Filmy ako Unplanned (Neplánované) a Gosnell: America´s Biggest Serial Killer (Gosnell: najväčší americký masový vrah) odhaľujú ohavnú pravdu o potratovom priemysle, ku ktorej je väčšina ľudí už celé desaťročia slepá a médiá z toho NIE sú vôbec nadšené.
Nuž, časy sa menia. Potrat sa za posledné dekády stal v USA už priam únavnou témou. Teraz však nejde len o argumenty pro-life proti pro-choice, o nepatrné zmeny v legislatívnych pojmoch, ale o progresívnu zmenu, ktorá posunula rozhovory o tomto probléme výrazne vpred.
Už roky debatujeme o „právach ženy na voľbu“, no nikdy sme sa nedostali k detailom čo to tá ´voľba´ vlastne je. Rozprávame o ženskom tele, ale nie o živote v ňom. Hovoria nám, že potrat je normálny, no nikto nezájde do detailov, ako prebieha. A keď hovoríme o ukončení života, o zabití človeka, hovoria, že to nie je dieťa, čo potrácame, ale iba zhluk buniek alebo embryo. Čo sa teda zmenilo? Filmy ako Unplanned (Neplánované) a https://society-reviews.com/2018/10/13/gosnell-the-trial-of-americas-biggest-serial-killer-review/(Gosnell: najväčší americký masový vrah) odhaľujú ohavnú pravdu o potratovom priemysle, ku ktorej je väčšina ľudí už celé desaťročia slepá a médiá z toho NIE sú vôbec nadšené.
Pro-life filmy majú nepopierateľný účinok na zmýšľanie národa. Mnohí ľudia, čo sa o probléme potratu vyjadrovali zdržanlivo, menia svoj tón, pretože dnes dostupné informácie jasne ukazujú, že potrat nie je len obyčajná neškodná procedúra, ako nám to natláčali do hlavy po všetky tieto roky. Mediálne skupiny, ktoré už dlho vytvárajú romantizované pohľady na potrat, nie sú vôbec nadšené tým, že ľudia menia svoj názor. Jia Tolentinová z New Yorkeru napríklad napísala o spomínaných dvoch pro-life filmoch článok pod názvom Chaos v reprodukcii a neúprimnosť protipotratovej propagandy, v ktorom veľmi jasne naznačuje, že je všetkými desiatimi za potrat a to v ktorejkoľvek fáze a z akýchkoľvek príčin, vrátane potratu koncom tehotenstva. Jej vyjadrenie: „Protipotratová propaganda, ako je „Unplanned“ alebo „Gosnell“ sú očividne rasistické, odpudivé, trestuhodné filmy, nedávno premietané aj v Bielom dome prezidentovi Trumpovi a sú natáčané len aby zapôsobili na ľudí. Ide o ultrazvukové obrázky čulého, zúfalo sa brániaceho trinásťtýždňového plodu, alebo v prípade „Gosnell“ (film, za ktorý ľutujem že som zaplatila za stiahnutie do laptopu), o grafický popis potratu, vykonaného vsunutím „žiletkovej gule“ do maternice, čo sa prezentuje ako realita potratu.“
Tu sa na chvíľu zastavme. Film ´Gosnell´ je natočený podľa skutočnej udalosti, v tomto prípade kriminálneho prípadu Kermita Gosnella, potratára, odsúdeného za tri vraždy bábätiek, ktoré sa narodili živé (inak postup, ktorý práve zlegalizoval štát New York). V tomto filme urobia dvaja filadelfskí detektívi záťah na potratovej klinike, kde zistia, že ´funguje´ v absolútne nebezpečných podmienkach, so sestrami, ktoré vôbec nezvládajú poskytovanie pomoci. V priestoroch kliniky sú všade okolo porozhadzované mŕtve bábätká, zabalené vo vreckách. Sú ich stovky. Bez tohto filmu by ľudia tento prípad ignorovali aj ďalej, pretože v roku 2013, keď bol Gosnell odsúdený, médiá o ňom takmer vôbec nepísali, ani nevysielali.
Film Unplanned sa zameriava na skutočný životný príbeh Abby Johnsonovej, ktorá bola najmladšou riaditeľkou kliniky Planned Parenthood v USA. Johnsonová detailne popisuje svoje skúsenosti v tejto organizácii ako aj udalosti, ktoré ju priviedli k tomu, že ju opustila, aby sa stala pro-life aktivistkou. Unplanned ukazuje divákom bezútešne brutálne metódy „ukončenia tehotenstva“, ktoré Planned Parenthood akosi účelovo ´prehliada´. Film bol kultúrnym šokom pre všetkých, ktorí túto organizáciu poznali iba zo zverejňovaných romantizujúcich obrázkov a dokumentov. S toľkým utajovaním informácií o organizácii, ktorá dostáva 500 miliónov dolárov ročne z peňazí daňových poplatníkov, otvára film Unplanned jej dvere pre ľudí, aby videli, čo sa deje za nimi, keď sú zavreté.
Tieto filmy sú výzvou skončiť s predsudkami tých, čo sa doteraz iba nečinne prizerali. Fakt, že The New Yorker cíti potrebu ´pochovať´ tieto filmy len pár mesiacov po ich uvedení dokazuje, že sú naozaj účinné a vskutku menia zmýšľanie ľudí o potrate, čo sa médiám absolútne nepáči.
V niektorých US štátoch sú prijímané pro-life zákony. Zákon, ktorý zakazuje potrat po zachytení prvého úderu srdca dieťatka privádza do zúrivosti propotratových aktivistov, ktorí sú presvedčení, že nenarodené dieťa sa nemá klasifikovať ako dieťa. Alabama a Georgia sú dvoma najväčšími štátmi, ktoré porazili potratovú lobby, známu ako Hollywood (s jej priateľmi v médiách) a prijali zákony na ochranu nenarodených detí pred osudom, popísaným a zobrazeným v spomínaných filmoch. Senát štátu Missouri prijíma zákon, zakazujúci potrat po 8 týždňoch, následok znásilnenia alebo incestu nevynímajúc. Jeho príklad nasledujú aj štáty Iowa, North Dakota, Mississippi, Kentucky, Ohio, South Carolina a Tennessee.
Niektoré filmy s pro-choice tematikou (Obvious child, Girls, Scandal, Jane the Virgin) vraj nemôžu preraziť, pretože dostatočne neevokujú strach, no pravda je taká, že neprerazia, pretože neukazujú a nehovoria pravdu. Ak je totiž vaším cieľom presvedčiť ľudí, že potrat je skvelá vec, pri ktorej nie je nikto zranený, nemáte žiadny príbeh, ktorý by ste mohli rozpovedať. Všetko musí byť skvelé, pretože keby nebolo, išli by sami proti sebe. Ako chcete s takýmito filmami presvedčiť ľudí? Propotratová lobby je nepochybne zdesená z vplyvu, aký majú pro-life filmy na atmosféru v národe. Boja sa, že by sa prípad Roe vs. Wade mohol jedného dňa zvrátiť (ide o ženu, ktorá neskôr sama priznala, že klamala, že bola znásilnená, a preto žiadala potrat). Boja sa, že ľudia, ktorí o sebe tvrdia, že sú ´pro-choice´ sa rozhodnú nepostaviť sa na ich stranu. Film Gosnell je dostupný na DVD a VOD. Unplanned bude dostupný v najbližších týždňoch.
Poznámka editora originálu: Všimnite si, že tomto celom chýbajú slová Boh, Ježiš, Biblia. Skoro ako keď protestuješ proti potratu, ale bez náboženského pozadia, zvláštne, nie?