Pornografia stratila prístup k najvplyvnejšiemu zdroju reklám po tom, ako Google informoval svojich inzerentov o novej stratégii zakazujúcej na svojich stránkach pornografické reklamy.
„Počnúc nasledujúcimi týždňami nebudeme viac akceptovať reklamy, ktoré propagujú grafické zobrazenia sexuálnych aktov vrátane tvrdej pornografie; grafické sexuálne akty ako je napríklad masturbácia; genitálny, análny či orálny sex,“ uviedla spoločnosť Google v liste adresovanom používateľom AdWords (Google online servis pre reklamu).
Spoločnosť uvádza v liste zmeny, ku ktorým došlo už v marci. Tieto zmeny sa týkali zákazu reklám s explicitne sexuálnym obsahom umiestnených na ich webovej stránke. Spoločnosť tiež sľubuje „odmietnuť všetky reklamy a stránky, ktoré sú identifikované ako hrozba (jej) revidovanej stratégie.“
Anti-pornografická organizácia Morality in Media (ďalej MIM) vyzdvihla vyhlásenie spoločnosti Google ako „obrovské víťazstvo.“
Google sa totiž za posledné dva roky ocitol na zozname MIM nazvanom „Dirty Dozen“ – „12 hlavných podnecovateľov sexuálneho zneužívania.“
„V máji sme mali so spoločnosťou Google produktívne stretnutie o tom, ako môžu pomôcť pri ochrane jednotlivcov, rodín a detí pred zneužitím,“ napísal vo vyhlásení výkonný riaditeľ MIM Dawn Hawkins. „Dnes môžeme vidieť ovocie tohto stretnutia.“
Organizácia Morality in Media na svojej stránke PornHarms.com sponzoruje petíciu, ktorej cieľom je podporiť zmeny stratégie spoločnosti Google ako aj zákaz spoločnosti uverejňovať pornografický obsah na svojich stránkach, akými sú YouTube, Hľadať v Google a Google Obrázky.
Petícia sa tiež zmieňuje o tom, že spoločnosť sa rozhodla zakázať sexuálne explicitné aplikácie na Google Play, svojej online distribučnej službe.
Podľa odhadov technologického časopisu ExtremeTech má pornografia cez internet až 30-percentný podiel na prenose dát.