Africký kňaz prosí o pomoc. Chce ukončiť devastáciu jeho národa chemickými potratmi

1,465
Kultúra života

Istého afrického katolíckeho kňaza trápi, že jeho krajinu v posledných 15-tich rokoch zaplavili chemické potratové pilulky a uľahčili tak nespočetnému množstvu žien ukončiť svoje tehotenstvo, napriek tomu, že potrat je v jeho krajine ilegálny.

Takáto situácia sa deje [v zákulisí] krajiny, štátu, diecézy a berieme to ako veľký pastoračný problém, ktorý treba riešiť.“ O. John Ngbapia Bakiri Tomburo z katolíckej diecézy Tombura-Yambio v Južnom Sudáne sa tak pre LifeSiteNews vyjadril v exkluzívnom videorozhovore v Toronte počas jeho augustovej návštevy Kanady.

Južný Sudán, väčšinovo kresťanský, získal v roku 2011 na základe referenda nezávislosť od bývalého Sudánu. Ústava krajiny chráni „prirodzené právo na život“ každého človeka a uvádza, že „nikto nesmie byť svojvoľne zbavený života.“ V ústave sa ďalej píše, že „každé dieťa má právo na život, prežitie a rozvoj.“

Hoci je potrat v novovytvorenom vnútrozemskom štáte nezákonný, o. John tvrdí, že kliniky ako aj súkromné ​​zdravotné strediská a lekárne to neodradzuje od rozdávania chemických potratových piluliek všetkým ženám hľadajúcim potrat. Tento kňaz, stojaci na čele diecézy v rámci pro-life práce a pôsobiaci tiež ako rektor Filozofického seminára Jána Pavla II., robí všetko čo je v jeho silách, aby informoval ženy o nebezpečenstve chemického potratu a šíril pro-life posolstvo napriek absolútnemu nedostatku prostriedkov.

 

Zameral sa kartel populačnej kontroly na Južný Sudán?

 

Krajina s asi 11,5 miliónmi obyvateľov si cení rodinu už od dávnej histórie - a to napriek tomu, že mnohé rodiny žijú v absolútnej chudobe. Podľa počtu narodených detí na 1000 obyvateľov (37,7 pôrodov) sa radí medzi svetovú pätnástku. Celková miera pôrodnosti je asi 5,5 dieťaťa na ženu (Počet potrebný na obnovu populácie je 2,1 dieťaťa na ženu). Na porovnanie: v USA je pôrodnosť 13 narodených na 1000 obyvateľov a celková miera pôrodnosti je asi 2,01 čo je mierne pod úrovňou potrebnou na obnovu populácie.

Otec John hovorí, že pre juhosudánske matky nie je nič nezvyčajné mať aj 8-9 detí. A tento fakt zrejme zaujíma loby medzinárodnej populačnej kontroly.

V roku 2013 Populačný fond OSN (UNFPA) v spolupráci s Plánovaným rodičovstvom, obrom v oblasti potratov a populačnej kontroly, zvýšil "pomoc" v podobe „moderného plánovania rodiny“ do vojnou spustošených krajín, vrátane Južného Sudánu.

Avšak zaplaviť Afriku kondómami, antikoncepciou a potratmi zaobalenými do reprodukčného zdravia“ a „práv žien“, to sa nestane cez noc. Je to súčasťou plánu progresívneho medzinárodného rozvoja priemyslu. Ten poslúži na to, aby udržal práve rozvinuté krajiny bohatými.

Takáto korupcia sa dostala do oficiálnej zahraničnej politiky Spojených štátov v roku 1972 utajovaným memorandom NSSM-200, čo bola bezpečnostná správa Henryho Kissingera a Nixonovej vlády, ktorá stanovila program na obmedzenie populácie rozvojových krajín,“ uviedol pre LifeSiteNews Dr. Brian Clowes, riaditeľ vzdelávania a výskumu v Human Life International.

Pod názvom „Kissingerová správa,“ sa skrýva dokument odtajnený v roku 1989, ktorý stanovuje radikálnu stratégiu populačnej kontroly v rozvojových krajinách s konečným cieľom zabezpečiť pre USA prírodné zdroje týchto krajín.

