shutterstock_2269583283-e1717685219734-810x500.jpg

Japonsko napriek pokračujúcemu poklesu populácie stále presadzuje globalistickú módu jedenia hmyzu

33
Neutral
  • Japonsko trpí poklesom obyvateľstva už 13 rokov.
  • Japonská vláda a súkromné subjekty povzbudzujú konzumáciu hmyzu.
  • Entomofágia sa stala populárnejšia v Japonsku po roku 2013.
  • Japonskí spotrebitelia preferujú nové a zábavné zážitky z jedenia hmyzu.

Je už všeobecne známym faktom, že Japonsko trpí prudkým poklesom počtu obyvateľov, pričom v roku 2023 sa bude počet obyvateľov krajiny znižovať už 13. rok po sebe. 

Napriek tomuto trendu japonská vláda a niekoľko súkromných subjektov, ako napríklad tokijský startup Semitama, ako aj spoločnosť Gryllus Co, povzbudzujú japonských občanov, aby konzumovali hmyz, pričom narážajú na klesajúcu poľnohospodársku produkciu krajiny’a tradíciu entomofágie, čiže jedenia hmyzu, ktorú dnes väčšina Japoncov nepraktizuje na dennej báze, s výnimkou menšiny, ako je Shoichi Uchiyama, jeden z najvýznamnejších japonských nadšencov hmyzu’. 

Pravdepodobne sa entomofágia dostala v Japonsku výraznejšie do popredia po zverejnení správy Organizácie Spojených národov pre výživu a poľnohospodárstvo (OSN) v roku 2013, ktorá tvrdila, že ľudia by mali konzumovať hmyz, pretože údajne účinne premieňa potraviny na bielkoviny a mohol by byť riešením údajných problémov s potravinovou bezpečnosťou.

Po tom, ako globalistická Európska únia (EÚ) v roku 2018 vyhlásila, že celý hmyz a jeho zložky sú “nové potraviny,” čím dala svoju oficiálnu pečiatku, že hmyz by sa mal považovať za potravinu, japonské spoločnosti, ako napríklad TAKEO Inc, (2014), BugMo (2018) a Bugsfarm (2018) spustili nové podniky, ktoré vyrábajú výrobky na báze hmyzu a propagujú ich rôznymi spôsobmi. Jednou z takýchto taktík bola propagácia balených hmyzích pochutín vyrobených spôsobom, ktorý bagatelizoval pôvodné zložky (hmyz) v pochutinách. Príkladom takýchto hmyzích pochutín by mohli byť kriketové senbei (ryžové sušienky) výrobky, ktoré sa nachádzajú v predajniach patriacich japonskému maloobchodnému predajcovi Mujirushi Ryōhin alebo skrátene Muji.

“Na rozdiel od západných krajín, kde sa potraviny z hmyzu považujú predovšetkým za zdravú a udržateľnú alternatívu, japonskí spotrebitelia si skôr cenia nové, zábavné a vzrušujúce zážitky z jedenia hmyzu, o ktoré sa chcete podeliť s priateľmi a na sociálnych sieťach,” Ryota Mitsuhashi, technický riaditeľ spoločnosti TAKEO Inc. a zakladajúci člen vedeckej asociácie pre výskum jedlého hmyzu, povedal Forbes v roku 2020.

TAKEO Inc, podnik, ktorý predáva sortiment sušených a balených chrobákov a má dokonca aj špecializovanú kaviareň s názvom Take-Noko, v ktorej sa predávajú chrobáky, cvrčky, červy, tarantule a škorpióny, odhalila, že v roku 2022 uzavrela kapitálové partnerstvo s gigantom v oblasti mrazených potravín Nichirei Corp, pričom sa odvoláva na “úlohu, ktorú by hmyz mohol zohrať v budúcnosti v oblasti potravinovej bezpečnosti.”

Keďže chytila chrípku na jedenie hmyzu (slovná hračka), stredná škola Komatsushima’West Komatsushima v japonskej prefektúre Tokushima’sa pokúsila propagovať jedenie hmyzu prostredníctvom podávaním tmavých krokiet s cvrčkovým práškom použitým namiesto mletého mäsa. Japonské mainstreamové médiá, ako napríklad Kyodo News, zasa rýchlo citovali študentov, ktorí nakoniec hmyzie krokety ohodnotili dobre napriek tomu, že spočiatku prejavovali váhanie. 

“Nerád sa pozerám na chrobáky, ale prekvapivo to chutilo dobre,” Kyodo News citovali študenta Keisuke Inoueho. “Nemohol som’povedať, že to obsahuje hmyz,” dodal Inoue.

Podobne sa vyjadril aj Kazuki Shimizu, ktorý vedie YouTube kanál propagujúci varenie na báze hmyzu a je samozvaným milovníkom jedla z hmyzu, povedal denníku The Japan Times v roku 2021: 

Keď sa zmení vnímanie voči jedeniu hmyzu, chcem sa o tento moment podeliť s čo najväčším počtom ľudí.

