- Jonathan Yaniv predstavuje extrémny prípad zneužívania rodovej identity.
- Rozhodnutie súdu potvrdilo, že služby nemusia byť poskytované proti vôli.
- Bezpečné priestory pre ženy sú nevyhnutné a musia byť chránené.
- Trans aktivizmus podkopáva tradičné hodnoty a ohrozuje ženské práva.
Jonathan Yaniv, najšialenejší kanadský trans aktivista, je späť.
Pre tých z vás, ktorí si to nepamätajú (alebo sa snažia zabudnúť), Yaniv je muž, ktorý sa označuje za transsexuála, hovorí o sebe ako o “Jessice Simpsonovej” a pred niekoľkými rokmi zažaloval niekoľko kozmetických techničiek za to, že mu odmietli depilovať genitálie s odôvodnením, že ako žena má právo na ich obsluhu.
Našťastie, vo vzácnom záchvate zdravého rozumu rozhodol v roku 2019 Tribunál pre ľudské práva Britskej Kolumbie v neprospech Yaniva, pričom vo svojom rozhodnutí uviedol, že “legislatíva v oblasti ľudských práv nevyžaduje, aby poskytovateľ služieb voskoval typ genitálií, na ktorý nie je vyškolený a s ktorého voskovaním nesúhlasil,” že Yaniv “sa dopustil nevhodného správania,” “podával sťažnosti na nevhodné účely,” a že jeho svedectvo bolo “neúprimné a samoúčelné.”
Čítajte: Univerzita v Minnesote ponúka umeleckú triedu o ‘transgenderových svätcoch’
Yaniv je však podnikavý chlapík a teraz ďalší z jeho prípadov – podaných pred takmer piatimi rokmi – sa má objaviť pred Ontarijským súdom pre ľudské práva. Tentoraz sú jeho terčom majitelia rodinnej súťaže krásy s názvom Canada Galaxy Pageants, ktorá sídli v Toronte. Yaniv sa prihlásil do ženskej súťaže krásy (čo je krok vskutku bludný aj naňho), neuviedol, že je transrodový, a bol spočiatku prijatý.
Vzhľadom na množstvo súťažiacich, ktorí sa identifikujú ako transrodoví, Canada Galaxy Pageants povoľuje účasť transrodových uchádzačov, ale nariaďuje, že musia byť “post-transition” –, to znamená, že už nevlastnia mužské pohlavné orgány. Ako zhrnulo Centrum pre ústavné slobody (Justice Centre for Constitutional Freedoms - JCCF):
Súťažiace, vrátane dievčat vo veku šesť rokov, sa prezliekajú a vyzliekajú v spoločných priestoroch. V týchto priestoroch nesmú byť žiadni muži (vrátane otcov súťažiacich’ alebo mužských opatrovníkov), aby sa chránilo súkromie a pohodlie súťažiacich. Dospievajúce a staršie súťažiace mohli súťažiť v kategórii plaviek.
Yaniv odmietla uviesť, či prešla úplnou transformáciou, a okamžite podala sťažnosť na porušenie ľudských práv, v ktorej tvrdí, že súťaž “porušila Ontarijský zákonník ľudských práv tým, že ju diskriminovala na základe jej rodovej identity, rodového prejavu a pohlavia”, a žiada 10 000 dolárov “odškodného”, ktoré zahŕňa “ujmu na dôstojnosti a citoch.”Podľa správy JCCF tiež “žiada tribunál pre ľudské práva v Ontáriu, aby rozhodol, že organizácia nemôže odmietnuť službu niekomu len preto, že má mužské pohlavné orgány.”
Yaniv sa identifikuje ako lesbická trans žena, čo znamená, že hoci sa identifikuje ako žena, stále ju priťahujú aj ženy. Treba poznamenať, že táto identita je oficiálne uznaná kanadskou vládou.
JCCF si na obhajobu stránky zabezpečila služby právničky z Calgary Allison Pejovic (financované z darov). “Je nevyhnutné, aby biologické ženy a dievčatá a plne transformované transrodové ženy mali bezpečné, chránené, iba ženské miesta, kde sa nebudú musieť obávať, že uvidia mužské pohlavné orgány alebo že sa na ne budú pozerať osoby s mužskými pohlavnými orgánmi,” Pejovic vysvetlil na stránke JCCF’s, a dodal:
Z dôvodov bezpečnosti a ochrany je nevyhnutné, aby biologické ženy a dievčatá a plne transformované transrodové ženy mali priestory, kde sa môžu združovať bez prítomnosti osôb s mužskými pohlavnými orgánmi. Platí to najmä v situáciách, keď sú ženy a dievčatá vystavené alebo zraniteľné.
Čítajte: Seattle potvrdzuje ‘štatút útočišťa’ pre ‘2SLGBTQIA+ práva’ a potraty
Ako som na tomto mieste poznamenal v roku 2020, keby som bol trans aktivistom, veľmi vážne by som zvažoval konšpiračnú teóriu, že Jonathan “Jessica” Yaniv bol naverbovaný, vycvičený a vypustený na kanadské ženy náboženským krídlom pravice. Veď tí, ktorí varujú pred nevyhnutnými dôsledkami prijatia rodovej fluidity a kultúrnej akceptácie sebaidentifikácie – radikálnych feministiek aj sociálnych konzervatívcov – by si nemohli vymyslieť lepší príklad svojich predpokladov v praxi ako Yaniv.
V jednej smiešnej, klaunovskej figúrke sú odhalené všetky smrteľne vážne predpoklady, ktoré trans aktivisti vyrevujú na protestoch, zatiaľ čo sa snažia dehonestovať feministky a iných ideologických oponentov. Pretože ak sa muž môže identifikovať ako žena, prečo by’Jonathan Yaniv nemohol byť Jessica Yaniv? Také sú predsa pravidlá, nie? A ak je ženou, aké právo majú imigrantky odmietnuť voskovať jeho semenníky, ktoré sú predsa dievčenské semenníky?"
Ano, to’je smiešne. Ale práve to’požaduje trans hnutie, aby sme tomu všetci verili. Yaniv si zo všetkých robí bláznov, a keby som to nevedel’lepšie, prisahal by som, že je v tom zaangažovaný.