- Kristus nám pripomína, že patríme Bohu a sme stvorení na jeho obraz.
- Ľudia by mali žiť podľa toho, že patríme Bohu a nie sebe.
- Pápež František varuje pred spoluprácou so zlom a potrebuje konať proti zlu.
- Konzervatívni biskupi majú odpor voči novým spôsobom rozbíjania tradícií a evanjelia.
Biskup Joseph Strickland sa tento týždeň vracia v dvojdielnej epizóde The Bishop Strickland Show, v ktorej hovorí o tom, ako človek patrí Bohu, o vystúpení dragsterov na podujatí pre deti vo Vatikáne a o komentároch pápeža Františka počas rozhovoru v relácii 60 minút.
Strickland začína prvú časť komentovaním výroku svätého Marka o Kristovi, ktorý hovorí, že treba odovzdať cisárovi, čo je cisárovo. Vyslovuje názor, že “nápadným” prvkom v čítaní je to, že Kristus si dokáže “poradiť aj s tými najzákernejšími otázkami” Herodesovcov a nástrahami, ktoré mu nastražili. Kristus, ako poznamenáva, to robí jemne, ale šikovne, keď sa odvoláva na obraz vytlačený na minci.
Ak sa pozrieme na to, čo nám Kristus v úryvku hovorí, Strickland hovorí, že Kristus nám pripomína, že patríme Bohu, sme stvorení na jeho obraz, čo je pravda, ktorú svet a príliš veľa ľudí v Cirkvi potrebuje pripomenúť. “Nemôžeme’sa promenádovať a predstierať, že je to’náš svet,” uvádza biskup. “Musíme si v pokore uvedomiť, že všetko, čo máme, ako nám pripomína Jób, je dané Bohom a podľa toho s tým treba zaobchádzať.”Ak si uvedomíme, komu patríme, dodáva, potom sme “vyzvaní, aby sme podľa toho žili.”
Strickland sa pozerá na príbeh o Bývalý satanista Zachary King v súvislosti s úryvkom z evanjelia, v ktorom King hovorí nášmu Pánovi, že upísal svoj život diablovi, na čo mu náš Pán odpovedá, že nie, pretože jeho život nepatrí jemu, ale jemu.
To, že sa niektorí v hierarchii tvária, že môžu veci zmeniť, je “zničujúce,” “zlé,” a “frustrujúce,” hovorí Strickland s tým, že chcú tvrdiť, že človek je svojím vlastným stvorením a môže sa identifikovať, ako chce, čo je nepravdivé. Namiesto toho musíme uznať, že patríme Bohu, a dať mu svoje bytie.
K tomu, ako sa ľudia správajú, akoby im všetko prešlo, Strickland priznáva, že hoci je Božie’milosrdenstvo nekonečné, nie je si taký istý, či je jeho trpezlivosť, a dodáva, že si myslí, že sa “blížime” k bodu, keď Boh urobí “nápravu.”
Strickland ponúka reakciu na drag-umelec prítomný na Svetovom dni detí’organizovanom Vatikánom neskôr v prvej časti.
Strickland vyzýva pápeža Františka, aby sa vystúpením zaoberal a aby bol odstránený ten, kto bol za drag performance zodpovedný. Ak, hovorí biskup, môže byť odvolaný za učenie pravdy, potom ten, kto predstavenie zorganizoval, môže byť sám odvolaný. František sa vyjadril “jasne”, že na to, aby konal, nepotrebuje žiadny proces ani diskusiu.
“Pápež František, v tomto prípade musíte konať,” hovorí Strickland rázne. “Musíte odstrániť každého a všetkých, ktorí to dovolili, pretože je to zlo. Zlo tancuje vo Vatikáne a my nemôžeme sedieť so založenými rukami a pokojne povedať: ‘Ach, to’je veľmi zlé,’ alebo ‘Ach, to’nie je veľmi pekné.’ Je to zlo! A treba to pomenovať.”
Každý kardinál v Ríme, pokračuje biskup, musí žiadať, aby sa to okamžite zastavilo – žiadne štúdie robené neskôr, ale teraz. Keď hovoríme o kazení detí, Strickland hovorí, že je “dosť zlé” vidieť to vo verejných knižniciach, ale to, že Cirkev to nielen umožňuje, ale pravdepodobne aj podporuje, musí prestať.
“Môžu si ďalej robiť, čo chcú, ale to si vyžaduje protest, ktorý by mal byť hlasný, silný a jasný, v záujme detí a v záujme Cirkvi,” uvádza.
Strickland na začiatku druhej časti epizódy ponúka komentár k rozprávaniu svätého Marka’o Kristovi’diskusiu o manželstve so saducejmi.
Podobne ako Kristus’jedná s herodiánmi, aj so saducejmi jedná šikovne, poznamenáva Strickland. Podľa neho je však dôležitým aspektom úryvku to, že nás ľahko môže zmiasť, pričom saduceji neveria v vzkriesenie z mŕtvych. Kristus v úryvku hovorí, že saduceji sú pomýlení, a Strickland dodáva, že nás môže pomýliť svet a “falošné učenie” v Cirkvi.
