marcaillet-810x500.jpg

Kríza viery, život si vyžaduje otvorených pastierov, nie "nemých psov", hovorí francúzsky biskup

0
Kultúra života
V článku sa dočítate:
  • Francúzsky biskup chváli amerických biskupov za ich otvorenosť voči kríze viery v Cirkvi.
  • Biskup vyzýva francúzskych biskupov, aby nasledovali príklad a bránili posvätnosť života.
  • Kríza sexuálneho zneužívania je prejavom straty viery na Západe, hovorí biskup.
  • Biskup vyzýva k opätovnému hovorenie pravdy o Bohu a človeku v súčasnej antropologickej kríze.

Francúzsky biskup známy svojou ortodoxnosťou pochválil biskupov v Amerike ako príklad otvorenosti tvárou v tvár hlbokej kríze viery v Cirkvi, ktorá podľa neho pripomína veľkú apostázu, ktorá sa prejaví v dobe Antikrista.

V nedávnom rozhovore pre National Catholic Register biskup Marc Aillet z diecézy Bayonne, Oloron a Lescar v juhozápadnom Francúzsku povedal, že dnes je ohrozená samotná pravda a s ňou celé ľudstvo.”

Podčiarkujúc potrebu, aby biskupi vystupovali ako skutoční pastieri duší, a vyjadrujúc ľútosť nad mlčaním mnohých francúzskych biskupov v otázkach viery, Aillet pochválil biskupov v USA za to, že pozdvihli svoj hlas na obranu takých vecí, ako je posvätnosť života, a za ich prítomnosť na národnom pochode za život, ktorý sa každoročne koná vo Washingtone.

“Keď som išiel do USA, zistil som, že vo farnostiach sa konajú bohoslužby špeciálne venované dôstojnosti života a na každom Pochode za život sa zúčastňuje značný počet biskupov, čo nie je prípad Francúzska ani iných krajín.”

“Dá sa povedať, že mnohí ich biskupi nie sú ‘nemí psi,”povedal Aillet. Vyjadril nádej, že biskupi vo Francúzsku by mohli nasledovať ich príklad, a pokračoval: “možno by nás, francúzskych biskupov, mohli povzbudiť, aby sme štekali trochu hlasnejšie.”

V snahe riešiť krízu pravdy, ktorej svet čelí, vydal Aillet knihu Le temps des saints (Čas svätých) na jeseň minulého roka, v ktorej tvrdí, že v rámci cirkevnej hierarchie musí byť jednota “založená na Kréde, ktoré netrpí žiadnymi odchýlkami, hoci v dialógu so svetom nie je vždy možné čakať na konsenzus, kým sa vyjadrí.”

Aillet, ktorý ide príkladom, sa nevyhýbal pozdvihnúť hlas na objasnenie autentickej katolíckej praxe a náuky. Po vydaní vatikánskeho dokumentu Fiducia Supplicans Aillet v diecéznej inštrukcii vydanej 29. decembra zakázal svojim kňazom žehnať homosexuálne a neregulárne “páry.Namiesto toho nariadil, aby sa za takýchto okolností udeľovalo požehnanie len každému osobitne, pričom povedal, že “ak o to ľudia požiadajú, “kňazi im majú “udeliť požehnanie za predpokladu, že ho udelia každému osobitne, vyzvú ho k obráteniu a pozvú ho, aby si vyprosil pomoc milosti, ktorú Pán udeľuje všetkým, ktorí ho prosia, aby prispôsobili svoj život Božej vôli“.”

Francúzsky biskup pre Register povedal, že kríza sexuálneho zneužívania, s ktorou sa Cirkev stále vyrovnáva, je prejavom hlbšej straty viery na celom kedysi kresťanskom Západe. “Kríza sexuálneho zneužívania bola istým spôsobom vrcholom ľadovca krízy Cirkvi a, čo je hlbšie, ústupu viery, ktorý Ratzinger prorocky analyzoval už v roku 1969,” povedal Aillet.

Poznamenávajúc kombinovanú krízu masového odpadnutia od kresťanskej viery na Západe a nárast krutého prenasledovania kresťanov na celom svete, biskup zdôraznil, že je potrebné správne zhodnotiť našu súčasnosť.

Pripomínajúc “vzďaľovanie sa Cirkvi’od jej poslania volať ľudí k obráteniu,” spolu s “posadnutosťou štrukturálnymi reformami,” “rizikom rozkolov, rozdelení v Cirkvi,”; a hrozbou, ktorú predstavuje technologický pokrok, pokiaľ ide o “kontrolu, ktorú by mohol vykonávať nad slobodou a svedomím,” Aillet povedal, že takéto veci pripomínajú to, čo Cirkev učí o príchode Antikrista.

“Katechizmus Katolíckej cirkvi nás učí, že príchodu Krista bude predchádzať príchod bezbožného človeka, Antikrista,” povedal. “Nebudeme ‘vedieť deň ani hodinu,’ ale udalosti, ktoré dnes prežívame, musíme bezpodmienečne znovu začleniť do kresťanskej vízie dejín, ktorá sa nezaobíde bez tejto perspektívy Kristovho’návratu, ktorý musí byť kľúčom k nášmu chápaniu.”

RELATED: Tvrdenia Katolíckej cirkvi zostávajú napriek súčasnej kríze nespochybniteľné

Biskup tiež vyzval k liturgickému pokoju, ktorý by sa zameral na výchovu veriacich v “poklade liturgie,” povedal, že “Druhý vatikánsky koncil je Konštitúcia Sacrosanctum [Concilium] umožňuje obidve formy a bolo by lepšie lepšie vyškoliť veriacich v poklade liturgie, než vytvárať frustráciu medzi mladými ľuďmi, najmä preto, že podľa mojich skúseností veselo prechádzajú z omše svätého Pia V. na omšu Pavla VI. ak je’dobre slávená. Nemá teda zmysel zaťažovať ich ideologickými vojnami, ktoré oživovali ich starších v čase veľkých pokoncilových kríz a ktoré už nie sú relevantné pre dnešný svet.”

Aillet vo vlastnej diecéze zachoval slávenie tradičnej latinskej omše aj po vydaní obmedzení Traditionis Custodes&em>, namiesto toho dodržiava “lojálnu aplikáciu”Summorum Pontificum Benedikta XVI’ktorý rozšíril používanie tradičnej liturgie.

Odmietanie základných právd o ľudskej prirodzenosti, ktoré sa prejavuje napríklad v náraste potratov, “manželstiev osôb rovnakého pohlavia,” a transgenderovej ideológie, francúzsky biskup označil za konečnú odpoveď, ktorá spočíva v opätovnom otvorenom hovorení pravdy o Bohu.

“Ak budeme opäť hovoriť pravdu o Bohu, budeme nevyhnutne hovoriť aj pravdu o človeku, ktorá je taká potrebná v tejto antropologickej kríze, ktorou“prechádzame, a musíme to robiť bez strachu, že budeme šokovať alebo sa stretneme s nepriateľstvom, ale tak, že budeme hovoriť priamo do ľudského“svedomia, do tejto intímnej svätyne, kde počuť Boží hlas,” povedal.

Odpovedané

LifeSite oznamuje nový dokumentárny film o kríze budenia, ktorá postihuje katolícke školy