Screen-Shot-2023-08-18-at-19.04.55-e1692381946511-810x500.png

Pro-lifer sa obrátil proti bývalým kolegom zo záchrannej služby, ktorým hrozí 11 rokov väzenia v súdnom procese podľa zákona FACE v DC

0
Kultúra smrti

Keď 24-ročná Caroline Davisová vstúpila do súdnej siene, aby svedčila proti svojim bývalým priateľom ako vládny svedok v procese Spojené štáty proti Handymu, napätie už bolo vysoké. Počas dvoch dní emóciami nabitého svedectva Davisová poskytla prokurátorom presne to, čo chceli, keď opísala svoju “zmenu srdca a perspektívy” ako bývalá záchrankyňa pri potratoch, ktorá uzavrela dohodu o priznaní viny a spolupráci s vládou, a potom pranierovala tých, s ktorými dobrovoľne spolupracovala, ako ľudí, ktorí si “myslia, že ich viera v Boha je nadradená zákonu.”   

Davisová si zrejme vychutnávala platformu, ktorú dostala. Občas sa usmievala a pousmiala, a keď sa jej obhajca Robert Dunn spýtal, či sa neobáva, že pôjde do väzenia, ak nebude spolupracovať s vládou, odvážne sa ho spýtala: “Chcete vedieť, prečo to“robím?“Dunn dementoval, ale keď odpovedal vládnemu právnikovi Sanjayovi Patelovi, Davisová využila príležitosť a zaútočila na záchrancov ako na “príliš horlivých” a “hlúpych” aktivistov snažiacich sa urobiť “dramatické divadlo” a “nepomáhajúcich ukončiť potraty.Zdá sa, že “Davisovej narástlo sebavedomie, keď opísala, ako ju k účasti na záchranných akciách priviedol po tom, čo si myslela, že ju inšpiruje Duch Svätý, ale vysvetlila, že je človek, ktorý bol “veľmi vnímavý“ale snaží sa zmeniť.”   

Podľa Davisovej bolo jej priateľstvo s obžalovanou Heather Idoniovou ako vzťah matky a dcéry a bola to práve Idoniová, ktorá jej navrhla myšlienku zúčastniť sa na záchrannej akcii na washingtonskej chirurgickej klinike 22. októbra 2020.     

Súdna sieň bola očarená, keď Davisová vykreslila samu seba ako naivnú kresťanku zmanipulovanú fundamentalistickými a fanatickými záchrancami. Na stoličke sedela rovno, pozerala sa priamo na členov poroty a so všetkou horlivosťou konvertitky odsudzovala záchrancov ako škodlivých pre kauzu pro-life, v ktorú podľa svojich slov stále verí. Ako sa na dramatické predstavenia v súdnej sieni patrí, bol to ohromujúci výkon atraktívnej mladej ženy, ktorá si svoju hlavnú úlohu zjavne užívala.   

Davisová’ vystúpením a rétorikou proti záchrancom v tomto vysokoprofilovom prípade nepochybne znovu rozprúdi už aj tak rozporuplnú otázku v hnutí za život o výhodách a nevýhodách záchrancov. Presná definícia pojmu “záchrana” sa líši podľa toho, koho sa pýtate, ale môže siahať od aktivistov, ktorí chodia do potratových zariadení ponúkať ženám v čakárni ruže, až po oveľa agresívnejšie akcie zahŕňajúce blokovanie dverí a pripútanie sa reťazami. Tieto typy záchranných akcií sa podobajú starým akciám za občianske práva “sit-ins” zo 60. rokov, pri ktorých bolo zatýkanie súčasťou plánu, a skutočne, dôkazy v tomto prípade ukázali, že mnohí z pro-life aktivistov, ktorí sa zúčastnili na akcii na washingtonskej chirurgickej klinike, sa vopred dobrovoľne nechali zatknúť.   

Pozoruhodné je, že žiadna z mnohých pro-life organizácií so sídlom vo Washingtone nebola prítomná na súdnom procese Spojené štáty proti Handymu. Minulý týždeň po tom, čo som na LifeSite’zverejnil reportáž z tlačovej konferencie, ktorá sa konala pred súdnym pojednávaním, sa členka jednej z najväčších pro-life organizácií v Spojených štátoch spriatelila so mnou na Facebooku a o chvíľu neskôr na svoju stránku umiestnila banner s oznámením, že nepodporuje hnutie za záchranu. Mnohí jej priatelia na Facebooku okamžite reagovali súhlasom s jej príspevkom a odsúdili záchranárov ako problém pre poradcov na chodníku, ktorí sa pravidelne zdržiavajú pred potratovými klinikami a snažia sa ženám neagresívnym spôsobom pomôcť. Podstata ich sťažností spočíva v tom, že záchranári chcú len získať pozornosť pre seba a, ako dosvedčila Davisová, spôsobujú viac škody ako úžitku. 

