Untitled-44-810x500.png

Biskup Schneider v reakcii na chyby pápeža Františka potvrdil, že katolicizmus je "jediné náboženstvo, ktoré chce Boh

31
Kultúra života

Biskup Athanasius Schneider vydal verejné vyznanie viery, v ktorom cituje katolícke učenie, že katolicizmus je jediné náboženstvo, ktoré chce Boh, ” po nedávnych vyjadreniach pápeža Františka, ktorý tvrdil, že “každé náboženstvo je cestou k Bohu.”

Prejavom na Konferencii o&nbspkatolíckej identite v&nbspPittsburghu počas uplynulého víkendu pomocný biskup kazašskej Astany Schneider verejne reagoval na&nbsprozšírený zmätok, ktorý sa v&nbspposledných dňoch rozšíril vďaka pápežovi Františkovi

Vyhlásenie biskupa&nbspzačína: “Neochvejne veríme a vyznávame to, čo riadne a všeobecné Magistérium Cirkvi nepretržite a neomylne učí od čias apoštolov, a síce, že viera v Ježiša Krista, vteleného Božieho Syna a jediného Spasiteľa ľudstva, je jediným náboženstvom, ktoré chce Boh.”

Na žiadosť pátra Schneidera

Čítajte: FSSP dostane apoštolskú vizitáciu z Vatikánu

Príde po troch prípadoch, v ktorých pápež František potvrdil, že aj iné náboženstvá môžu byť spoľahlivými cestami k Bohu. v Singapure 13. septembra, vyhlásil:

Každé náboženstvo je cestou k Bohu. Existujú rôzne jazyky, ako dospieť k Bohu, ale Boh je Bohom pre všetkých. A ako je Boh, Boh pre všetkých? Všetci sme Božími synmi a dcérami. Ale môj Boh je dôležitejší ako tvoj Boh, je to pravda?

?

Boh je len jeden a každý z nás má svoj jazyk, ktorým môže dospieť k Bohu. Sikh, moslim, hinduista, kresťan, sú to rôzne cesty.

Na to naviazal o niekoľko dní neskôr, keď sa prihovoril inej medzináboženskej skupine mladých ľudí a zopakoval riadky zo svojho dokumentu z Abú Zabí z roku 2019, ktoré teológovia odsúdili. “Rozmanitosť vašich kultúrnych a náboženských identít je Božím darom,” povedal.

O niekoľko dní neskôr František na ďalšom medzináboženskom stretnutí povedal, že v každej viere je “prítomná božská inšpirácia.”

Katolícka cirkev však upozorňuje, že “jediná pravá Cirkev ustanovená Kristom je Katolícka cirkev.” (Baltimorský katechizmus, Q. 152)

Katolícka náuka učí, že túto skutočnosť možno poznať, pretože iba Katolícka cirkev má štyri znaky pravej Cirkvi: jednu, svätú, katolícku a apoštolskú.

Štvrtý lateránsky koncil v roku 1215 definitívne vyhlásil: “Je iba jedna všeobecná Cirkev veriacich, mimo ktorej nie je vôbec nikto spasený.”

V dôsledku toho Cirkev učí, že všetky duše musia “patriť” do Cirkvi, aby boli spasené:

Všetci sú povinní patriť do Katolíckej cirkvi, aby boli spasení. — Baltimorský katechizmus, Q. 166.

Pre pápeža Pia XI. nebolo presadzovanie názoru, že “všetky náboženstvá sú si viac-menej rovné”, ľahkou záležitosťou, ale cestou k ateizmu a konečnému odmietnutiu Boha. V Mortalium Animos napísal:

Nielenže tí, ktorí zastávajú tento názor, sú v omyle a klamú, ale aj tým, že skresľujú myšlienku pravého náboženstva, ho odmietajú a postupne sa odkláňajú k naturalizmu a ateizmu, ako sa to nazýva; z čoho jasne vyplýva, že ten, kto podporuje tých, ktorí zastávajú tieto teórie a pokúšajú sa ich realizovať, úplne opúšťa Bohom zjavené náboženstvo.

PREČÍTAJ: Biskup Strickland: Schneider píše: "Niektorí cirkevní predstavitelia sa snažia upokojiť svet namiesto toho, aby ho obrátili

Vrelo prosíme o pomoc Božej milosti pre všetkých tých cirkevníkov, ktorí dnes svojimi slovami a skutkami popierajú Bohom zjavenú pravdu o Ježišovi Kristovi a jeho Cirkvi ako jedinej ceste ktorou môžu ľudia dosiahnuť Boha a večnú spásu,”.

