NEWS-810x500-Story-1-Sept-6-2024-810x500.jpg

Kardinál Müller naznačuje, že "protikatolícke sily" presadzujú na synode pro-potratovú Agendu 2030

50
Kultúra smrti

 Gerhard kardinál Müller varoval, že súčasnú synodu o synodalite by mohli využiť “progresivisti” a “protikatolícke sily” na implementáciu Agendy 2030 do Cirkvi.

“Stále existuje nebezpečenstvo, že samozvaní progresivisti v spolčení s protikatolíckymi silami v politike a médiách zavedú do Cirkvi Agendu 2030, ktorej jadrom je wokistická vízia ľudstva diametrálne odlišná od božskej dôstojnosti každej ľudskej osoby,” uviedol nemecký kardinál v rozhovore pre InfoVaticana.

je súčasťou viacročných zasadnutí Synody o synodalite’v Ríme, pričom toto zaradenie mnohých vrátane neho šokovalo. Vzhľadom na to, že vrcholiace mesačné podujatie sa uskutoční v októbri tohto roku v Ríme, Müller sa vyjadril k tomu, prečo je súčasťou ľavicového podujatia.

“Dôvodom bolo, že je potrebná väčšia teologická odbornosť,” povedal.

Kardinál bol otvoreným kritikom synody, a preto proti jeho zaradeniu na vatikánske zasadnutia protestovali progresivisti: “Heretické skupiny prezlečené za progresivistov zasa kritizovali toto rozhodnutie [jeho zaradenie] ako obyčajný taktický manéver pápeža, ktorý chcel vyslať signál ortodoxným katolíkom, označovaným za konzervatívnych či dokonca tradicionalistov, že účastníci sú vyvážení.”

Synoda – ťahom pre Agendu 2030?"

Komentár tomto korešpondentovi v marci o synode Müller upozornil, že je tu krok k tomu, aby “Cirkev nebola nástrojom a znakom, sviatosťou pre hlboké spoločenstvo nás s Bohom v láske a aby bola nástrojom pre jednotu ľudstva v Ježišovi Kristovi: chcú zmeniť Cirkev na ďalšiu svetskú zdravotnícku organizáciu, ako je mimovládna organizácia.”

Pre InfoVaticana síce povedal, že vlaňajšie októbrové’zasadnutie synody “mohlo byť horšie,” Müller však zopakoval svoje varovanie pred týmto podujatím.

“Stále existuje nebezpečenstvo, že samozvaní pokrokári v spolčení s protikatolíckymi silami v politike a médiách zavedú do Cirkvi Agendu 2030, ktorej jadrom je wokistická vízia ľudstva diametrálne odlišná od božskej dôstojnosti každej ľudskej osoby,” povedal.

Považujú sa za progresívcov a veria, že úspešne vykonali službu Cirkvi, keď Katolícku cirkev chvália za to, že táto falošná strana predala naše prirodzené právo na Kristovo evanjelium za šošovicu potlesku ekomarxistickým ideológom v OSN a EÚ.

Vzhľadom na zaradenie laikov medzi hlasujúcich členov synody’sa viacerí klerici a teológovia vyjadrili, že synoda už nie je skutočnou synodou biskupov a že tento úrad Vatikán zneužíva. Varoval pred tým aj Müller, ktorý teraz dodal, že synoda by nemala “pripomínať stranícku konferenciu v autoritárskom systéme, v ktorom je každý pozorne sledovaný a kontrolovaný, aby hovoril podľa želania autorít, a v ktorom potom jediný skutočný vládca rozhoduje tak, ako uzná za vhodné.”

Vzhľadom na to, že mnohé aspekty, ktoré sa objavili na synode, sa zdajú byť v rozpore s katolíckym učením – ako napríklad presadzovanie ženských diakoniek – a sprievodný dôraz Vatikánu na “otázky klimatických zmien”, Müller protestoval proti tomu, že Cirkev stráca smer:

Nemôžeme sankcionovať jeden legitímny názor v prospech druhého duchovnými trestami v otázkach klimatických zmien, povinného očkovania a imigrácie. Tak ako cirkevná autorita nemôže zavádzať nové sviatosti, nemôže ani vymýšľať nové smrteľné hriechy. Určite nemožno vážne vyhrážať pekelnými trestami tým, ktorí majú na klimatické zmeny iný názor ako väčšina.

