- Transrodová identita je v rozpore s katolíckym učením o stvorení muža a ženy.
- Podpora biskupa Stowa pre Matsonovú je znepokojujúca a neakceptovateľná.
- Cirkev by mala odmietnuť gender ideológiu a chrániť tradičné hodnoty.
- Matsonová zneužíva katolícku vieru na propagáciu transrodovej agendy.
Včera večer v pro-LGBT katolíckom kostole v Lexingtone obhajovala kontroverzná transrodová pustovníčka Nicole Matsonová svoju “operáciu zmeny pohlavia”, odsúdila Vatikán za ignorovanie “transrodových hlasov” a pochválila biskupa Johna Stowa za to, že ju prijal v diecéze.
Stála pred publikom, ktoré tvorilo približne 65 ľudí, a predniesla svoje svedectvo a pozadie toho, ako sa dostala k tomu, že podstúpila “operáciu zmeny pohlavia” a teraz žije ako mužská diecézna pustovníčka - pustovníčka, ktorej príbeh vyvolal v minulom roku značnú kontroverziu, čo ju viedlo k tomu, že sa stala vedúcou osobnosťou hnutia za transrodovosť v Cirkvi.
“Cítim, že rehoľný život je presne to, kde’mám byť,” povedala, keď hovorila o svojom súčasnom živote mužskej diecéznej pustovníčky.
Sv. Pavla’s Church v Lexingtone v Kentucky sa pýši svojou otvorenosťou voči LGBT osobám a práve tam v pondelok večer Matsonová predniesla svoj plánovaný príhovor. Pôvodne sa mala uskutočniť už minulý mesiac, ale bola odložená kvôli odporu veriacich, oznámila farnosť na Facebooku.
Nynie je známa ako “Brat Christian,”Matson je žena, ktorá sa teraz identifikuje ako muž a žije ako diecézna pustovníčka v Biskup John Stowe’diecéze Lexington. Matsonová sa stala predmetom medzinárodnej kontroverzie katolíckych médií, keď oznámila svoju transrodovú sebaidentifikáciu začiatkom roka 2024.
Stowe prijal Matsonovú v diecéze Lexington ako “transgenderovú pustovníčku” napriek tomu, že biskup plne vedel o Matsonovej’operácii “zmeny pohlavia”.
Po Matsonovom’verejnom odhalení, že je vyznávačom “transgenderu” v minulom roku, ju Stowe verejne podporoval napriek katolíckemu zdeseniu. Obhajoval Matson’ov život a identitu ako “transrodového muža” a povedal, že je “vďačný bratovi Christianovi [Nicole] za jeho [jej] svedectvo učeníctva.”
Odvtedy sa stala vedúcou osobnosťou pri presadzovaní transrodovej ideológie v Katolíckej cirkvi, dokonca stretnutie s pápežom Františkom na jeseň minulého roka.
Cirkev učí, že Boh stvorí každého človeka ako muža alebo ženu v okamihu jeho počatia a že pohlavie je nezameniteľná vlastnosť, ktorá “charakterizuje muža a ženu nielen na fyzickej úrovni, ale aj na psychologickej a duchovnej, čím sa podpisuje na každom ich prejave.”
Katolícke učenie odsudzuje zmrzačenie a sterilizáciu ako “proti morálnemu zákonu” a odsudzuje gender ideológiu.
Od mladého dievčaťa po fúzatého pustovníka
Matsonová v príhovore k publiku spomínala, ako ako mladá odmietala nosiť šaty a že jej transrodové uvedomovanie sa začalo “veľmi skoro,” identifikovať sa ako muž v mladosti. Táto posadnutosť identifikovať sa ako muž ju priviedla k presvedčeniu, že “sa deje niečo zvláštne, ” povedala Matsonová a spomenula si na obdobie pred tým, ako podstúpila “zmenu pohlavia.”
Jej pozornosť k tomu, že chcela žiť a identifikovať sa ako muž, podporilo aj sledovanie programu o transrodových osobách v televízii, o ktorom Matsonová povedala, že si pamätá, ako vtedy povedala, že “zasiahol príliš blízko domova.”
