„Manželstvo je viac, než len svadobný obrad, kvety, šaty, či fotografie“, pripomenul počas svojej každotýždennej generálnej audiencie Svätý otec František, „manželstvo je súčasťou poslania Cirkvi.“
„Muži a ženy, ktorí majú dostatok odvahy niesť tento poklad v ´hlinených nádobách´ svojho človečenstva ... sú zásadným a neodmysliteľným zdrojom pre Cirkev, ako aj pre celý svet!“
Pápež František vo svojej pravidelnej každotýždennej katechéze vysvetlil ľuďom, zhromaždeným na Svätopeterskom námestí, že každé manželstvo, ktoré svojím životom dokazuje nádheru tejto sviatosti, obohacuje život Cirkvi. V tom istom zmysle „manželstvo, ktoré je akýmkoľvek spôsobom zdeformované, život Cirkvi ochudobňuje“.
Od jesene minulého roka zameriava pápež František svoje stredajšie katechézy na tému rodiny. Sú súčasťou prípravy na Svetový deň rodiny v septembri, ako aj na októbrovú Biskupskú synodu o rodine.
Počas svojho prejavu 6. mája sa pontifik odvolal na List sv. apoštola Pavla Efezanom, v ktorom apoštol naznačuje analógiu medzi láskou medzi manželmi a láskou Krista k Cirkvi: „Muži, milujte svoje manželky, ako aj Kristus miluje Cirkev a seba samého vydal za ňu.“
„Duchovný zmysel tejto analógie je ´revolučný´ a zároveň jednoduchý a dosiahnuteľný pre všetkých, ktorí dôverujú Božej milosti“ povedal pápež.
Bez ohľadu na svoje obmedzenia a hriechy dokážu muži a ženy žiť svoje manželstvo, pretože „svoj plán s ním vpísal do stvorenia samotný Boh“, dodal Svätý otec a pokračoval: „Kresťanské povolanie k bezvýhradnej a bezmedznej láske v spolupráci s Kristovou milosťou je základom slobodného súhlasu, ktorý ústi do manželstva.“
Pápež František poukázal aj na ďalšiu charakteristiku manželstva: rozhodnutie „uzavrieť manželstvo v Pánovi“. Toto rozhodnutie nesie v sebe „misionársky rozmer“ vďaka ochote manželov stať sa prostredníkmi Božej milosti a požehnania pre všetkých.
„Kresťanskí manželia majú účasť na poslaní Cirkvi, nakoľko žijú pre všetkých ľudí, nielen pre seba“, povedal pápež.
Svätý otec František vyzval veriacich, aby si položili otázku, či oni a kňazi akceptujú „nezničiteľné puto“ medzi Kristom a Cirkvou, ako aj historický vývoj manželstva a rodiny.
„Naozaj je každé manželstvo pripravené prijať s plnou vážnosťou zodpovednosť a kráčať cestou lásky, ktorou kráča aj Kristus so svojou Cirkvou?“ spýtal sa na záver.