Screen-Shot-2024-10-07-at-12.25.51-PM-1-810x500.png

Infanticida je skutočná, hovorí katolícky bioetik Tuckerovi Carlsonovi

23
Kultúra smrti

“Je absolútna pravda, že k infanticíde dochádza, potvrdil nedávno katolícky lekársky etik Tuckerovi Carlsonovi.

Dochádza k nej nielen v súvislosti s potratmi, ale aj s inými osobami, ktoré lekári považujú za nehodné pokusu o záchranu, povedal Charles Camosy v rozhovore zverejnenom 3. októbra. Carlson sa ho na to opýtal v súvislosti s prezidentskými voľbami v roku 2024 a výrokmi Donalda Trumpa’o tom, že Tim Walz a Kamala Harrisová podporujú infanticídu.

Profesor Camosy vyučuje na lekárskej fakulte Creightonskej univerzity’. Často píše a komentuje bioetické otázky.

Lekári pomaly zabíjajú deti, často tie, ktoré sú postihnuté, prostredníctvom “pomalého kódovania” alebo “ukážkového kódovania,” povedal Camosy. Ignorujú pritom želania rodičov.

Tim Walz, demokratický guvernér Minnesoty, podpísal zákon, ktorý umožňuje lekárom odoprieť život zachraňujúcu starostlivosť deťom, ktoré prežili potrat, čo je forma infanticídy.

Čítajte: Tim Walz ospravedlnil hroznú čínsku politiku jedného dieťaťa a zrušil zákaz nútených potratov

Carlson sa pýtal, ako je možné, že pomalé zabíjanie detí nie je zločinom.

Camosy povedal, že “by to mal byť zločin.”

Odlíšil to od vedomého rozhodnutia dospelého človeka vzdať sa chemoterapie alebo iných mimoriadnych zákrokov. Pri infanticíde alebo “pomalom kódovaní” pacient, ktorý je dieťaťom, nemá v tejto veci žiadne slovo.

Podľa profesora Camosyho budú aj rodičia pod tlakom, aby potratili deti, ktoré môžu mať Downov syndróm.

Povedal Carlsonovi:

Znovu tomu hovoríme “komfortná starostlivosť”. Dovoľte mi však uviesť ďalší príklad, ako to funguje. Niekedy, a to veľmi často, sú rodičia povzbudzovaní k potratom v týchto prípadoch, keď sa rozhodnú, že nechcú, tlačia na lekársky tím, napríklad ak je prenatálne diagnostikovaný Downov syndróm,’napríklad. Lekárske tímy, to je dobre zdokumentované, ich budú znova a znova tlačiť, aby išli na potrat, dokonca aj veľmi pro-life, veľmi zameraní na prenatálnu spravodlivosť rodičia sú znova bombardovaní lekárskymi tímami.

Carlson povedal, že to “prežil”, narážajúc na “falošnú diagnózu” v jeho rodine.

Lekári majú spôsoby, ako zabíjať deti, aj keď rodičia odmietajú potraty, varoval Camosy.

Podelil sa o príbeh dieťaťa, ktoré sa narodilo s rázštepom chrbtice. “Tieto tímy budú tak frustrované, že“povedia, dobre, nemôžeme“vás presvedčiť, aby ste išli na potrat,”povedal Camosy. “Stále“existujú veci, ktoré môžeme urobiť po narodení,”pod zámienkou “komfortnej starostlivosti,” podľa lekárskeho etika, ktoré povedú k smrti.

“Nie je“to opak vašej práce?"” opýtal sa Carlson Camosyho a zaujímal sa, ako môže lekár zostať v profesii, ak tlačí rodičov k zabíjaniu svojich detí.

‘Lekársky establišment’ prijíma ‘nacistickú eugeniku’

Carlson a Camosy načrtli paralely medzi dnešnými lekárskymi praktikami’nielen s predkresťanským Západom, ako napríklad vyhadzovanie detí v Grécku a Ríme, ale aj s nacistickým Nemeckom.

V skutočnosti, hoci sa lekári môžu považovať za “antinacistov”, podľa Carlsona prijímajú tie isté eugenické praktiky nacistov.

Konzervatívny komentátor povedal:

A mne sa zdá také zaujímavé, že po 80 rokoch trávime veľa času rozprávaním o nacistoch. A nacisti sú samozrejme zlí. S tým všetci veľmi súhlasia, vrátane mňa. Ale jedna vec, ktorú takmer nikdy nespomíname, je, že predtým, ako začali zhromažďovať ostatné obyvateľstvo, nacisti zabili státisíce – asi 300 000 – Nemcov v nemocniciach. Postihnuté deti, mnohé z nich mali ‘komfortnú starostlivosť, ’ ale bolo to vraždenie, a o tom z nejakého dôvodu nikdy nehovoríme. A je trochu zvláštne vidieť, ako americký lekársky establišment, ktorý sa podľa mňa považuje za protinacistický, je zvláštne vidieť, ako prijíma nacistickú eugenickú politiku, pretože presne to’robia.