Americká ekonomika bude vyžadovať čoraz väčšie množstvo minerálov zo zahraničia, najmä z menej rozvinutých krajín. Práve preto USA tak veľmi zaujíma politická, ekonomická a sociálna stabilita dodávateľských krajín. Všade, kde sa prostredníctvom zníženia pôrodnosti zmenší populačný tlak, sa zvyšujú vyhliadky na stabilitu. Populačná politika sa tak stáva dôležitou kvôli zásobovaniu surovinami a hospodárskym záujmom Spojených štátov,“ uvádza dokument.

V dokumente sa tiež uvádza, že kontrolu populácie národa možno dosiahnuť legalizáciou potratov a poskytovaním finančných stimulov krajinám, ktoré zvyšujú miery potratov, sterilizácií a užívania antikoncepcie.

Steven Mosher, prezident Population Research Institute, sa pre LifeSiteNews vyjadril, že kolonializmus v Afrike pokračuje pod zámienkou takejto „pomoci.“

Namiesto toho, aby predstavitelia pomoci Západu vládli africkým krajinám, dnes stačí, keď v danej krajine jednoducho prevezmú ministerstvo zdravotníctva. Použijúc silu peňazí ich prinútia, aby sa zamerali na populačnú kontrolu. Namiesto antibiotík, očkovania, čistej vody či septík, pretláčajú chemické potraty a sterilizácie.“

Takmer akoby hovorili: Dobré africké dieťa je mŕtve africké dieťa,“ povedal.

O. John potvrdil, že zdravotné kliniky a nemocnice Južného Sudánu vnucujú antikoncepciu a chemické potraty neinformovaným ženám pod zámienkou „plánovania rodiny“. Povedal, že cudzinci prichádzajúci do krajiny a energicky“ rozprávajú o antikoncepcii a potratoch.

Keď presvedčia obyvateľov, ktorí sú samozrejme chudobní, tí tieto [praktiky] preberú a začnú ich používať - a to vo veľkej miere,“ povedal.

O. John povedal, že hoci existuje mnoho dôvodov, prečo by sa žena usilovala o potrat, chudoba je kľúčovým faktorom.

V Južnom Sudáne je veľká chudoba. A keď dievča otehotnie, chce potratiť. Prečo? Pretože ak by ho porodila, nevedela by sa o dieťa postarať.“

 

Chemické potraty: „Nádej regulátorov populácie“

 

Clowes sa pre LifeSiteNews vyjadril, že chemické potraty sú trendom v afrických krajinách, v ktorých je potrat ilegálny.

Chemické potraty sú nádejou pre tých, čo chcú regulovať populáciu. Odhaliť [chemické potraty] je totiž o mnoho ťažšie než tie, ktoré sú vykonané chirurgicky na potratovej klinike. Riziko je síce menšie pre potratárov, presúva sa však na ženy, ktoré ohrozujú.“

Väčšina metód chemických potratov (napr. RU-486), všeobecne zahŕňa kombináciu dvoch „liekov“, ktoré sa zvyčajne ponúkajú ženám v prvom trimestri. Najprv sa užije „liek“ ako metotrexát alebo mifepriston. Ten slúži na to, aby zablokoval hormón progesterón. Tak sa ukončí vyživovací mechanizmus tehotnej ženy. Výsledkom je, že nenarodené dieťaťa je pripravené o nevyhnutnú výživu, je vyhladované na smrť a oddelí sa od steny maternice. Misoprostol sa užíva o pár dní neskôr, aby vyvolal silné sťahy maternice, ktoré spôsobia, že žena vypudí svoje mŕtve dieťa.

Chemická interrupcia nie je smrtonosná len pre nenarodené dieťa, ale často je nebezpečná aj pre samotnú matku. Správa Amerického úradu pre potraviny a liečivá z roku 2011 zistila, že 14 amerických žien zomrelo v dôsledku chemického potratu, 612 žien potrebovalo hospitalizáciu, u 339-tich žien došlo k takej veľkej strate krvi, že potrebovali transfúziu, 256 dostalo infekciu a 48 žien malo „vážnu infekciu“. Austrálska štúdia z roku 2011 zistila, že pri chemických potratoch je oveľa vyšší výskyt závažných komplikácií než pri potrate chirurgickom. Na porovnanie: Po užití takýchto „liekov“ bolo hospitalizovaných 5,7 % žien na postabortívnu liečbu, zatiaľ čo po chirugickom potrate bolo do nemocenskej opatery prijatých 0,4 % žien.

