- Arcibiskup podporuje používanie zvoleného mena a zámen.
- Podľa neho je dôležité akceptovať prezentované pohlavie osoby.
- Katolícka cirkev učí, že existujú len dve pohlavia.
- Ordinácia diakoniek je v rozpore s kresťanským učením.
Nový arcibiskup z Connecticutu, ktorý podporuje “diakonky”, podporil používanie zvoleného mena a zámen, ktoré sú v rozpore s pohlavím osoby.
Arcibiskup Christopher Coyne z Hartfordu, ktorý v stredu prevzal vedenie arcidiecézy po odstúpení arcibiskupa Leonarda Blaira, minulý týždeň pre Catholic News Agency (CNA) povedal, že by použil “transrodovú” osobu”s nebiologickým menom, aby s ňou začal rozhovor.
CNA poznamenala, že Coyne v apríli pre Connecticut Public Radio povedal: “Biológia je biológia. Ste buď XX alebo XY. To’je vedecký fakt.”
Arcibiskup však pre CNA povedal, že by aj tak akceptoval’prezentované pohlavie osoby’bez pohlavia.”
“Nič ma nestojí, keď ich akceptujem tak, ako sa’prezentujú, ako brata alebo sestru, alebo akokoľvek ma’žiadajú, aby som ich označoval, ” povedal. “Ak’chcú, aby som ich oslovoval týmto menom alebo týmto zámenom, nestojí ma to’nič, aby som povedal: ‘Dobre,’ a potom začal s touto osobou komunikovať.”
“a predkladá. Znamená to len, že prijímam to, čo mi’predkladajú ako brat alebo sestra.”
Katolícka cirkev v súlade s prirodzeným zákonom učí, že existujú len dve pohlavia a že každý je Bohom stvorený buď ako muž, alebo ako žena, čo sa prejavuje v jednom’nemennom pohlaví.
Osme prikázanie podľa Katechizmu Katolíckej cirkvi “zakazuje prekrúcať pravdu v našich vzťahoch s druhými“ – najmä pokiaľ ide o kresťanské učenie–, čo by znamenalo prijatie niekoho’falošnej transrodovej “identity”. “Zakázané je každé slovo alebo postoj, ktorý lichotením, obdivom alebo pochlebovaním povzbudzuje a utvrdzuje iného v zlom konaní a zvrátenom správaní,” učí Katechizmus.
Pri deklarovaní ochoty potvrdiť osobe’imaginárne“pohlavie,” Coyne tvrdil, že “hranica musí byť zrejme jasne vytýčená na základe biológie” s pohlavne zmätenými osobami, pokiaľ ide o záležitosti, ako je ordinácia.
Prelát mal zrejme na mysli ordináciu na kňazstvo a nie na diakonát, keďže sdelilvlani, že dúfa, že “bude nejaká príležitosť v budúcnosti [vysvätiť alebo vymenovať] nejaké diakonky.”
Naproti tomu ako bývalý prefekt Kongregácie pre náuku viery (CDF) kardinál Gerhard Müller má poznamenal, “nemožnosť, aby žena platne prijala sviatosť svätenia v každom z troch stupňov [diakona, kňaza, biskupa], je pravda obsiahnutá v Zjavení, a preto je neomylne potvrdená Magistériom Cirkvi’a predložená tak, aby sa jej verilo.”
V roku 2002 Medzinárodná teologická komisia Vatikánu’písala po dlhom štúdiu, že:
teológ a liturgický vedec dr. Peter Kwasniewski vo svojej knihe Ministri Krista vysvetlil, že nielen “ženy kňazi”, ale aj “ženy diakonky” sú nemožné, pretože “všetky liturgické služby vo svätyni Cirkvi predstavujú Krista, najvyššieho ‘diakona.’”
Kwasniewski zdôraznil, že menšie rády, vrátane diakonátu, nemožno oddeliť od kňazstva, ale “usporiadať dušu menšieho klerika postupne k prípadnému prijatiu samotného posvätného kňazstva, pripraviť ho nielen na prirodzenej úrovni prostredníctvom plnenia posvätných povinností, ale nadprirodzene prostredníctvom duchovného udelenia kňazskej moci.”
Coyne už predtým obhajoval rozšírenie zákonných výhod pre homosexuálne “páry” a označil transrodové osoby”so zámenou pohlavia za “biologické” a “také, aké sú,” ako LifeSiteNews reportoval. Povedal tiež, že to, že niekto žije v smrteľne hriešnom homosexuálnom “manželstve”, z neho nemusí nevyhnutne robiť “zlého človeka alebo zlého katolíka.”
V roku 2022, keď bol biskupom v Burlingtone v štáte Vermont, Coyne odvolal otca Petra Williamsa z funkcie farára farnosti Svätej rodiny v Springfielde po tom, ako kňaz odmietol prijať poverenie na očkovanie proti COVID, informoval portál LifeSiteNews reported.