“V raných štádiách života áno,” potvrdil Camosy a nazval potraty “posvätnou kravou” pre lekársky establišment.

Je tu však “trochu viac nádeje” s “otázkou konca života”, povedal Camosy a poukázal na to, že Americká lekárska asociácia je stále proti asistovanej samovražde. Ako však poznamenal, existujú pravidelné úsilie o zvrátenie tohto odporu.

Potom sa Carlson spýtal, prečo skupiny obhajujúce Downov syndróm nehovoria viac o “genocíde” voči vlastným ľuďom.

“Myslím, že by sa mali hanbiť za svoju zbabelosť,” povedal Carlson. “Ale to neznamená, že neexistujú’skvelé skupiny za práva zdravotne postihnutých.”

Camosy povedal, že dúfa, že skupiny za práva zdravotne postihnutých sa podarí ešte viac zapojiť do hnutia za život, pretože boli účinnými odporcami asistovanej samovraždy a eutanázie.

‘Myšlienka základnej ľudskej rovnosti zomiera’

Camosy upozornil “[t]ejto myšlienky základnej ľudskej rovnosti zomierajú.”

Upozornil na rôzne znepokojujúce trendy, ako sa spoločnosť vzďaľuje od “základnej ľudskej rovnosti.”

Povedal:

Už nie sme na dráhe, na ktorej by sme sa snažili túto myšlienku dôslednejšie napĺňať. Teraz sme na úplne inej trajektórii. Ľudia strácajú svoju základnú rovnosť. Menej premýšľame o tom, ako to urobiť, a viac o tom, no je to naozaj to, že sme ľudia, na čom nakoniec záleží? Možno je to’o autonómii, možno je to’o racionalite, možno je to’o sebauvedomení. Možno je to o IQ. V poslednej dobe počúvam čoraz viac ľudí hovoriť o IQ spôsobom, ktorý považujem za znepokojujúci, najmä vzhľadom na to, čo ste povedali o nacistickom Nemecku. A tak, akonáhle sa vzdiališ od základnej ľudskej rovnosti, zostanú ti’tieto vlastnosti x’s, nazývam ich.

Carlson sa podelil o svoj vlastný pohľad na rovnosť.

“Boha nezaujíma’aké je tvoje IQ. Nemá to nič spoločné s tým, či máte alebo nemáte dušu,”povedal. “Máte dušu, pretože ste’ľudská bytosť.”

“Tvoja duša má rovnakú hodnotu ako moja. Môžeš mať IQ dvakrát vyššie ako ja,”povedal. “Môžeš byť trikrát bohatší ako ja. Na tom nezáleží. Na ničom z toho nezáleží. Len aby bolo jasné, aký mám na to názor.”

‘Mozgová smrť’ prispieva k dehumanizácii

Camosy povedal, že koncept “mozgovej smrti,” ktorý bol vytvorený v 60. rokoch 20. storočia, prispel k dehumanizácii. Odvolal sa na výbor z Harvardovej univerzity, ktorý navrhol, aby osoby na umelej pľúcnej ventilácii mali “smrť mozgu,” čo umožní odber orgánov.

Dekan lekárskej fakulty Harvardovej univerzity sa podľa Camosyho postavil proti tomuto návrhu a poukázal na to, že usmernenia sa presadzovali len preto, aby sa mohli odoberať orgány.“A tak dokument zmenili. Ale stále je’aj s upraveným dokumentom veľmi jasné, a to je historicky známe, že sa tak stalo,” povedal Camosy.

Ľudia s “mozgovou smrťou” sú však jednoznačne živí, pretože títo jedinci môžu napríklad ešte gravidovať.“Môžu bojovať s infekciami. Ak do ich tela urobíte rez, uvoľnia adrenalín a zrýchli sa im tep,” povedal Camosy.

‘Mali by sme mať úctu k smrti ako takej’

V ďalšej časti rozhovoru dvojica pokračovala v diskusii o smrti, najmä v kontexte vojny.

Carlson povedal:

Vedľa toho, že to poviem, budem asi mimoriadne nepopulárny, ale pamätám si, keď zastrelili Usámu bin Ládina, a nenávidel som Usámu bin Ládina. Zabil môjho priateľa. Vlastne nie som’za Usámu bin Ládina, ale myslel som si, že…keď niekto zomrie, mali by sme mať úctu k samotnej smrti. Myslím tým, že môžeme byť radi, že niekto, kto na nás útočí, je preč a hrozba je preč. Myslím, že to stojí za oslavu. Ale nikdy by sme nemali pociťovať radosť, keď sa pozeráme na to, ako vyhasína ľudská duša. Ja jednoducho nie. Myslím si, že je to naozaj škaredý zvyk. Znižuje nás to a robí z nás monštrá. Mení nás na ľudí typu Usáma bin Ládin.