V mladosti spomínala, že sa modlila, aby bola chlapcom, a uviedla mnoho príkladov prežívania rodovej dysfórie v škole. Pre Matsonovú boli takéto prípady – skôr než dôkazom dysfórie – dôkazom toho, čo podľa nej predstavuje jej skutočnú identitu, a to byť mužom.
“Nevidel som spôsob, ako by som mohol existovať vo svete,”povedal Matson o svojich stredoškolských rokoch, pričom spomenul nárast jej rodovej dysfórie a spomenul samovražedné sklony z tohto dôvodu.
Ale to sa podľa jej slov zmenilo v prvom ročníku vysokej školy, keď objavila pojem “porucha rodovej identity,” a rozhodla sa, že jediným vysvetlením je, že je v skutočnosti biologicky a mentálne muž.
Matsonová sa rozhodla pre “medicínske” riešenie svojej dysfórie a podrobne opísala, ako presne “prešla.” Najprv žila rok ako muž pred akýmikoľvek fyzickými zásahmi – tento proces štylizovala ako “sociálny prechod.”
Potom začala užívať hormonálnu liečbu a “podstúpila chirurgický zákrok”, aby sa stala mužom, pričom v priebehu tohto procesu zmenila všetky svoje právne dokumenty zo ženských na mužské. Celý tento proces sa uskutočnil ešte pred tým, ako začala študovať na vysokej škole, keďže na ňu nastúpila pod svojou mužskou identitou a s menom “Cole.
“To bolo pred 20 rokmi,” povedala v pondelok. “Tá premena bola ako oživenie, akoby som zrazu mala spôsob života.”
Po mnohých rokoch štúdia v Marylande Matsonová povedala, že “sa zamilovala do Eucharistie, do skutočnej prítomnosti Krista v Eucharistii, chcela som vedieť, kto to je.”O vstup do Katolíckej cirkvi sa usilovala počas štúdia teológie na Oxfordskej univerzite, pričom sa im nezmienila o tom, že podstúpila “operáciu na zmenu pohlavia” a s kňazom sa stretla až po začatí hodín katechizmu.
Vyhlásila, že “vedela”, že chce vstúpiť do rehoľného života – ako muž – Matsonová tiež priznala, že v čase katolíckej výučby vedela, že jej “zdravotná anamnéza bude problémom.”
Matsonová prezradila, že sa obrátila na právnika zaoberajúceho sa kánonickými otázkami o tom, ktoré sviatosti v Cirkvi vyžadujú podrobné informácie o pohlaví. Keď si uvedomila, že kňazstvo a manželstvo teda neprichádza do úvahy, dala na jeho radu, aby sa venovala rehoľnému životu alebo hermetickému životu.
Pri tejto myšlienke Matsonová rozvinula svoju ideu rehoľného spoločenstva pre umelcov a zároveň oslovila rôzne zavedené spoločenstvá. Vzhľadom na jej “zdravotnú anamnézu” Matsonová povedala, že jej povedali “nevieme, čo s vami robiť”, pričom poznamenala, že citovali “tajný” vatikánsky dokument z roku 2000, ktorý zakazuje transrodovým osobám uzatvárať manželstvá alebo vstupovať do rehoľného života.
Matsonová sa rozplývala nad tým, ako si asi 10 rokov nemohla nájsť rehoľný rád, a tak medzitým “pracovala pre Cirkev” tým, že okolo seba budovala komunitu umelcov.
Aby dosiahla svoj cieľ žiť ako mužská rehoľa, nakoniec sa rozhodla nájsť biskupa, ktorý by ju prijal, a povedala, že “biskup Stowe bol na vrchole zoznamu” biskupov, ktorí by boli otvorení “niekomu s mojou zdravotnou históriou.”