Mýtus neprikazuje rovnosť

Medzi kontroverznejšie nominácie na synodu patrí americký jezuita páter James Martin. Počas aj po zasadnutí v októbri minulého roka’Martin pokračoval v obhajobe ideológie LGBT a tvrdil, že takéto prijatie otázok LGBT by malo prísť prostredníctvom Synody o synodalite.

Müller odsúdil Martinovu’činnosť v oblasti LGBT ako presadzovanie “herézy,” a odsúdil jezuitské’zaradenie do Synody:

Samozrejme, v Cirkvi existuje legitímna rôznorodosť názorov na otázky, ktoré sa netýkajú pravdy zjavenia, ale konkrétnych potvrdení o pastorácii, organizácii katolíckych univerzít atď. Je jasné, že heretické postoje by nemali byť uznané s rovnakými právami, pretože podkopávajú základ Cirkvi v jej vyznávaní viery.

Takisto potvrdil, že ľavicové hlasy v Cirkvi vykresľujú “predstaviteľov katolíckej viery” ako “farizejov a pokrytcov, ako chladnokrvných doslovníkov, tradicionalistov zamilovaných do minulosti či duchovne tvrdohlavých indiánov.”

Trik spočíva v tom, že heterodoxné stanovisko ako pastoračne citlivejšie postavíme do protikladu k ortodoxnému stanovisku. Ortodoxná viera nie je spochybňovaná. Ale predstavitelia katolíckej viery sú psychologizovaní ako farizeji a pokrytci, ako chladnokrvní doslovníci, ako tradicionalisti zamilovaní do minulosti alebo duchovne tvrdohlaví indiáni. Na tejto intelektuálnej úrovni je ľahké zorganizovať úzke spojenectvo s cirkevnokritickými médiami a ideológmi socialisticko-kapitalistického globalizmu.

Bývalý prefekt CDF však poznamenal, že synoda nespôsobuje rozdelenie, pretože “rozdelenie už existuje.” Vyzval synodu, aby namiesto toho “ponúkla príležitosť zviditeľniť jednotu Cirkvi.”

Témy LGBT urýchľujú cirkevný ‘úpadok’

Müllerove’priame hodnotenia sa neobmedzili len na synodu. V posledných mesiacoch kardinál vydal viacero kritík vatikánskeho dokumentu Fiducia Supplicans o&nbsppožehnaní osôb rovnakého pohlavia,&nbspvrátane predchádzajúceho uvádzajúceho že “vedie ku kacírstvu.”

Čítajte: EXKLUZÍVNE: Kardinál Müller nazýva homosexuálne ‘požehnania’ pápeža Františka útokom na manželstvo

Konštatujúc o veľmi kontroverznom dokumente, Müller reagoval na podozrenie, že Vatikán ho zverejnil mimo synody, aby “nemonopolizoval” rozhovor na synode.

“Môžete sa potľapkať po pleci za svoje taktické hry. Ale ide’o pravdu,” povedal.

“Pastoračná starostlivosť o ľudí s problémami v orientácii na opačné pohlavie, ktorú do našej prirodzenosti zapísal”vlastný Logos Stvoriteľa, nemôže byť na úkor pravdy o sviatosti manželstva ani o požehnaní, ktoré je prísľubom Božej”milosti konať dobro a vyhýbať sa hriechu.”

Ak by sa aktivisti pokúsili na nadchádzajúcich októbrových stretnutiach presadiť svoje kampane za diakonky alebo otázky LGBT, Müller varoval, že by to viedlo len “k ďalšiemu úpadku Cirkvi, pretože tieto ciele sú dogmaticky nekonzistentné alebo prezrádzajú akúkoľvek duchovnú hĺbku.”

Viacero kľúčových osobností, ktoré sa v uplynulých mesiacoch medzi minulým októbrom a tohtoročným’nadchádzajúcim zasadnutím hlasno zasadzovali za diakonky a akceptáciu LGBT, ešte len ukáže, akým smerom sa synoda teraz vydá.