Významný obhajca LGBT a dominikánsky kňaz, ktorý vedie rekolekcie pre účastníkov synody o synodalite, počas svojho poučenia účastníkom synody priamo poprel slová Písma a obhajoval morálku v rozpore s Písmom.
Páter Timothy Radcliffe, O.P., sa prihovoril účastníkom synody o synodalite, sa zdalo, že priamo odporuje Kristovým slovám vo Svätom písme.
Čítajte: Päť kardinálov píše pápežovi Františkovi Dubia o obavách zo synody, katolíckej náuky
Radcliffe’s tretí duchovný príhovor pre trojdňové rekolekcie, ktoré majú účastníci synody, bol na tému “priateľstvo.”V príhovore k účastníkom rekolekcií v Sacrofane, asi 30 minút od Ríma, Radcliffe citoval Sväté písmo, aby poznamenal, že katolíci dúfajú v nebo.
Konštatoval, že “samozrejme nie každá nádej alebo názor je legitímny. Ale ortodoxia je priestranná a heréza úzka.”
“Pán vyvádza svoje ovce z malej ohrady ovčinca na široko otvorené pastviny našej viery,” povedal Radcliffe. “Na Veľkú noc ich vyvedie z malej zamknutej miestnosti do neobmedzenej rozlohy Boha, ‘Božej’hojnosti’.”
Pr. Timothy Radcliffe OP na synodálnom výjazdovom zasadnutí protirečí Písmu: “Samozrejme, že nie každá nádej či názor je legitímny. Ale ortodoxia je priestranná a heréza úzka.”
Mt 7, 14: “Ako úzka je brána a úzka je cesta, ktorá vedie do života, a málo je tých, čo ju nachádzajú.” pic.twitter.com/ZfwtWfJMIP— Michael Haynes 🇻🇦 (@MLJHaynes) 2. októbra 2023
Touto úvodnou časťou svojho príhovoru sa notoricky pro-LGBT kňaz zrejme postavil do priameho protikladu k slovám Písma.
ČÍTAJ: Vatican and cardinal Fernández fire back at cardinals’ new dubia about the Synod on Synodality
Sv. Matúš vo svojom evanjeliu píše a predstavuje Kristove slová počas kázne na vrchu:
Vchádzajte tesnou bránou, lebo široká je brána a široká cesta, ktorá vedie do záhuby, a mnoho je tých, čo ňou vchádzajú. Aká úzka je brána a úzka cesta, ktorá vedie do života, a málo je tých, čo ju nachádzajú! Dávajte si pozor na falošných prorokov, ktorí k vám prichádzajú v rúchu oviec, ale vnútri sú draví vlci. (Mt 7, 13-15)
Radcliffe, pravidelný celebrant omší LGBT vo svojom rodnom Spojenom kráľovstve, sa zasadzoval za to, aby rozvedení a “znovu zosobášení” mohli prijímať sväté prijímanie, a tvrdil, že homosexuáli “patria medzi najoddanejších a najpôsobivejších kňazov, akých som stretol.”
Jeho komentáre navrhujú “priestranná” cesta ortodoxie sa objavili v kontexte synody, ktorá je založená na viacerých témach, ktoré sú v rozpore s katolíckou doktrínou, vrátane otázok LGBT a argumentov okolo kňazstva výlučne pre mužov.
Textu Instrumentum Laboris (IL), podľa ktorého tento mesiac’s synodu zdôrazňuje témy, ako sú’diakonické“svätenie žien,”ženatí kňazi a potreba“prijať” znovuzosobášených rozvedených, ľudí v polygamných manželstvách, LGBTQ+ ľudí.” Taktiež propaguje Amoris Laetitia’argument, že rozvedení a “znovu zosobášení” môžu byť pripustení k svätému prijímaniu ako ustálený bod “magistériálneho a teologického učenia.”
Ako informoval LifeSite, dominikán citoval tento dokument vo svojich príhovoroch, ktoré predniesol 1. októbra. “IL spomína aj homosexuálov a ľudí v polygamných manželstvách,” povedal Radcliffe vo svojom príhovore. “Túžia po obnovenej Cirkvi, v ktorej sa budú cítiť plne doma, budú uznaní, potvrdení a v bezpečí.”
Radcliffe v rámci svojich komentárov podporujúcich LGBT hnutie citoval heterodoxného a otvorene homosexuálneho kňaza pátra Jamesa Alisona, bývalého dominikána.
ČÍTAŤ: Tu’sa bude odohrávať na synode o synodalite v októbri tohto roku
Ale Radcliffova’propagácia proticirkevných posolstiev je stála téma, vyskytujúca sa v každom z jeho doterajších synodálnych prejavov. Jeho druhý prejav z 2. októbra na tému “Rozhovor na ceste do Emauz,” požiadal poslucháčov, aby sa sústredili na otázku: “Kde ste?"”:
Možno je to prvá otázka, ktorou by sme mali prelomiť mlčanie, ktoré nás rozdeľuje. Nie: “Prečo zastávaš tieto smiešne názory na liturgiu?" ” alebo “Prečo si heretik alebo patriarchálny dinosaurus?" ” alebo “Prečo si ku mne hluchý?" ” ale “Kde si?" ” “Čoho sa obávaš?" ”
Tento som ja. Boh vyzýva Adama a Evu, aby vyšli z úkrytu a dali sa vidieť. Ak aj my vyjdeme na svetlo a necháme sa vidieť takí, akí sme, nájdeme pre seba slová.
Pokračovanie Dominikán narážal na Adamov a Evin’strach z toho, že ich Boh uvidí v ich nahote (Gn 3). Uvedomovali si, že sú nahí ako priamy dôsledok spáchania prvého hriechu. Radcliffe však členov synody posadil “aby sa nebáli nahoty,” čo sa javilo ako argument, aby sa nebáli následkov hriechu.
Pri príprave na túto synodu to boli často práve duchovní, ktorí sa najviac zdráhali vyjsť na svetlo a podeliť sa o svoje obavy a pochybnosti. Možno sa bojíme, že nás uvidia nahých. Ako sa môžeme navzájom povzbudiť, aby sme sa nebáli nahoty?"
Radcliffove priame protirečenie Písmu, najmä pokiaľ ide o široké a úzke cesty “ortodoxie” a “herézy,”, katolíci rýchlo zdôraznili a kritizovali. Ale tí, ktorí obzvlášť podporujú proces a program Synody o synodalite’slová heterodoxného dominikána vrelo privítali.