Klimatická dohoda: Pro-life sa obáva jej slovnej zásoby, ktorá presadzuje potraty

1,520
Kultúra smrti

Pápež František podporil finálnu dohodu, ku ktorej dospela Organizácia Spojených národov na konferencii v Paríži 12. decembra 2015. Táto dohoda sa týkala zmeny prírodných podmienok. Aj keď sa samotné výrazy ako potrat a antikoncepcia  v dohode nepoužili, sú tu obsiahnuté vyjadrenia, ktorých účelom je podporiť ich.

Svätý Otec pri mnohých príležitostiach počas svojho pontifikátu vyjadril svoj negatívny postoj voči potratom. V Laudato Si povedal: "Vzhľadom na to, že je všetko vzájomne prepojené, aj záujem chrániť prírodu je v rozpore s obhajovaním potratu." Bez ohľadu na to, hnutie pro-life je často nútené obávať sa vyhlásení vedúcich prelátov. Zdá sa totiž, že sa odchyľujú od niekdajšej opatrnosti vo výbere slov, ktorú zvykla Svätá stolica používať, a to najmä v tých medzinárodných dohodách, ktoré by mohli podporovať kroky mnohých národných vlád a humanitárnych organizácií presadzujúcich potraty a antikoncepciu .

13. decembra po modlitbe Anjel Pána na Svätopeterskom námestí pápež František povedal:

"Práve skončila Konferencia o klimatických zmenách v Paríži. Zúčastnení sa zhodli na dohode, ktorú mnohí považujú za historickú... Jej zavedenie však bude vyžadovať jednomyseľné odhodlanie a veľkorysé zapojenie sa každého človeka."

Ďalej pokračoval:

"Dúfam, že máme zaručenú osobitnú pozornosť najviac ohrozených skupín obyvateľov, no chcem pozvať aj celé medzinárodné spoločenstvo, aby sa pripojilo k ceste, podniknutej v mene ešte efektívnejšej solidarity."

Je však smutnou realitou, že dohoda v Paríži v skutočnosti vedie k väčšiemu útoku na najzraniteľnejšie články celej populácie: nenarodené deti.

V parížskej dohode nájdeme nasledovný paragraf (na ktorý chceme upozorniť):

"Strany by mali pri prijímaní opatrení na riešenie zmeny klímy dodržiavať, podporovať a zvážiť svoje povinnosti v oblasti ľudských práv, práv na zdravie, práv pôvodných obyvateľov, miestnych komunít, migrantov, detí, osôb so zdravotným postihnutím a bezbranných osôb a právo na rozvoj, rovnako ako rodovú rovnosť, posilnenie postavenia žien v spoločnosti a medzigeneračnú spravodlivosť".

Výrazy vyznačené hrubým písmom sa mnohým čitateľom môžu spočiatku zdať neškodné, ale skúsenosti ukazujú, že tieto pojmy sú často používané na propagáciu nebezpečnej ideológie.

o    Ciele udržateľného rozvoja (The Sustainable Developments Goals) používajú termíny ako "rodová rovnosť" a "posilnenie postavenia žien" na presadenie potratov a antikoncepcie.

Ciele udržateľného rozvoja (CUR) OSN, ktoré boli odsúhlasené jednotlivými štátmi v septembri 2015, sa skladajú zo 17 cieľov a 169 plánov. Tie určia smerovanie medzinárodnej pomoci a kroky počas najbližších pätnástich rokov.

Nasledujúce ciele, na ktorých sa zhodli "strany konferencie", privítala dohoda v Paríži:

"Uvítanie prijatia rozhodnutia Valného zhromaždenia OSN A/RES/70/1 ‘Pretvorenie nášho sveta: 2030 Kroky pre udržateľný rozvoj’."