Clowes povedal, že veľa potratových organizácií ako Marie Stopes International otvorene priznávajú vykonávanie nelegálnych potratov po celej Afrike. „Radikálne sa snažia prevrátiť miestne zvyky, kultúry a zákony. Veria, že sú v práve a nič sa im nemôže postaviť do cesty.“

Marie Stopes International má kliniku v Jube, hlavnom meste južného Sudánu, ďalšiu v Nimule a štyri terénne tímy, ktoré ponúkajú „spektrum služieb v oblasti kvalitného plánovania rodiny.“ Jeden z terénnych tímov je priamo financovaný UNFPA na to, aby lietal do vzdialených oblastí a ponúkal „plánované rodičovstvo.“

Clowes povedal, že chemické potratové pilulky zvyčajne vyvinú v USA a Veľkej Británii a následne ich distribuujú prostredníctvom svojich dcérskych spoločností do rozvojového sveta. Tabletky potom idú mimovládnym organizáciám ako Plánované rodičovstvo alebo Marie Stopes, ktoré ich následne dávajú úradníkom v zdravotných strediskách. Tí sa postarajú o to, aby ich dostali ženy, ktoré hľadajú potrat.

Už v minulosti sme boli toho svedkami. Ministerstvo zdravotníctva je takmer vždy podplatené ako prvé. V Afrike je korupcia jednoducho jediným spôsobom, akým sa robí biznis,“ povedal.

 

Zaujať postoj

Pro-life vodcovia ako Randall K. O'Bannon z National Right to Life (Národné Právo na život) vysvetľuje, akým spôsobom by mohlo byť vykonávanie chemických potratov zastavené: "Predovšetkým tak, že ľuďom zdôrazníme skutočnosť, že od okamihu počatia nenarodené dieťa nie je nejakým ’zhlukom tkaniva , ktoré možno zo seba tabletkami vypláchnuť, ale zázrak cielenej zložitosti.‘ Preto musí byť vysvetľované, že chemický potrat nie je nejakou zázračnou pilulkou, ktorá ľahko zariadi, že dieťa zmizne‘ , ale je to proces, ktorý je zložitý, zdĺhavý, bolestný a riskantný.‘ 

O. John povedal, že diecéza bojuje s problémom chemického potratu vytvorením „Úradu pre rodinu“, ktorý má pobočky vo všetkých farnostiach. Tu sa ženy učia o nebezpečenstvách, ktoré sú spojené s antikoncepciou a potratom. Tiež si vypočujú posolstvo evanjelia, že „život je vzácny a že Boh stvoril človeka a žiada, aby život chránil,“ povedal.

Práca na šírení posolstva života v chudobnej krajine je však ochromená úplným nedostatkom prostriedkov. Otec John by rád pro-life posolstvo šíril v éteri prostredníctvom FM rádia, ale nemôže si dovoliť zaplatiť za vysielací čas. Problematická je dokonca i kúpa paliva, aby mohli motorkou cestovať do rôznych farností a učiť ľudí o ochrane života.

Napriek tomu, že čelia toľkým nepriaznivým okolnostiam, je o. John odhodlaný bojovať proti fyzickému, emocionálnemu a duchovnému ohrozeniu jeho ľudí zo strany Plánovaného rodičovstva. Nemôže sa nečinne prizerať, ked sú ohrození jeho ľudia. Hoci postavenie v diecéze o. Johnovi pomáha k tomu, aby jeho pro-life iniciatíva prinášala ovocie, v porovnaní s tým, čo všetko treba ešte vykonať, ide len o pár kvapiek v oceáne.

Jedným z dôvodov, prečo o. John cestoval do Kanady, je aby požiadal o pomoc.

Vyzývam vás: potrebujeme vašu podporu. Tak budeme môcť zmeniť kultúru užívania antikoncepcie a potratov, ktorá sa vtiera aj do južného Sudánu. Zaiste, cena je vysoká. [...] Verím však, že s vašou podporou budeme môcť zmeniť kultúru Južného Sudánu,“ povedal.

Ak chcete zistiť, ako môžete podporiť pro-life úsilie v Južnom Sudáne priamo cez katolícku diecézu Tombura-Yambio, kontaktujte otca Johna:

Kancelária: (011) (211) 912 435 125

E-mail: ngbapia77@yahoo.com