Related: Súdny proces s DC FACE: Obhajoba obhajcov života nesmie povedať ‘infanticída,’ ‘potrat,’ alebo ‘nevinné životy’

Na začiatku procesu Spojené štáty proti Handymu som urobil rozhovor s obžalovaným Willom Goodmanom o otcovi Fidelisovi Moscinskom a o tom, či početné tresty väzenia, ktoré znáša kvôli záchranám, stoja za to. “Naším poslaním nie je’pomáhať hnutiu,” povedal Goodman. “Naším poslaním je pomáhať deťom a to, čo hovorí otec Fidelis, je: ‘Čo keby sme my alebo niekto z našich blízkych boli v bezprostrednom nebezpečenstve smrti rozštvrtením, bolestivým rozštvrtením?" Nechceli by sme, aby nám bola poskytnutá plná miera ochrany? Nechceli by sme, aby toho, koho tak veľmi milujeme, chránili ľudia, ktorí sú ochotní dať všetko?" ’A to, čo otec Fidelis ukazuje, je, že mu’nejde o politiku. Nejde mu o hnutie ako také. Ide mu’o službu týmto tehotným matkám, o lásku k týmto deťom a o obetovanie sa pre ne, aby ich životy mohli byť zachránené."” A Goodman poukazuje na to, že záchranné akcie účinné."“To, čo sme’videli vďaka Red Rose Rescue, je, že potratové centrá sa zatvorili, matky si vybrali život a vďaka ich práci sú dnes nažive deti.”   

Je potrebné zaplatiť nejakú cenu, najmä vo vysokoprofilových prípadoch, ako je prípad The United States v. Handy, kde sa sekulárne médiá chytajú fanatického, nebezpečného príbehu o pro-life fanatikoch, ktorý slúži len na povzbudenie pro-potratových organizácií a pro-potratových politikov, ktorí na oplátku získavajú finančné prostriedky a zavádzajú ďalšie pro-potratové právne predpisy, ako napríklad zákon FACE?   

Po Dobbsovom rozhodnutí, ktoré zvrátilo rozsudok Roe v. Wade, dostala kauza pro-life na frak, keď od novembra osem štátov prijalo pro-potratové opatrenia. Po tom, čo sa červený štát Ohio stal posledným, ktorý podľahol propotratovej vlne, už aj tak slabí republikáni uchádzajúci sa o znovuzvolenie v celej krajine urobia všetko pre to, aby sa vyhli diskusii o potratoch, zatiaľ čo demokrati sa zamerajú na otázku, ktorú považujú za kľúč k víťazstvu.    

Nová vlna záchrancov však sľubuje, že bude bojovať ďalej. “Nie je hanba vášnivo a s láskou milovať svojich blížnych ako seba samých,” povedala pred začiatkom súdneho procesu obžalovaná Lauren Handyová. “Nenarodení sú naši blížni a my máme morálnu a etickú povinnosť milovať ich skutkami a slovami.”   

S ťarchou federálnej vlády, ktorá si vzala na mušku záchranárov v žiari celoštátnych reflektorov, je legitímnosť a etika záchranárstva opäť na skúške, rovnako ako v roku 1990’keď ho zákon FACE takmer zlikvidoval.   

Sám som s tým zápasil. Davisová presvedčivo opísala svoje obrátenie, keď prestala veriť v záchranu, a seriózni pro-life aktivisti, ktorí sú proti nej, majú dobré argumenty. Záchrana je podnik s bielym svalom a niektoré z bezpečnostných videí a scén, ktoré sa odohrali počas dvoch dní emotívneho svedectva v procese Spojené štáty proti Handymu, boli pre mňa vnútorne zdrvujúce. Včera žena z Ohia, ktorá sa v roku 2016 prisťahovala do Spojených štátov z Indie, cez slzy spomínala, ako jej zabránili vstúpiť do dverí interrupčného zariadenia, aby potratila svoje ťažko vývojovo poškodené dieťa, o ktorom sa dozvedela, že neprežilo pôrod. Zrútila sa na chodbe a zvíjala sa v bolestiach, zatiaľ čo sa ju záchranári pokúšali utešiť a presvedčiť, aby svoje dieťa nepotratila. Bola to jedna z najbolestivejších scén, akých som’bola svedkom za dlhý čas. Ako by s ňou mohol niekto úplne nesúcitiť?"    

Ale súcit a ochranu si zaslúžia aj deti, ktoré sa každý týždeň potratia na washingtonskej chirurgickej klinike. Vieme, že potratár Cesare Santangelo je sériový vrah, ktorý zabíja zdravé, plne donosené deti. Máme dôkazy a vláda Spojených štátov odmieta umožniť, aby tieto dôkazy boli predložené porote v prípade Spojené štáty proti Handymu.   

Keď som’cestoval sem a tam z Front Royal vo Virgínii do Washingtonu, D.C., aby som sa zúčastnil na súdnom procese, počúval som’Kinga: Jeden Kingov citát mi utkvel v pamäti, keď som prežíval hodiny svedectiev v tomto procese.   

King viedol nezákonné pochody po celom Juhu počas najhorších násilných útokov proti čiernym Američanom, ktorí sa dožadovali svojej ľudskej dôstojnosti. “Nespravodlivý zákon,” povedal King, “nie je žiadny zákon.”