schneider-wol-810x500.jpg

Biskup Schneider: Pápež František poprel "celé evanjelium": Schneider Schneider: Pápež František poprel "celé evanjelium

16
Kultúra smrti

Biskup Athanasius Schneider vyhlásil, že pápež František poprel celé evanjelium tvrdením, že všetky náboženstvá sú cestou k Bohu.

V rozhovore s Raymondom Arroyom z EWTN’v relácii The World Over kazašský biskup Atanasius Schneider reagoval na kontroverzný výrok pápeža Františka, ktorý vyslovil počas svojej nedávnej cesty do Singapuru.

“Každé náboženstvo je cestou k Bohu,”povedal pápež. “Existujú rôzne jazyky, ako dospieť k Bohu, ale Boh je Bohom pre všetkých. A ako je Boh Bohom pre všetkých? Všetci sme Boží synovia a dcéry. Ale môj Boh je dôležitejší ako tvoj Boh, je to pravda? Boh je len jeden a každý z nás má svoj jazyk, ktorým môže prísť k Bohu. Sikh, moslim, hinduista, kresťan, sú to rôzne cesty.”

Keď sa ho na to Arroyo opýtal, Schneider bol vo svojej kritike klinický:

Takýto výrok pápeža Františka je jednoznačne proti Božiemu zjaveniu, je v priamom rozpore s prvým Božím prikázaním, ktoré je stále platné – “Nebudeš mať iných bohov okrem mňa” – to je tak jasné a takýto výrok je v rozpore s celým evanjeliom.

Pokračujúc, Schneider pripomenul divákom, že “Ježiš Kristus povedal: ‘Nikto neprichádza k Otcovi, iba cezo mňa.’”

“On je jedinou cestou k Bohu, iné cesty a chodníky neexistujú,” povedal pomocný biskup z Astany. “Takže v tomto vyhlásení bohužiaľ, žiaľ, pápež František jasne popiera prvé Božie prikázanie a celé evanjelium.”

František’ svojimi výrokmi vyvolal medzi znepokojenými katolíkmi rozsiahlu polemiku a zmätok a zdesenie zostáva veľké aj napriek tomu, že tieto poznámky vyslovil teraz pred dvoma týždňami počas medzináboženského stretnutia mladých ľudí v Singapure.

Čítajte: Pápež František: ‘Každé náboženstvo je cesta k Bohu’

Keď Arroyo nastolil túto otázku, ako mohol pápež povedať takýto výrok, Schneider poukázal na zradu Krista svätým Petrom v evanjeliách.

Boh dopustil, že prvý pápež, Šimon Peter, sa trikrát zriekol [a] zaprel Krista a bol vymenovaný za Kristovho námestníka, a napriek tomu trikrát zaprel Krista. Boh teda dopustil, aby sa to mohlo stať aj v budúcnosti, že nástupca Šimona Petra bude hovoriť nejaké slová, ktoré sú v rozpore s Božou pravdou.

Takýto scenár, komentuje Schneider, “je zriedkavý, ale stalo sa to s Petrom a stalo sa to vo veľmi zriedkavých prípadoch v dejinách. Ale Peter sa kajal, znova obhajoval Krista, vyznával ho a položil svoj život za Krista ako mučeník.”

Pomocný biskup vyzval katolíkov, aby sa “jednoducho modlili za pápeža Františka, aby prijal túto Pánovu milosť, ako ju prijal Peter, aby sa kajal a znova jasne, odvážne vyznával, že nie je dané žiadne iné meno, v ktorom by človek mohol byť spasený, okrem Ježiša Krista, vteleného Božieho Syna, jediného Vykupiteľa ľudstva.”

Katolícka cirkev učí, že “[t]o jediná pravá Cirkev, ktorú ustanovil Kristus, je Katolícka cirkev.” {Q. 152}. Okrem toho Cirkev poznamenáva, že všetky duše musia “patriť” do Cirkvi, aby boli spasené: “Všetci sú povinní patriť do Katolíckej cirkvi, aby boli spasení.” {Baltimorský katechizmus Q 166.}

Toto učenie zostalo nemenné, hoci v súčasnosti ho počuť s menšou pravidelnosťou alebo jasnosťou ako v predchádzajúcich desaťročiach.

Pápež Lev XII vyslovil ho jasne vo svojom encyklickom liste z roku 1824 Ubi Primum:

Nie je možné, aby najpravdivejší Boh, ktorý je Pravda sama, najlepší, najmúdrejší Poskytovateľ a Odmeňovateľ dobrých ľudí, schvaľoval všetky sekty, ktoré vyznávajú falošné učenia, často navzájom nesúrodé a protirečivé, a udeľoval ich členom večné odmeny. Lebo máme istejšie slovo proroka a v písme vám hovoríme múdrosť medzi dokonalými; nie múdrosť tohto sveta, ale múdrosť Božiu v tajomstve.

Podľa nej sa učíme a božskou vierou sa držíme jedného Pána, jednej viery, jedného krstu a toho, že žiadne iné meno pod nebom nie je dané ľuďom okrem mena Ježiša Krista Nazaretského, v ktorom musíme byť spasení. Preto vyznávame, že mimo Cirkvi niet spásy.

Pápež Benedikt XVI. sa v roku 2008 tiež vyjadril proti vzrastajúcemu trendu “náboženského pluralizmu,” pričom stanovil, že jedine prostredníctvom pravdy Katolíckej cirkvi možno v plnej miere nájsť Kristovo učenie:

Na zdôvodnenie univerzálnosti kresťanskej spásy, ako aj skutočnosti náboženského pluralizmu sa navyše navrhovalo, aby okrem ekonómie vteleného Slova existovala aj ekonómia večného Slova, ktorá platí aj mimo Cirkvi a nie je s ňou spojená. Prvá by mala väčšiu univerzálnu hodnotu ako druhá, ktorá je obmedzená na kresťanov, hoci v druhej by bola Božia prítomnosť plnšia.

Tieto tézy sú v hlbokom rozpore s kresťanskou vierou. Je potrebné pevne veriť učeniu viery, ktoré hlása, že Ježiš Nazaretský, syn Márie, a iba on je Syn a Slovo Otca.

Sám Schneider už kritizoval Františkovo’vyhlásenie z Abú Zabí z roku 2019, ktoré tvrdilo, že “rozmanitosť náboženstiev” je “chcená Bohom.” Vydaním verejného odsúdenia tohto textu Schneider následne zverejnilďalšie vyhlásenie, v ktorom upozornil, že “muži v Cirkvi dnes v skutočnosti podporujú zanedbávanie prvej čiarky Dekalógu a zradu jadra evanjelia.”