Krátko nato sa Camosy opýtal, či by mohlo dôjsť k “obrodeniu”, a Carlsona sa opýtal na jeho skúsenosti z nedávneho cestovania po krajine.

“Vnímame iné ľudské bytosti ako spoluobčanov, ako ľudí s dušou, na ktorých živote prirodzene záleží, či už sa nám páčia alebo život, ktorý’žijú, alebo nie… ako vnímame seba?” Carlson sa pýtal.

“Naozaj si myslíte, že máte právo niekoho zabiť, s výnimkou sebaobrany? … Túto moc má len Boh,” povedal Carlson.

Povedal, že “rýchly technologický pokrok” za posledných 80 rokov viedol k “dutej kultúre”, kde si ľudia “myslia, že’sú Bohom.”Uznanie” tohto problému vedie k “duchovnej túžbe” a “určitému druhu prebudenia,” povedal Carlson.

Niektorí etici podľahli ‘strachu’ s COVID žihadlami

V závere rozhovoru sa dvojica venovala niekoľkým ďalším témam vrátane telesnej autonómie, pokiaľ ide o odmietnutie potratom poznačených COVID žihadiel, ako aj kultúrnej škodlivosti antikoncepcie.

“Každý, kto niekomu vnucuje vakcínu, podľa definície nerešpektuje autonómiu pacienta, ” povedal Carlson. “Ak vám”hovorím, že vám”zákon ukladá povinnosť vložiť si do tela nejaký liek, ktorý nechcete, ako sa k vám správam ako k ľudskej bytosti? Zaobchádzam s vami ako s mojím otrokom, ako s podčlovekom.”

Camosy súhlasil, že existuje rozpor medzi ľuďmi, ktorí podporujú “autonómiu” pre takzvané “reprodukčné práva” – t. j. ničenie nenarodených detí pri potratoch – ale nie džbány.

Na Carlsonovu otázku, čo vtedy povedali etici, Camosy uviedol, že mnohí z nich sa nechali uniesť “strachom.”

“Nemáme etikov práve pre chvíle, ktoré ovláda strach?… Keď nám chýba jasný konsenzus o správnom smerovaní a keď náš úsudok zahmlieva panika, to’je presne tá chvíľa, keď potrebujeme jasne uvažujúcich etikov, však?" ” spýtal sa Carlson a zasmial sa, koľko ich bolo “zmietnutých” počas paniky.

Camosy povedal, že “svedomie je miesto, kde sa najhlbšie stretávate s Bohom.”

“Mali by sme rešpektovať právo ľudí”na svedomie, aby sa rozhodli nebrať vakcínu,” povedal Camosy. “Ale je tak zaujímavé, že tieto argumenty sa vo svetle všetkého toho strachu akosi vyparili.”

Carlson sa potom podelil o to, že si všimol, že zástancovia antikoncepcie sú tí istí, ktorí presadzujú iné “protiplodové” postoje. Už predtým kritizoval antikoncepciu, ako informoval portál LifeSiteNews.

Povedal:

Dôvod, prečo som mal dôvod toto všetko prehodnotiť, je ten, že som si’všimol, že takmer každý väčší tlak zo strany komunity verejného zdravotníctva a určite aj našich politikov je proti plodnosti. Na to sa zameriavajú. Je to’jediné právo, ktoré máte, je ‘právo’ na potrat. To’je jediné. Nemáte’právo slobodne hovoriť, mať kontrolu nad vlastnými peniazmi, zhromažďovať sa s podobne zmýšľajúcimi ľuďmi, protestovať alebo podávať petície svojej vláde, žiadne z týchto práv stále neexistuje.

“Jediné právo, ktoré máte, je ‘právo’ ukončiť tehotenstvo a samozrejme v prvom rade mu predchádzať prostredníctvom antikoncepcie,” povedal rečnícky. “A ja len, ja’cítim tému, kde ja’nie som génius, ale všimol som si, že niť, ktorá spája všetky ich hlavné obavy, je rovnaká a to, že nechcú, aby ste mali deti. A prečo je to tak?"” spýtal sa.

Camosy zdôraznil, že ženy chcú mať viac detí, ale majú ich menej. V hre môžu byť ekonomické faktory, naznačil Camosy.

Carlson poukázal na to, že ľavicová senátorka Elizabeth Warrenová “napísala úžasnú knihu” o “pasci dvoch príjmov” Ide o myšlienku, že konzumný spôsob života a ženy na pracovisku zvýšili náklady na tovar, čo znamená, že rodiny majú pocit, že potom musia pracovať obaja rodičia, čo pokračuje v tomto cykle.

Ľudia chcú “byť so svojimi vlastnými deťmi,” povedal Carlson.

Camosy povedal, že “pasca dvoch príjmov” je zakorenená v našej spoločnosti.

Carlson ju odsúdil ako “tak prehnitú a antihumánnu,” a dodal: “Odopiera ľuďom skutočný zdroj radosti.”