shutterstock_1932285068-e1695811494452-810x500.jpg

Federálny súd zamietol rodičovskú námietku proti zoznamu čítania marylandského školského obvodu, ktorý podporuje LGBT

13
Kultúra smrti
  • Rodičia nemajú právo vylúčiť deti z vyučovania LGBT tém v školách.
  • Učebné osnovy obsahujú LGBT knihy od materskej školy po piaty ročník.
  • Štvrtý obvod odmietol návrh rodičov na vydanie predbežného opatrenia.
  • Indoktrinácia detí ľavicovou ideológiou v amerických verejných školách je problém.

Podľa rozhodnutia, ktoré vydal 17. mája štvrtý obvodný odvolací súd USA, rodičia nemajú právo vylúčiť svoje deti z vyučovania na verejných školách v Montgomery County v štáte Maryland.

Montgomery County Public Schools (MCPS) v marci 2023 oznámila, že v rámci učebných osnov anglického jazyka nariadi deťom v materskej škole až piatom ročníku zoznam LGBT čítanie. 

Medzi uvedenými knihami boli aj “Princ a rytier,” rozprávka o mužskom rytierovi a princovi, ktorí sa do seba zamilujú a “vezmú sa,” kniha o 50 “LGBTQ+” historických osobnostiach s názvom “Dúhoví revolucionári,” a protransrodový príbeh “Born Ready: ”Skutočný príbeh chlapca menom Penelope”

Okres spočiatku umožnil rodičom, aby svoje deti z čítania týchto kníh vylúčili, ale čoskoro zmenil názor a presadil “očakávanie, že učitelia budú tieto inkluzívne hodiny a texty používať so všetkými žiakmi” v mene podpory “inkluzívneho a bezpečného priestoru pre žiakov.”

Skupina rodičov podala žalobu, ktorá bola najprv v auguste 2023 zamietnutá a potom sa odvolala na štvrtý obvod. Devätnásť ľavicových štátnych generálnych prokurátorov podalo amicus brief na stranu okresu, zatiaľ čo ďalších 23 podalo vlastný brief, v ktorom podporili rodičov.

Nynie však The Washington Stand informoval, že štvrtý obvod odmietol návrh rodičov’ na vydanie predbežného opatrenia s tým, že nesplnili zákonné predpoklady na vydanie predbežného opatrenia.

“Vzhľadom na (ich) široké tvrdenie spojené s mimoriadne obmedzeným záznamom sme dospeli k záveru, že rodičia nepreukázali poznateľné bremeno na podporu svojho tvrdenia o slobodnom výkone práva,” napísal sudca G. Steven Agee za väčšinu. “Ako takí nepreukázali pravdepodobnosť úspechu v merite veci. Preto okresný súd nepochybil, keď im zamietol predbežné opatrenie, pokiaľ ide o nárok na slobodu prejavu.” Dodal, že hoci obsah kníh’ bol v rozpore s náboženským učením, “samotné počúvanie o iných názoroch nemusí nevyhnutne vyvíjať nátlak, aby človek veril alebo konal inak, než si vyžaduje jeho náboženská viera.”

Sudca A. Marvin Quattlebaum Jr. vyjadril nesúhlas, keď napísal, že na rozdiel od väčšinového’výkladu príslušného precedensu, “zasahovanie alebo zaťažovanie výkonu náboženstva nie je obmedzené na priamy nátlak,” a v skutočnosti “(w)eď štát ‘podmieňuje získanie dôležitej výhody správaním, ktoré náboženská viera zakazuje, alebo ak takúto výhodu odoprie z dôvodu správania, ktoré náboženská viera prikazuje, čím vyvíja značný tlak na prívrženca, aby zmenil svoje správanie a porušil svoje presvedčenie, ide o zaťaženie náboženstva.’”

“Odmietnutie rady vyhovieť rodičom’ žiadosti o náboženské výnimky na vyučovanie s knihami, ktoré rada požadovala používať na podporu rozmanitosti a inkluzívnosti LGBTQ+ komunity, núti rodičov, aby si vybrali — buď sa budú riadiť svojou vierou, alebo dostanú bezplatné verejné vzdelávanie pre svoje deti,” dodal. “Nemôžu robiť oboje.”

Firma Becket Law, ktorá zastupuje rodičov, uvádza, že sa proti rozhodnutiu odvolá. “Rada nezákonne vstupuje medzi rodičov a ich deti a zameriava sa na nich kvôli ich náboženskému presvedčeniu o pohlaví a sexualite,” hovorí Beckettová. “To porušuje vlastné pravidlá rady, zákony Marylandu a ústavu USA. Najvyšší súd rozhodol, že deti nie sú zverencami štátu a že rodičia majú právo prijímať kľúčové rozhodnutia o vzdelávaní svojich detí v takých kritických otázkach, ako sú rodinný život a ľudská sexualita.”

Indoktrinácia detí ľavicovou ideológiou na sexuality a ďalších ľavicových programových bodov je už dlho hlavným problémom amerických verejných škôl, od knižníc po školská a toaletná politika až po dráždivé podujatia a triedne materiály až po sociálne “prechodné” problémové deti bez prispenia rodičov. Mnohé školy tiež prejavili nepriateľstvo voči právam a zamestnávaniu jednotlivých učiteľov, ktorí odmietajú pristúpiť na takéto programy, bez ohľadu na ich zaobchádzanie alebo vzťah k rodovo zmäteným žiakom.