3 piliere modernej propagandy pre deti (i dospelých)

1,467
Kultúra smrti

Pozn. redakcie: Odhliadnuc od toho, že autor píše ruský pohľad na vzdelanie detí na Západe, je pozoruhodné, ako tieto 3 piliere propagandy fungujú aj u nás.

********

1. Základným a kľúčovým princípom propagandy je rozčleňovanie. Môže to znieť zvláštne, ale rozčleňovanie tvorí základ západného vymývania mozgov.

Nie je tajomstvom, že vzdelávacie systémy „pokrokových demokracií“ sú koncipované tak, aby umelo vytvárali zúžený pohľad na svet. Na druhej strane, sovietsky školský systém sa snaží vytvárať holistické vnímanie sveta, dokonca aj u tých najlenivejších z podpriemerných. Do hláv im tisnú poznatky z pokročilej matematiky, fyziky, chémie a astronómie, i keď nie všetci na to majú a pravdepodobne to všetko ani nebudú potrebovať. Chápanie spôsobu, akým je náš svet poprepájaný, príčin, vplyvov a schopnosti spojiť a analyzovať rôzne fakty, sa nazýva „analytické myslenie“. Ide o prvý krok kreativity.

Všetko toto sa v západnom systéme vzdelávania potláča. Naša krajina sa snaží osvojiť si uvedený systém ako súčasť „vzdelávacej reformy“ s jediným vytýčeným cieľom – rozčleniť spoločnosť. Nie však jednoducho na vrstvy, ale do kást. Dominantná kasta sa tradične vzdeláva v privilegovaných školách, ako sú školy v Cambridgi a Eatone, kde žiakov učia holistickému vnímaniu sveta a formujú budúcich vodcov i elitu západného sveta. Všetci ostatní absolvujú „moderný vzdelávací program“, ktorý v podstate ruší domáce úlohy a žiaci vedia ledva čítať. Každý, kto chodil do školy v bývalom ZSSR, a zároveň pozná systém západných škôl, vie zhodnotiť, v čom všetkom bol program Sovietskeho zväzu prísnejší. Študenti našich stredných škôl riešili také problémy, ktoré západniari študovali až na vysokej.

Dôraz na takýto vzdelávací systém na Západe nie je náhodou.

Rozčleňovanie vedomia a nedostatok holistického vnímania sveta sú základnými črtami detského vnímania reality. Koniec koncov, deti majú svoj vlastný svet, svet hier, rozprávok a snov. Nakoniec sa v nich rozvinie dospelé vnímanie sveta založené na skúsenostiach. Svoje okolie však budú posudzovať na základe svojej osobnosti.

2. Cieľom západného vzdelávacieho systému je deti vychovať, doviesť ich do dospelosti. Jediní dospelí jedinci v systéme sú absolventi špičkových univerzít, ktorí nadobudli ozajstné vzdelanie. Naivita západniarov je však zarážajúca. Ľahko totiž uveria všetkým hlúpostiam, ktoré sa dookola omieľajú v televízii. Napríklad, sú presvedčení, že Spojené štáty sú vzorom slobody a demokracie pre celý svet na úkor sledovania vlastných záujmov, čo len napomáha k šíreniu veľmi nejasnej „slobody“.

Je veľmi ľahké presvedčiť dieťa. O čomkoľvek. Stačí len pútavo a hodnoverne vyrozprávať príbeh. Západný mechanizmus informácií je presvedčivý, pretože istý uhol pohľadu sa všade neustále opakuje. Iný pohľad sa ani neprezentuje. Podobný efekt nastane, keď malý chlapček položí tú istú otázku najprv mamke, potom ockovi, následne dedkovi a nakoniec babke. Ak vždy dostane rovnakú odpoveď, usúdi, že to tak má byť.

3. Deti zbožňujú hry a zábavu. Moderná západná civilizácia predlžuje obdobie hier a zábavy na nekonečno. Existujú tisícky hier a stovky hracích aplikácií. Rovanko aj filmy, knihy, celé siete aj špeciálne miesta na hranie. Všetko je nastavené tak, aby sa dospelí mohli hrať tak dlho, ako chcú. Je pre spoločnosť a ľudstvo s ohľadom na jednotlivca dôležité toľko sa hrať? Aký význam majú hry pre človeka? Nenapadá mi nič prospešné. Schopnosť ovládať jednotlivcov, ktorí sa chcú len hrať ako malé deti niekomu zaiste vyhovuje. Tento trend vedie k nezrelosti. Ľudia nechcú mať deti. A nie je to vôbec prekvapujúce. Deti si totižto nezakladajú rodiny, ani nemajú deti. Nechýba im to ku šťastiu. A popri rodine a výchove detí zvyčajne nezostáva veľa času na hry a „zábavu“.

Tieto tri znaky západnej civilizácie stoja za stratégiou „Joe Sixpack“, ktorá sa používa na manipulovanie (definícia „Joe Sixpack“ podľa urbandictionary.com: „priemerný Američan s IQ 60, ktorý pije pivo, sleduje bejzbal a CNN, a verí všetkým slovám prezidenta“ – pozn. edit.).

V hlave má dokonale zozčlenené všetky pestré myšlienky. Tento človek-dieťa, priemerný západný Joe, reálne nechápe, čo sa deje. Je perfektne nastavený, aby uveril neuveriteľnému príbehu, pokiaľ je tento príbeh dostatočne prifarbený a často opakovaný.

Tak čo hovoríte na manipulovanie po otvorenom predložení faktov?

  1. Manipulátori budú apelovať na vaše emócie. Využijú pri tom pocity a prosté minimum faktov, len aby vo vás vytvorili falošný dojem.

  2. Manipulátori odprezentujú fakty v nesprávnom poradí, porušia logiku, preskočia dôvody a dopady. Neustále budú ukazovať len zlomok toho, čo sa deje. Nikdy nie celkový obraz. (podobnosť s témou imigrácie čisto náhodna - pozn. editora)

 

Všimnite si, ako sú všetky kampane západných médií, ako aj kampane našich pro-západných liberálov pripútaných k Západu neviditeľnou pupočnou šnúrou, rozkúskované a založené na emóciách.

V auguste 2008 „všetci podporovali Gruzínsko“. Potom zase bojovali proti „tyranii Saddáma Husajna“. O pár rokov neskôr „sloboda vládla najvyšším na Ukrajine“, keď podpálili a ukameňovali neozbrojené jednotky „Berkutu“. A tu zrazu prekonajú obavy o osud Halabu, hoci ešte včera sa rovnako zaujímali o osud Donecka, Damašku a Homsu. Následne si položia ruku na hruď s tým, že „Putin polóniom otrávil Litvinenka“, a nikto sa nezaujíma, či to bola pravda. Pritom, týmto spôsobom by sa dal pokojne otráviť aj celý Londýn, nielen jedna osoba.

Vzali nepatrný zlomok informácií, vložili ho do úst západnému človeku-dieťaťu Joeovi Sixpackovi a zabalili do nádherného televízneho obrazu. Na ňom sa objavili zhorené nákladiaky, ale úplne chýbali jamy od granátov. Všetci, čo to pozerali, si mysleli, že ide o reakciu ruských leteckých nájazdov na humanitárny konvoj. Nikto však neuviedol fakt, že ak by bol konvoj naozaj zasiahnutný bombami zo vzduchu, nákladiaky by nielen vzbĺkli, ale zostal by po nich iba prah. Obraz však prekypuje farbami a je neskutočne presvedčivý.

(krátené)