnes sa môžeme zhodnúť na tom, že Zem je spoločným dedičstvom, ktorého plody majú slúžiť všetkým.