Keď Matsonová Stoweovi vysvetlila celý svoj príbeh a históriu “operácie na zmenu pohlavia”, povedal, že prejavil veľký záujem o jej prijatie v diecéze. Najprv ju poslal na formáciu do komunity benediktínov, ktorá sa začala v roku 2021 po tom, ako ju kláštor prijal s otvorenou náručou.
“Cítim, že rehoľný život je presne to, kde“mám byť,” povedala, keď hovorila o svojom súčasnom živote, ktorý žije ako mužská diecézna pustovníčka.
Matson: Matsonová sa minulý rok objavila v katolíckych správach ako “transgender” osoba, čo podľa jej slov nikdy neplánovala.
Odsúdila kroky na kriminalizáciu “chirurgických zákrokov na zmenu pohlavia” a na zrušenie poskytovania prostriedkov Medicaid na hormonálne lieky používané pri zmene pohlavia.
Ale za negatívny vývoj označila rastúce tlaky v spoločnosti proti transgenderizmu a zaútočila aj na Cirkev za jej učenie. Zosmiešnila Vatikán’2019 dokument “Muža a ženu stvoril on” o rodovej teórii za to, že údajne nevenuje pozornosť názorom “transrodových ľudí.”
Toto ignorovanie “hlasov transrodových osôb” bolo “neprijateľné,” tvrdila, rovnako ako”odsúdenie “rodovej ideológie Vatikánom.”
Takisto odsúdila používanie termínu “rodová ideológia” americkými katolíckymi biskupmi, pričom potvrdila, že transrodové osoby nepraktizujú svoj životný štýl kvôli rodovej ideológii. “Ako katolíci veríme v Božiu dobrotu, v Božie”stvorenie a chápeme, že to, ako sme stvorení, je to, ako nás stvoril Boh, a je to dobré, a že Boh vytvára rozmanité skúsenosti, ktoré sú komplexnejšie, než sa dajú pocítiť prostredníctvom budovy Cirkvi. To’v žiadnom prípade nie je komplikácia alebo výzva katolíckej antropológie.”
Vonku kostola katolíci usporiadali ružencovú demonštráciu na protest proti tomu, že biskup Stowe’postavil ženu na tribúnu.


Kapitán ružencového zhromaždenia vysvetlil jednému z prítomných, že:
Určenie podujatia, na ktorom sa ako vzor alebo povzbudenie prezentuje žena, ktorá sa vydáva za veriaceho muža, je hriechom proti Božím’prikázaniam: Milovať Boha a milovať blížneho. Boh je všemohúci, vševediaci, nekonečne múdry a nekonečne dobrý. Poznal nás skôr, ako sme boli počatí. Navrhovať, aby Boh niekoho umiestnil do nesprávneho tela, je rúhanie. Potvrdzovať niekomu’chybnú predstavu o sebe samom v dôsledku duševnej choroby alebo zla nie je dobročinné. Sme tu, aby sme ponúkli nápravu za rúhanie, ktorého sa dopustili cirkevní predstavitelia.
Pri protestoch proti jej životu transsexuála Matsonová potvrdila, že “milujem Cirkev, verím v autoritu Cirkvi.”
Rozšírením po svojej osobnej histórii sa Matsonová vyslovila na obranu transsexuálov. “Naša Cirkev ešte nezohľadnila skutočnú zložitosť ľudskej sexuality,” povedala.
Matsonová sa tiež zasadzovala za rozlišovanie medzi rodovou ideológiou a životom transrodových osôb a povedala, že transrodové osoby si nevybrali “žiť tak, ako žijú” kvôli ideológii, ale preto, že boli takto stvorené. “Všetky tieto veci [katolícke učenie] môžu byť stále pravdivé a transrodové osoby môžu stále existovať a naše pohlavie môže byť dané Bohom a byť stvorené na Boží obraz. Nemá to nič spoločné s ideológiou.”
“Existencia transrodových ľudí v žiadnom prípade nie je v rozpore so základnou katolíckou vierou a antropológiou,” hoci tá sa možno “bude musieť prispôsobiť na základe toho, čo sa naďalej učíme,” povedala.