shutterstock_2279824005-810x500.jpg

Harvard ponúka kurz "Queer Education" kritizujúci heterosexuálne, "cisgenderové privilégiá

12
Kultúra smrti

Harvard University’s Graduate School of Education plánuje ponúkať kurz s názvom “Queering Education”, ktorý kritizuje “heteronormativitu” a učí budúcich učiteľov podporovať pro-LGBTQ “rozvoj rodovej a sexuálnej identity” u študentov.

Prednáška v jarnom semestri “skúma úlohu rodu a sexuality” na“školské skúsenosti, príležitosti a výsledky mládeže”, ako aj úlohu školského vzdelávania na“predstavy mladých ľudí o rode a sexualite.”

Kurz vychádza z predpokladu, že “skryté kurikulum” “heteronormativity a cisnormativity” preniká do amerických škôl a že U.americké vzdelávacie inštitúcie tiež nenápadne “uprednostňujú heterosexuálne, rodové identity a spôsoby bytia.”

Tzv. heteronormativita” je “presvedčenie, že “heterosexualita je normou a všetci jednotlivci sa majú prispôsobiť tradičným rodovým rolám a vzťahom,” podľa ScienceDirect.

Heterosexualita je však pre ľudské bytosti normou danou prírodou, keďže Boh stvoril mužov a ženy, aby sa navzájom dopĺňali a spoločne plodili všetok ľudský život. Homosexualita sa od tohto božského a prirodzeného plánu odchyľuje.  

Myšlienka “cisnormativity” je odvodená od termínu “cisgender,” významniekto “​​koho pocit osobnej identity a pohlavia zodpovedá jeho pohlaviu pri narodení.” Sám o sebe je produktom fenoménu transgender, vznikol v roku 1994, ale v Oxford English Dictionary a Merriam-Webster Dictionary sa objavil až v roku 2016. 

U človeka existujú len dve pohlavia, mužské a ženské, ktoré sú určené chromozómami v okamihu počatia.

Harvardský’kurz “Queering Education” bude budúcim učiteľom vštepovať, že “heteronormatívne školstvo” vraj “škodlivo vplýva na všetkých študentov.Jeho cieľom je okrem iného naučiť absolventov pedagogických fakúlt, ako “pohodlne hovoriť” o takzvanej “queer histórii” a “identifikovať nástroje, ktoré môžu školy využiť na budovanie” výchovného prostredia, ktoré otvára možnosti pre” to, čo opis kurzu nazýva “komplexný rozvoj rodovej a sexuálnej identity.”

Studenti budú mať tiež možnosť zamyslieť sa nad tým, ako sa “iné prvky identity,” ako napríklad “rasa, kultúra, [a] sociálno-ekonomický status” “prelínajú s rodom a sexualitou v procese rozvoja identity.”

Kurz je založený na klasickom príklade politiky identity, podľa ktorej ľudia vnímajú svet “cez optiku svojho spojenia s určitou skupinou.”

Aj keď sa vysokoškolské inštitúcie, vrátane tradične renomovaných škôl, ako je Harvard, často oháňajú propagáciou hodnoty “rozmanitosti,” ideologicky rozmanitosť medzi ich pedagógmi veľmi chýba, čo komentátori poznamenali.

Pozoruhodné je, že podľa prieskumu z roku 2022 sa drvivá väčšina harvardskej fakulty identifikuje ako liberálna. Na otázku, ako by charakterizovali svoje politické sklony, 31,8 % respondentov z fakulty uviedlo, že sa identifikujú ako “veľmi liberálni”, 45,3 % uviedlo, že sú “liberálni”, 20 % uviedlo, že sú umiernení, a mizerných 2,5 % uviedlo, že sú konzervatívni (“veľmi konzervatívni” bola takmer neexistujúca 0.4 %).

“Prebudená” ideológia, ktorá je z veľkej časti založená na politike identity, v posledných rokoch čoraz viac preniká do vysokoškolského vzdelávania, a to až do takej miery, že viac ako 30 štátov má zaviedlozákony, ktorými sa zo škôl odstraňujú programy rozmanitosti ako súčasť širší tlak proti “wokeizmu.” Konzervatívci už dlho varujú, že DEI a iné formy politiky identity skôr podnecujú, než liečia rozdelenie a vštepujú ľavicovú politickú indoktrináciu na úkor tradičného vzdelávania.