Nanešťastie pre Šimizu je konzumácia hmyzu naďalej vnímaná negatívne medzi mnohými japonskými spotrebiteľmi, rovnako ako ich západnými kolegami. Napríklad, keď sa stredná škola Komatsushima’West Komatsushima rozhodla, že cvrččí prášok bude trvalou zložkou školských obedov, rodičia a iní ľudia na internete začali lamovať školu za to, že údajne “núti” študentov jesť potraviny na báze hmyzu. Nepochybne škola, povzbudená zjavným súhlasom svojich študentov s experimentom s kroketami z tekvice na báze cvrčkov, prekročila hranicu. 

Až Kyodo News uverejnili článok v marci 2024 tohto roku, v ktorom priznáva rôzne problémy, ktorým čelia podniky podnikajúce s hmyzom v Japonsku, pričom uvádza “prudko rastúce ceny ingrediencií a pretrvávajúci odpor spotrebiteľov k tomu, aby sa hmyz stal súčasťou ich stravy.”V tom istom článku 2024 Kyodo News citovala spoločnosť Gryllus, že niektorí ľudia sú naďalej proti myšlienke konzumácie cvrčkov:

‘Sťažnosti prichádzajú telefonicky, a to nám robí situáciu naozaj ťažkou,’povedal hovorca spoločnosti Gryllus.

V článku sa tiež upresňuje, že spoločnosti Indetail, ktorá sa v japonskom meste Sapporo zaoberá podnikaním s potravinami z cvrčkov, nariadil miestny okresný súd začať konkurzné konanie.

Podľa sapporskej pobočky spoločnosti Teikoku Databank Ltd., ktorá sa zaoberá výskumom úverov, predaj výrobkov Indetail’cricket sa neuskutočnil, “čo spôsobilo zhoršenie financovania prevádzkovateľa” a situáciu, v ktorej “celkové záväzky presiahli 200 miliónov jenov, vrátane záväzkov od spoločností jeho skupiny,” uviedla agentúra Kyodo News. 

Zaiste, ani potravinárske výrobky na báze hmyzu v Japonsku, vrátane hmyzích pochutín, nie sú práve lacné, čo ešte viac odrádza potenciálnych spotrebiteľov, ktorí sa už aj tak zdráhajú jesť hmyz kvôli existujúcim negatívnym názorom naň. 

Napr. v roku 2022 Euronews článok o japonských potravinách z hmyzu predávaných v predajných automatoch uviedol, že “fritovaný hmyz vrátane cvrčkov a kobyliek”; “posypaný soľou” a “s čokoládovou príchuťou” stojí od “1 000 do 2 600 jenov alebo od “6 do “19 eur”. 

Ďalší 2022 článok SoraNews24 informoval, že cvrččí ramen (japonské jedlo s rezancami) od spoločnosti Antcicada, ktorý údajne obsahuje sto cvrčkov, pričom každá porcia stojí “2 200 jenov (16 USD).” 

Naopak, japonskí spotrebitelia môžu dostať steaky, hovädzie mäso na ryži (japonský gyudon) a hovädzie hamburgery (so skutočným mäsom) za lacnejšie ceny ako tieto potraviny na báze hmyzu. Navyše Japonsko ako ostrovný štát má ako alternatívu k mäsu požehnané široké spektrum morských plodov. 

Nezávislý japonský novinár Masako Ganaha, pozoruhodná tým, že ju v roku 2023 zakladateľ Svetového ekonomického fóra (WEF) Klaus Schwab pri pokuse urobiť s ňou rozhovor v Davose, povedal “Health Ranger” Mikeovi Adamsovi, že na suverenitu, kultúru a ľudí Japonska’v súčasnosti útočia tí istí globalisti, ktorí sa snažia zničiť Spojené štáty. 

Japonsko je nesporne rovnako zraniteľné ako iné krajiny, napríklad Spojené štáty, pokiaľ ide o zhora diktáty od globalistov a klimatických cárov na tzv. Pritom populácia Japonska a mnohých západných krajín sa “nezvyšuje,” na rozdiel od toho, čo tvrdil šéfkuchár Joseph Yoon, ambasádor jedlých potravín Brooklyn Bugs na tvorbu receptov na báze hmyzu, na “Nechajte ich jesť chrobáky: 

‘Ako môžeme udržateľne nakŕmiť rastúcu populáciu na celom svete? A to’nenaznačuje, že sa chceme niečoho zbaviť. Ako niečo pridať do nášho jedálnička a možno sa pozrieť do minulosti na riešenia pre budúcnosť? Sú neuveriteľne výživné. Sú’udržateľné, ale čo je najdôležitejšie, dajú sa pripraviť absolútne chutne,’ tvrdil vtedy Yoon. 

Je zrejmé, že Yoon a mnohí ďalší jemu podobní nie sú v súlade s realitou konkurenčných japonských potravinárskych podnikov kvôli znížených spotrebiteľských výdavkov a šedivejúcej populácie. 

Možno by Yoonovi prospelo, keby skutočne navštívil Japonsko a pozrel si milióny neobývaných domov v krajine v dôsledku úbytku obyvateľstva, než začne chrliť svoje názory na demografické trendy.