Pápež opäť vyjadril znepokojenie nad „teóriou gender“

1,216
Kultúra života

Pápež Franitšek vo svojej katechéze silne vyvrátil základné princípy „rodovej teórie“, ktorá tvorí základ radikálneho feminizmu ako aj homosexuálneho politického hnutia. Na svojej pravidelnej audiencii vo Vatikáne 15. apríla povedal, že rozdiely medzi mužmi a ženami nie sú vecou „podriadenosti“ - ako si to myslia feministické a rodové teórie -, ale vecou „spoločenstva a plodenia“.

Pápež nahlas uvažoval nad tým, „či tzv. teória gender nie je vyjadrením istej frustrácie a rezignácie, ktorá smeruje k zrušeniu pohlavnej rozdielnosti, pretože sa s ňou ďalej nevie konfrontovať. Áno, riskujeme, že urobíme krok späť. Odstránenie rozdielnosti v skutočnosti znamená problém, a nie riešenie“.

Kládol si otázku, či súčasná globálna kríza viery, viery v Boha a v kresťanské učenie, „ktorá je pre nás taká škodlivá“ a budovanie „neviery a cynizmu“ by mohli byť „prepojené s krízou spojenia (vzájomnosti) medzi mužom a ženou“.

František vyzval na „znovuobjavenia spojenia medzi mužom a ženou“.

Zem sa napĺňa harmóniou a dôverou vtedy, keď je táto vzájomnosť medzi mužom a ženou prežívaná v dobrom.“ Intelektuálov vyzval, „aby túto schému neignorovali pri svojom úsilí o vybudovanie spravodlivej spoločnosti“.

V pokračovaní svojich katechéz o rodine František povedal, že v kontexte ich rozdielov sú muži a ženy rovnako storení „na Boží obraz“. Pápež uviedol, že myšlienka, že muži a ženy sú prirodzeným protikladom alebo rozvinutie tejto myšlienky rodovou ideológiou, že ľudské bytosti môžu byť v rozpore so svojím vlastným pohlavím, je prejavom väčšieho problému.

Základom katolíckeho učenia o sexualite je koncept prirodzenej „komplementarity medzi mužom a ženou“.

Nielen muž sám osebe je obrazom Boha a nielen žena ako taká je obrazom Boha, ale muž i žena spoločne – ako pár – sú obrazom Boha. Rozdielnosť, ktorá existuje medzi mužom a ženou, teda nie je kvôli protikladu alebo kvôli podriadenosti, ale v záujme spoločenstva a plodenia, vždy na obraz a podobu Boha.“

Muži a ženy musia namiesto toho spolu viac hovoriť, viac sa počúvať, aby sa navzájom lepšie spoznali a aby si jeden druhého navzájom viac vážili,“ aby sa k sebe správali „s rešpektom a v priateľstve spolupracovali“, uviedol pápež. A práve na tejto vzájomne sa obohacujúcej rovnomernej interakcii medzi mužom a ženou sa rodiny zakladajú v rámci „celoživotného manželského a rodinného zväzku“.

František opakovane varoval pred hrozbou ideológie rodovej rovnosti, ktorá sa v posledných desaťročiach veľmi uchytila v inštitucionálnom živote západneho sveta. Ten sa začína dostávať pod kritiku feministiek kvôli svojmu ustavičnému opakovaniu tradičných kresťanských pojmov manželstva, ženskosti a materstva.

Keď pápež v roku 2013 hovoril k ženskej sekcii Pápežskej rady pre laikov, varoval pred rastom ideológie, ktorá „ničí ženu a jej povolanie“.

Povedal, že táto ideológia podporuje „druh emancipácie, ktorá – kvôli tomu, aby obsadila miesta, ktoré zabrali muži, opúšťa ženskosť s jej vzácnymi vlastnosťami, ktoré ju charakterizujú."