GettyImages-1242093085-e1702484252919-810x500.jpg

O. Heimerl: Pápež František je "temný pápež", ktorý hlása "oslabenú vieru", aby sa zapáčil ľavici

153
Kultúra smrti

Poznámka redaktora: Nasledujúca esej je druhou časťou dvojdielneho seriálu o proroctvách blahoslavenej Anny Kataríny Emmerichovej, ‘synodálnej cirkvi’ a pápežovi Františkovi. Prvú časť nájdete TU.

V listoch od mojich čitateľov sa až príliš často píše, že František nie je právoplatným pápežom. A mnohí mi dokonca píšu, aby som to konečne prijal.

Na svoju ľútosť ich však musím v tomto bode sklamať: nevidím dôvod, prečo by mal byť František nelegitímnym pápežom. Naopak, jeho predchodca Benedikt XVI. ho uznal a nikto z kardinálov, ktorí boli prítomní na konkláve, nespochybňoval po ňom jeho legitímne zvolenie; to nedáva priestor pre konšpiračné teórie a iné výmysly.

Napriek tomu sa už stáročia nestalo, aby platnosť pápežskej voľby mnohí spochybňovali. A to je nielen zničujúci signál, ale aj alarmujúce znamenie: pretože aj keď je František legitímnym pápežom, ukazuje to aj to, aký je veľmi kontroverzný.

Jedna vec je istá: František nie je garantom jednoty Cirkvi, ale pápežom, ktorý polarizuje a rozdeľuje, a to je oveľa horšie, ako keby bol zvolený neplatne. Neplatné zvolenie by sa dalo aspoň “zaceliť”, pokiaľ sa zvolený pápež nestretne s protipápežom s pevnejším nárokom.

S Františkom je to však inak: je síce pápežom, ale aj pápežom, ktorý ničí Cirkev v jej jadre. Chce novú cirkev, “synodálnu” cirkev, skrátka cirkev, ktorú som v minulom stĺpčeku nazval “temnou cirkvou”.

Je zrejmé, že aj táto cirkev má “temného pápeža” a sám František to všade dokazuje. Jeho pontifikát je v rozpore so všetkými ostatnými pontifikátmi, a teda aj s Kristovou cirkvou; František nenecháva zažiariť katolícku vieru, ale urobil z nej protiklad svojho temného pontifikátu.

To možno vidieť na mnohých jeho rozhodnutiach a asi najzreteľnejšie na katastrofálnom rozhodnutí vymenovať Victora Fernándeza, zo všetkých ľudí, za šéfa Dikastéria pre náuku viery. Pripomeňme, že Fernández je prvým “prefektom pre náuku viery”, ktorý bol pred svojím vymenovaním podozrivý z herézy a ktorý teraz oficiálne hlása herézy v úrade.

V konečnom dôsledku Fernandez nie je ničím iným ako jedným z mnohých vopred určených bodov zlomu, ktoré chce pápež využiť na to, aby Cirkev po jeho pontifikáte bola iná ako pred ním. V jednoduchom jazyku to znamená, že František chce Cirkev, ktorá sa odkloní od zjavenej viery a posvätnej tradície; jedným slovom, je “najhorším prípadom” na Petrovom stolci.

Heretický dokument Fiducia supplicans, za ktorý je zodpovedný Fernández a ktorý František – horribile dictu – sám schválil, to ilustruje veľmi jasne: “požehnanie” nepravidelných a homosexuálnych párov, ktoré sa v ňom propaguje, je nezlučiteľné s katolíckou vierou!

Zhodou okolností to isté platí aj pre pápeža, ktorý vrúcne pobozká ruku moslimskému duchovnému, ako sa to stalo nedávno v Jakarte. Ale až keď potom František vyhlásil aj to, že všetky náboženstvá vedú rovnako k Bohu, padlo dno zo suda.

Americký biskup Joseph Strickland Františka okamžite obvinil z herézy a urobil tak správne. Pripomeňme si, že sám Ježiš hlásal absolútny opak toho, čo si František dovolil tvrdiť: “Nikto neprichádza k Otcovi, iba cezo mňa” (Jn 14, 6). František nemôže obísť ani toto, čím sa stal prvým pápežom, ktorý popiera Kristovo vykupiteľské dielo! Áno, je to naozaj temný pápež!

Ale nemohol by byť temným pápežom a mohol by ním zostať ešte menej, keby nemal temných podporovateľov. Tými môžu byť mnohí biskupi a predovšetkým mnohí kardináli, ktorí sú podobne ako Fernández jeho poddajnými stvoreniami. Mnohí z týchto temných bratov sa dajú zvonku veľmi ľahko rozpoznať: nosia idiosynkratický pektorálny kríž, ktorý nosí František, a mohli by ste sa staviť o to, kto z nich ho najrýchlejšie nechá opäť zmiznúť, len čo bude tento pontifikát minulosťou.

Do tej doby je tento kríž potvrdením temnej cirkvi a jej temného pápeža.

Ako vieme, nezobrazuje ukrižovaného, ale Dobrého pastiera, a to zasa ukazuje, o čo Františkovi vlastne ide: ide mu o mäkkú vieru, ktorá vyhovuje “všetkým, každému,” a ktorá príliš neuráža ľavicový mainstream. “dobrý pastier” je oveľa príjemnejší ako ukrižovaný; pred týmto osudovým omylom však varoval už svätý Pavol (1 Kor 1, 23).

Samozrejme, keby František nebol legitímnym pápežom, všetko by sa to dalo ľahko zniesť, a asi preto sa zhrození katolíci tak radi opierajú o tento naratív. Ako to však často býva, pravda je zložitejšia a súčasťou tejto pravdy je aj to, že František otvára v Cirkvi trhlinu, ktorá sa pravdepodobne nezatvorí. Áno, je to naozaj temný pápež.