Sex predáva. Marketing je v našej krajine takmer výhradne založený na sexe. Vieme to už roky, ale i tak si myslíme, že sme silnejší ako marketingové stratégie korporácii; my (muži) stále padneme za ľahkú obeť GoDaddy Super Bowl reklamám a Victoria Street sporo oblečeným kráskam. Keď hovorím o "ľahkej obeti", nemyslím tým nevyhnutne to, že sa vraciame domov žiadostiví po týchto obrazoch a padáme do hriechu, ale to, že je existuje niečo v nás, čo dá do pohybu. A dodávam, že tak to má byť! Tento pohyb je niečo v nás, pretože sme stvorení Bohom, aby sa v nás niečo pohlo! I keď marketingové média nehľadia na naše duše, na určitej úrovni im musím pripísať zásluhu za to, že rozpoznali lepšie ako mnoho kresťanov, ako ľudí rozhýbať. Ako muži máme ale vážnu zodpovednosť naučiť sa ovládať naše túžby a nasmerovať ich spôsobom, ktorý je v súlade s pravdou, dobrom a krásou. Takýmto spôsobom dovolíme túžbam daným od Boha, aby nás hnali smerom k nemu samému cez život žitý cnostne.
Pred tým ako budem pokračovať, dovoľte mi povedať niečo o pornografii. Pornografia je odvodená zo slova prostitúcia, čo je latinské slovo pre 'cenu'. Porno používa osoby ako tovar v transakcii. Pornografia je zlá hlavne preto, že je proti prirodzenosti, s ktorou sme boli stvorení. Ako povedal Ján Pavol II: "Osoba je druh dobra, ktorý nepripustí použitie a nemôžeme sa k nej správať ako k použiteľnému predmetu; ktorý by bol prostriedkom k nejakému cieľu." V skutočnosti existujú dva hlavné problémy s pornografiou. Po prvé, v súlade s citátom JP II, pretože robí z ľudí predmety na použitie. Po druhé, pornografia prezentuje ilúziu ako realitu. Porno trénuje svojich používateľov, aby verili v istú verziu reality, ktorá vlastne neexistuje. Ľudia zodpovední za marketing a produkciu porna prišli na to ako zabezpečiť okamžité a prehnané uspokojenie mužských a ženských túžob. V skutočnosti ale pravdivé uspokojenie neprichádza v takejto podobe. A kvôli tomuto je pornografia ilúziou. Vo vyššie uvedených príkladoch sú ženy tržné predmety, ale muži nie sú tí jediní, ktorí sú zasiahnutí pornografiou v médiách. V našej kultúre existujú dva rozmáhajúce sa druhy pornografie: fyzická a emočná.
Emočná pornografia sa zameriava primárne na ženy a ich emočné túžby. Hudba a filmy - prevažne filmy - prezentujú žene istú predstavu, ktorá v jej vnútri niečo pohne. Filmy ako Notebook a Twilight rezonujú so ženskými túžbami. Problém s takýmito filmami je ten, že ženám prezentujú ilúzia ako realitu, čo je veľmi podobné spôsobu, akým fyzická pornografia prezentuje ilúziu reality mužovi. Môžete si myslieť, že ste silnejšie ako marketingové stratégie korporácii, ale i tak padnete za ľahkú obeť. Nejako sa v našom vnútri niečo pohne. A tento vnútorný pohyb je tu preto, lebo ste boli Bohom stvorené, aby ste boli takto pohnuté! Ale ako ženy máte vážnu zodpovednosť naučiť sa ovládať vaše túžby a nasmerovať ich spôsobom, ktorý je v súlade s pravdou, dobrom a krásou.
Ženy naprieč širokým spektrom (a áno, robím teraz veľmi veľké zovšeobecnenie) sa typicky cítia dosť zle ohľadne fyzickej pornografie. Dokonca i ženy, ktoré sa na verejnosti pretvarujú, že sú s tým ok, pretože si myslia, že to je to, čo muži chcú, i tak hlboko vo vnútri cítia, že pornografia je nesprávna. Predstavuje nereálnu podobu žien a spôsobu vzťahu, ktorého súčasťou by nikdy nechceli byť, pretože to podporuje predstavu toho, že ženy sú tu iba pre fyzické potešenie mužov.
Muži sa veľmi často cítia nepohodlne pri predstave sladkého romantického filmu. I keď je pravda, že pre mnohých mužov sú emócie vo všeobecnosti nepohodlné a môžu sa o nich veľa naučiť od žien, ja teraz zídem z pozície drsného chlapa a prezradím vám - ženám - jedno tajomstvo. Tak isto ako vy dobre viete, že nebudete nikdy schopné žiť podľa vysokej (alebo nízkej) latky, ktorú nastavili porno herečky, my muži v hĺbke cítime, že nikdy nebudeme schopní byť vo vašich očiach tak vysoko (alebo nízko) ako tí muži vo filmoch, ktoré milujete. Mnoho mužov nikdy neprizná túto neistotu (a možno ja sám popriem, že to hovorím), ale je to pravda. Neznášame, keď sa podľa románov Nicholasa Sparksa točia filmy, pretože v hĺbke chceme, aby ste neuverili, že toto je presný opis toho, ako má vyzerať vzťah. Tieto filmy ukazujú nereálnu podobu mužov a opisujú vzťahy, ktorých by sme nikdy nechceli byť súčasťou, pretože v sebe podporujú predstavu toho, že muži existujú len na to, aby ženy emočne uspokojili. Sladké romantické filmy môžu byť to isté ako porno.
Nehovorím, že Notebook alebo Twilight sú zlými filmami tým istým spôsobom, akým je zlá pornografia. Jednoducho hovorím, že ak po pozretí týchto filmov odchádzate s pocitom, že váš život nie je tak dobrý ako ten vo filme, že váš vzťah sa s tým nedá porovnať alebo že nebudete šťastné pokým nenájdete niekoho ako Ryan Gosling, do ktorého by ste sa zamilovali, tak v tom prípade sa treba zamyslieť nad svojou cudnosťou. Taktiež netvrdím, že ženy jediné padajú za obeť emočnej necudnosti (alebo iba muži necudnosti fyzickej). Toto rozdelenie fyzická/emočná sa týka iba hlavných spôsobov, akými hriech napáda naše rodové rozdiely.
Sv. Ján Pavol II povedal: "Je povinnosťou každého muža, aby chránil dôstojnosť každej ženy a povinnosťou každej ženy, aby chránila dôstojnosť každého muža." Ak je muž (alebo žena) použitý na vytváranie alebo udržiavanie emočného potešenia, povedal by som, že jeho (alebo jej) dôstojnosť nie je ochránená. Emočná pornografia je iba vrcholom ľadovca cudnosti. Nedostatok emočnej cudnosti spôsobuje chaos v srdciach a vzťahoch takmer tým istým spôsobom, ako ho spôsobuje nedostatok fyzickej cudnosti.