Ak navyše Boh hovorí o sebe ako o Bohu Abraháma, Izáka a Jakuba a ako o Bohu živých, Strickland hovorí, že nám to pripomína, že všetok život pochádza od Boha a tí, ktorí naďalej žijú v Bohu, sú tí skutočne živí.
Toto je, domnieva sa biskup, najlepšia odpoveď na otázku, prečo sa katolíci modlia k Panne Márii a svätým – oni stále žijú. Zmŕtvychvstanie, ktoré odmietali saduceji, je večný život s Bohom. “Svätí sú živí s Bohom, a to’znamená vstať z mŕtvych”, hovorí.
V druhej časti sa Strickland venuje Františkovmu’ nedávnemu rozhovoru “60 minút”, pričom hovorí o Františkových’ komentároch k sexuálnemu zneužívaniu v Cirkvi v kontexte reakcie na ukážky z Raymond Arroyo’“The World Over” programu na EWTN.
Strickland si všíma, ako Arroyo povedal, že Norah O’Donnellová, novinárka, ktorá robila rozhovor s Františkom, mala po jeho vyhlásení, že plná sila zákona dopadne na rehoľníkov, ktorí sú vinní zo zneužívania, položiť otázku o mužoch, ako je zneuctený bývalý jezuita Marko Rupnik. Predpokladá, že ak človek pozná “správnych ľudí” alebo je v “správnej pozícii,” Františkova “politika nulovej tolerancie” voči zneužívaniu neplatí.
“To je nespravodlivé a je to naozaj označenie proti ľuďom, ktorí chcú ísť po Katolíckej cirkvi,” hovorí Strickland a dodáva, že takýmto spôsobom sa dáva ľuďom “artiléria” na útoky na Cirkev.
Čítajte: Rada Kolumbových rytierov v DC vyzýva vedenie, aby odstránilo Rupnikove obrazy vo svätyni JPII
S tým, že videl Rupnika’umenie, keď bol vo Fatime a Lurdoch, Strickland vyjadruje názor, že hoci bazilika v Lurdoch dáva komisii zistiť, či by sa malo umenie odstrániť, malo by sa zjednodušene, a to kvôli Rupnikovmu’rúhačskému”konaniu a keďže mníšky, ktoré údajne zneužil, požiadali o jeho odstránenie.
“To určite nie sú činy, ktoré by podporili slová Svätého Otca v tomto rozhovore, a je to naozaj’otrasné a skľučujúce,” hovorí. “Je to akoby si mysleli, že sme hlúpi, keď hovoríme: ‘Slová sa nezhodujú’”
Situácia, poznamenáva biskup, “siaha” až k McCarrickovmu škandálu. Bývalý kardinál Theodore McCarrick je “plagátovým dieťaťom tohto druhu dvojtvárnosti,” a rozhodnutie o jeho laicizácii “ho vyňalo z takého procesu, ktorý sa musel uskutočniť.”Strickland ďalej tvrdí, že bolo príliš veľa kardinálov, biskupov, kňazov a monsignorov, ktorí by boli zapletení, ak by bol McCarrick vyšetrovaný, a preto sa takýto proces neuskutočnil.
“Ak chce Svätý Otec naozaj dať peniaze tam, kde sú jeho ústa, potom je potrebné odstrániť veľa ľudí, ale v súčasnej situácii sa to“neudeje, pretože takto veci nefungujú,” tvrdí. “Tieto slová Svätého Otca nie sú tým, ako veci fungujú vo Vatikáne a v príliš mnohých diecézach na celom svete.”
Strickland uzatvára epizódu úvahou Francis’ slová o konzervatívcoch z toho istého rozhovoru, konkrétne, že konzervatívni biskupi majú “samovražedný postoj.”
“My’nie sme tí, ktorí sú samovražední,” lamentuje biskup. Podľa neho je pre ľudskú civilizáciu samovražedné “rozbíjať tradíciu” a vymýšľať nové spôsoby “rozbíjania evanjelia.” Označujúc Arroya za “odvážneho” pre tento segment, Strickland hovorí, že existuje značný “tlak”, aby nehovoril to, čo povedal, a aby veci spochybňoval. Poznamenáva, že Arroyo nadviazal na to, čo povedal František, a poukázal na to, že prieskum nemeckých kňazov vysvätených v rokoch 2010 až 2021 v drvivej väčšine odmieta svätenie žien”a podporuje kňazský celibát.
“Kňazi vedia, že ide”o povolanie k svätosti, a ak je to tak, tak”tam musíme byť,” hovorí Strickland.
Ak si chcete pozrieť všetky predchádzajúce epizódy The Bishop Strickland Show, kliknite sem a navštívte stránku LifeSite’Rumble venovanú The Bishop Strickland Show.