Bud-Light-2-810x500.jpg

Spoločnosť Anheuser-Busch predáva 8 značiek nápojov konopnej spoločnosti v dôsledku bojkotu Bud Light

39
Kultúra smrti

Nápojárska a pivovarnícka spoločnosť Anheuser-Busch InBev predáva osem svojich značiek piva a nápojov konopnej spoločnosti, čo je najnovším znakom finančných problémov, ktoré spôsobila vzbura spotrebiteľov, keď sa ikonická značka Bud Light rozhodla vstúpiť do rodovej politiky.

Začiatkom tohto roka sa Bud Light dostal pod paľbu kritiky za reklamné partnerstvo s Dylanom Mulvaneym, mužskou TikTok celebritou, ktorá sa “identifikuje” ako žena, v ktorom mu zablahoželala k “365 dňom ženskosti” s pamätnými plechovkami Bud Light s jeho tvárou. Táto správa vyvolala značný odpor voči značke a jej majiteľom, a to až do takej miery, že minulý mesiac vypadla z prvej desiatky najobľúbenejších značiek piva v Spojených štátoch.

Nynie National Review informoval, že spoločnosť Anheuser-Busch sa dohodla na predaji značiek Shock Top, Blue Point, Breckenridge Brewery, Redhook Brewery, HiBall Energy a dvoch ďalších značiek spoločnosti Tilray Brands.

Koľko spoločnosť Tilray za tieto značky zaplatí, zatiaľ nie je známe, ale spoločnosť Anheuser-Busch potrebuje peniaze, aby zmiernila finančný úder, ktorý jej stále spôsobujú dlhoroční zákazníci, ktorí opúšťajú Bud Light. Americké tržby spoločnosti’v minulom štvrťroku klesli o viac ako 10 %, “predovšetkým kvôli poklesu objemu Bud Light” podľa štvrťročnej správy o hospodárení.

Globálne tržby sa však v rovnakom období podarilo zvýšiť o viac ako 7 % vďaka predaju iných pív mimo krajiny; “dvojciferný rast v Južnej Afrike a Kolumbii bol čiastočne kompenzovaný poklesom tržieb Bud Light v USA,” podľa správy.

Odpad Bud Light je súčasťou širšieho trendu kontroverzie v súvislosti s angažovaním sa veľkých amerických korporácií v ľavicových sociálnych záležitostiach na základe tlaku médií a aktivistov. Snažia sa tak vyhovieť obchodným trendom, ako sú Diversity, Equity, & Inclusion (DEI), čo je všadeprítomná skratka v korporátnom a akademickom svete pre litánie sťažností a príčin založených na identite, a Environmental, Social, & Governance (ESG), v podstate bodovací systém, ktorý motivuje investície nie na základe výkonnosti spoločností’ pre zákazníkov a akcionárov, ale skôr na základe ich vernosti takzvaným “princípom sociálnej spravodlivosti”, ako sú rozmanitosť a environmentalistika.

Bojkoty spotrebiteľov proti týmto trendom prispeli k stratám spoločností ako Disney a Target zatiaľ čo politici prijímajú nové opatrenia na obmedzenie motivácie korporácií k prebudovaniu.”

Devatenásť štátov – Alabama, Aljaška, Arkansas, Florida, Georgia, Idaho, Iowa, Mississippi, Missouri, Montana, Nebraska, New Hampshire, Severná Dakota, Oklahoma, Južná Dakota, Tennessee, Utah, Západná Virgínia a Wyoming – má vytvorili koalíciu, aby sa spoločne dohodli na odpore voči štandardom ESG v rôznych smeroch, ako je zákaz ich používania pri rozhodovaní o investíciách štátnych dôchodkových fondov, zákaz používania “sociálnych kreditných skóre” v bankovníctve a pri poskytovaní úverov a zákaz ideologickej diskriminácie zákazníkov zo strany finančných inštitúcií.