Bud-Light-2-810x500.jpg

Bojkot značky Bud Light zo strany konzervatívcov bol jedným z najúspešnejších v nedávnej histórii

76
Kultúra života

(LifeSiteNews) - Verdikt je známy: sociálno-konzervatívna reakcia na rozhodnutie spoločnosti Bud Light’využiť transgender aktivistu Dylana Mulvaneyho ako ambasádora značky predstavuje jeden z najúspešnejších bojkotov v nedávnej politickej histórii. Z New York Post:  

Mnohí distribútori spoločnosti Anheuser-Busch tvrdia, že sú zmierení s bolestivými stratami Bud Light - a že po fiasku s Dylanom Mulvaneym sa vzdali snahy nalákať späť nespokojných zákazníkov, dozvedel sa The Post. Po štyroch mesiacoch zmrazovania náborov a prepúšťania - pričom niektorí vodiči kamiónov s pivom boli obťažovaní a prenasledovaní, aj keď predaj Bud Light klesol o viac ako 25 % - sa veľkoobchodníci spoločnosti Anheuser-Busch zmierili s tým, že nadobro stratili časť svojich zákazníkov a musia sa sústrediť na novú úrodu konzumentov.  “Spotrebitelia sa rozhodli, ” povedal manažér jedného z texaských distribútorov piva, ktorý si neželal byť menovaný. “Opustili [Bud Light] a tak to’aj bude. Nepredpokladám, že by sa veľké percento z nich vrátilo späť.” 

Znalci odvetvia v skutočnosti očakávajú, že predaj Bud Light bude naďalej klesať, a to aj po niekoľkých pokusoch o obnovenie imidžu modrých golierov pomocou tradičnejších reklamných kampaní. Bud Light sa stal symbolom prehnanej snahy o prebudenie, pohŕdania korporácií spotrebiteľmi a neúnavného presadzovania agendy LGBT v takmer každom aspekte spoločnosti. Mnohí ľudia toho majú plné zuby a raz sa táto frustrácia spojila okolo jednej značky. Nechuť k značke Bud Light sa na pravici stala rovnakým signálom cnosti, ako je na ľavici podpora transgenderizmu. 

Bojkot značky Bud Light je zaujímavý najmä tým, že bol do veľkej miery spontánny. Áno, niektorí konzervatívni komentátori vyzývali konzumentov piva, aby sa Bud Light vyhýbali—hostitelia z Daily Wire sa o to veľmi snažili a určite prispeli k úspechu. Ale kultová americká značka sa nestala synonymom LGBT agendy takmer cez noc, pretože to navrhlo niekoľko konzervatívnych moderátorov. Išlo o obrovskú spotrebiteľskú základňu, ktorej transgenderizmus strčili do krku až príliš veľa ráz a rozhodla sa to tvrdo vrátiť.  

Preto sa na sociálnych sieťach objavili trendy mužov, ktorí strieľajú z útočných pušiek na debny s pivom Bud Light, a virálne videá prázdnych stánkov s pivom Bud Light na baseballových zápasoch pretože ľudia chceli poslať korporátnej Amerike odkaz. 

Manažérov piva ťažko obviňovať z toho, že boli šokovaní spätnou reakciou. Koniec koncov, väčšina veľkých korporácií robí nejakú verziu mávania vlajkami LGBT už najmenej pol desaťročia. Prečo sa Bud Light dostal pod paľbu, keď to mnohým iným spoločnostiam prešlo? Jedným z dôvodov je pravdepodobne to, že Bud Light bol značkou pre modré goliere a kupujúci piva z radov modrých golierov nemajú radi, keď sa im káže—a rozhodne nemajú radi, keď sa im hovorí. Ďalším dôvodom je masívna eskalácia korporácií presadzujúcich agendu LGBT: znamenalo to, že v určitom okamihu dôjde k reakcii a Bud Light dokázal ľuďom poskytnúť ideálnu príležitosť na vyjadrenie ich frustrácie. Koniec koncov, je celkom jednoduché prejsť na iné ľahké pivo. 

Najvýraznejšie je, že úspešný bojkot Bud Light už mal akýsi mrazivý účinok na iné korporácie. Pre niektoré spoločnosti sa presadzovanie LGBT ideológie nebude’tak ľahko považovať za automatickú výhru. Skutočnosť, že spotrebitelia by mohli stáť veľkú korporáciu miliardy dolárov, aby im poslala odkaz, tiež opäť odhalila, že mlčiaca väčšina nie je so všetkými týmito vecami stotožnená. Väčšina ľudí si v skutočnosti nemyslí, že Dylan Mulvaney je žena. Bojkot Bud Light pripomenul manažérom korporácií v ich hermeticky uzavretých zasadačkách s ich konzultantmi DEI, že svet tam vonku je plný normálnych ľudí, ktorí neuvažujú ako konzultanti DEI—a že ak chcete zarobiť peniaze, musíte sa vyhnúť tomu, aby ste s nimi zaobchádzali s opovrhnutím.