Celé vyhlásenie biskupa Schneidera”na žiadosť Jeho Excelencie prinášame nižšie.

Vyznanie viery v Ježiša Krista a jeho Cirkev ako jedinú cestu k Bohu a večnej spáse

Neochvejne veríme a vyznávame to, čo riadne a všeobecné Magistérium Cirkvi nepretržite a neomylne učí od čias apoštolov, a to,

že viera v Ježiša Krista, vteleného Božieho Syna a jediného Spasiteľa ľudstva, je jediným náboženstvom, ktoré chce Boh.

Po ustanovení novej a večnej zmluvy v Ježišovi Kristovi nemôže byť nikto spasený tým, že sa bude pridŕžať učenia a praktík nekresťanských náboženstiev. Pretože “modlitba, ktorá je zameraná na Boha, musí byť spojená s Kristom, Pánom všetkých ľudí, jediným prostredníkom (1 Tm 2, 5; Hebr 8, 6; 9, 15; 12, 24), skrze ktorého jediného máme prístup k Bohu (Rim 5, 2; Ef 2, 18; 3, 12).” (Všeobecná inštrukcia Liturgie hodín, č. 6)

Pevne veríme, že “pod nebom nie je iné meno dané ľuďom, v ktorom by sme mali byť spasení” (Sk 4, 12), okrem mena nášho Pána Ježiša Krista, ktorý bol ukrižovaný a ktorého Boh vzkriesil z mŕtvych (porov. Sk 4, 10).

Myslíme si, že je “v rozpore s katolíckou vierou považovať Cirkev za jednu cestu spásy popri tých, ktoré predstavujú iné náboženstvá, vnímané ako doplnkové k Cirkvi alebo jej v podstate rovnocenné, aj keď sa o nich hovorí, že spolu s Cirkvou konvergujú k eschatologickému Božiemu kráľovstvu” (Kongregácia pre náuku viery, Deklarácia Dominus Iesus, 21).

Ďalej zastávame názor, že Božie Zjavenie, verne odovzdávané večným Magistériom Cirkvi’zakazuje tvrdiť:

Zastávame teda názor, že kresťania nie sú len “putujúcimi spoločníkmi” spolu s prívržencami falošných náboženstiev–, čo Boh zakazuje.

Vrelo prosíme o pomoc Božej milosti pre všetkých tých cirkevníkov, ktorí dnes svojimi slovami a skutkami popierajú Bohom zjavenú pravdu o Ježišovi Kristovi a jeho Cirkvi ako jedinej ceste ktorou môžu ľudia dosiahnuť Boha a večnú spásu. Kiež by s pomocou Božej milosti mohli títo cirkevníci ponúknuť verejné odvolanie, ktoré je potrebné pre dobro ich vlastnej duše a duší iných. Lebo “neprijatie Krista je najväčším nebezpečenstvom pre svet!” (Svätý Hilár z Poitiers, In Matth. 18).

Podľa modlitieb, sĺz a obetí všetkých skutočných synov a dcér Cirkvi, a najmä “maličkých” v Cirkvi, nech pastieri Cirkvi, a predovšetkým pápež František, dostanú milosť napodobňovať apoštolov, nespočetné množstvo mučeníkov, početných svätých rímskych pápežov a množstvo svätých, najmä sv. Františka z Assisi, ktorý “bol katolíkom a úplne apoštolským človekom, ktorý sa osobne pustil a prikázal svojim učeníkom, aby sa pred všetkým ostatným zaoberali obrátením pohanov na Kristovu vieru a zákon.” (Pápež Pius XI,  Encyklický obrad Expiatis, 37)

Veríme a s’Božou milosťou sme pripravení dať svoj život za túto Božskú pravdu, ktorú vyslovil Ježiš Kristus: “Ja som cesta, pravda a život. Nikto neprichádza k Otcovi, iba skrze mňa” (Jn 14, 6).

+ Atanáz Schneider, pomocný biskup arcidiecézy svätej Márie v Astane

s účastníkmi Konferencie o katolíckej identite 2024

Pittsburgh, 29. septembra 2024

Preložené so súhlasom PerMariam: Mater Dolorosa.