li-cbc-620-810x500-1-810x500.gif

Príjmy z televíznej reklamy CBC klesli o takmer 10 percent, vládne dotácie naďalej rastú

0
Neutral

Príjmy z televíznej reklamy spoločnosti Canadian Broadcasting Corporation’s (CBC) klesli v minulom roku o takmer 10 %.  

Podľa výročnej správy CBC’s 2023-2024 klesli príjmy z televíznej reklamy z 215 501 USD v roku 2023 na 194 746 USD v roku 2024, čo predstavuje 9,6-percentný pokles, ktorý spoločnosť priznala, že v dohľadnej budúcnosti neočakáva opätovné získanie.   

“Očakávame, že príjmy z televíznej reklamy budú naďalej klesať, pretože klesá sledovanosť televízie,” uviedla CBC’v najnovšej výročnej správe, pričom stratu príjmov zdôvodnila “mäkším trhom televíznej reklamy.”  

V Súhrne podnikového plánu predloženom v Spoločnom parlamente a získalpodľa Blacklock’s Reporter, CBC vysvetlila, že “Kanaďania, najmä mladší Kanaďania, naďalej prechádzajú z tradičných televíznych a rozhlasových služieb na digitálne platformy.”  

“Trendy za posledných 10 rokov naznačujú, že tradičné televízne a rozhlasové publikum bude naďalej klesať, pretože mladší Kanaďania prijímajú digitálne technológie,” pokračuje správa. 

Naopak, CBC tvrdila, že “udržanie celkových príjmov z reklamy v dlhodobom horizonte závisí od príjmov z digitálnej reklamy.”Hoci príjmy CBC’z digitálnej reklamy skutočne vzrástli zo 73 139 USD v roku 2023 na 75 285 USD v roku 2024, 2,6 % nárast nestačil na to, aby vyvážil ich znižovanie televíznych reklám.   

Celkovo príjmy z reklamy v tejto stanici’klesli o 6,4 %, z 288 640 USD v roku 2023 na 270 031 USD v roku 2024.   

Ak celkové príjmy CBC’v roku 2024 klesli o 4,3 %, financovanie od vlády premiéra Justina Trudeaua’sa zvýšilo o 13 % z 1,2 miliardy USD na 1,4 miliardy USD.   

Napriek masívnym vládnym platbám zostáva sledovanosť CBC’nízka, ako nedávno upozornil Dr. Jordan Peterson, ktorý napísal: ““1,4 mld: EUR dotácií pre CBC od @JustinTrudeau. Nepočítajúc platené reklamy.”  

“Posledných 19 vydaní videí CBC na @YouTube má <100 pozretí každé,” pokračoval. “To’je 14, 000, 000 USD na jedného diváka. Nechajte to vstrebať.”   

Nezávisle od nízkej sledovanosti CBC naďalej dostáva obrovské dotácie od liberálnej vlády. Mnohé nezávislé médiá a politici Konzervatívnej strany, vrátane jej lídra Pierra Poilievreho, obvinili túto stanicu zo zaujatosti a straníckosti kvôli tejto závislosti od vlády.   

Napriek týmto obavám Trudeauova vláda do tejto stanice len nalieva peniaze. Od roku 2019 parlament zmenil zákon o dani z príjmuna ročné zľavy vo výške 25 percent pre každého zamestnanca spravodajských médií schválených kabinetom, ktorý zarába do 55 000 dolárov ročne, maximálne 13 750 dolárov.     

Kanadské ministerstvo kultúrneho dedičstva od priznalo že výplaty nestačia na udržanie fungovania starých médií a dokonca odporučilo, aby sa zľavy zdvojnásobili na maximálne 29 750 dolárov ročne.   

Vlani v novembri Trudeau opäť oznámil zvýšenie výplat pre staršie médiá, výplaty, ktoré sa zhodujú s prípravou na voľby v roku 2025. Očakáva sa, že dotácie budú stáť daňových poplatníkov 129 miliónov dolárov počas nasledujúcich piatich rokov.      

Podobne je na tom aj Trudeau’rozpočet na rok 2024 uvádzal 42 miliónov dolárov zvýšených finančných prostriedkov pre CBC na roky 2024-25.