Piatym cieľom v CUR je "dosiahnuť rovnosť žien a mužov a zaistiť právomoc pre všetky ženy a dievčatá".  Tento cieľ zahŕňa nasledujúce plány, ktoré sa majú dosiahnuť do roku 2030 (na ne chceme upozorniť):

"Zabezpečiť všeobecný prístup k sexuálnym a reprodukčným zdravotníckym službám a reprodukčným právam tak, ako to bolo dohodnuté v Programe krokov Medzinárodnej konferencie o populácii a rozvoji a Pekinskej akčnej platforme a v záverečných správach dokumentov z prieskumných konferencií."

Z tohto plánu je zrejmé, že "sexuálne a reprodukčné zdravie" je rozhodujúcim prvkom pre dosiahnutie "rodovej rovnosti" a "posilnenia postavenia žien". Je to tak aj napriek skutočnosti, že niektoré orgány OSN, spolu s pro-potratovými členskými štátmi a organizáciami sem zaraďujú potrat a antikoncepciu.

Populačný fond OSN uvádza, že "sexuálne a reprodukčné zdravie" obsahuje prístup pre všetkých k "bezpečnému, účinnému, cenovo dostupnému a prijateľnému spôsobu antikoncepcie na základe ich výberu". Sem patria aj metódy antikoncepcie, ktoré sú - alebo môžu byť - abortívne. Populačný fond podporuje aj ďalšie metódy potratov, uviedol: "V štátoch, kde sú interrupcie legálne by ich mali národné zdravotné systémy zabezpečiť a sprístupniť". Poskytovatelia potratov, ako je Plánované rodičovstvo, otvorene považujú potraty a antikoncepciu za neoddeliteľnú súčasť "sexuálneho a reprodukčného zdravia". Týka sa to aj materiálov určených pre teenagerov. Tento termín bol použitý aj Obamovou administratívnou správou, aby zahrnul prístup k potratom.

2.  Slovo "rovnosť" sa používa na podporu potratov a antikoncepcie

Význam hore uvedených slovných spojení "rodová rovnosť" a "posilnenie postavenia žien" sa v Cieľoch udržateľného rozvoja nevyskytuje po prvýkrát; ich význam je často používaný v dokumentoch OSN.  Je to preukázateľné preskúmaním správy, ktorá bola uverejnená na začiatku tohto roka Výborom Organizácie Spojených národov pre odstránenie diskriminácie žien (CEDAW). Táto správa sa volá Všeobecné odporúčania pre prístup k spravodlivosti pre ženy (23. júla 2015).

Dokument výslovne spája "rovnosť" s vedomou potrebou legalizovať potraty. Odsek 47 uvádza:

"Trestné zákony sú obzvlášť dôležité preto, aby zabezpečili ženám schopnosť uplatňovať svoje ľudské práva, vrátane ich práva na prístup k spravodlivosti, a to na základe rovnosti... Niektoré trestné zákonníky alebo zákony a/alebo zákonníky trestného konania diskriminujú ženy: ... b) kriminalizovaním správania, ktoré môžu vykonávať iba ženy, ako je potrat."

Toto tvrdenie pokračuje v odseku 49:

"Ženy sú vzhľadom na svoju situáciu alebo stav neprimerane kriminalizované. Napríklad ženy, ktoré sú prostitútky, migrujúce ženy, ženy obvinené z cudzoložstva, lesbičky, bisexuálky, ženy s rodom transgender a intersexuálne osoby, ženy, ktoré podstúpia potrat alebo ženy, ktoré patria do iných diskriminovaných skupín."

V odseku 51 dokument pokračuje vo výzve na odstránenie diskriminácie, a preto priamo požaduje legalizáciu potratov:

"Zrušiť diskriminačnú kriminalizáciu, sledovať a vyhodnocovať všetky trestné konania, aby sa zabezpečilo, že ženy neboli diskriminované, či už priamo alebo nepriamo; dekriminalizovať formy správania, ktoré nie sú trestným činom alebo nie sú tak kruto trestané, ak sú vykonané mužmi; dekriminalizovať správanie, ktoré môžu vykonávať iba ženy, napríklad potraty; a/alebo náležite sa postarať, aby sa tomu predišlo a zabezpečiť nápravu za trestné činy, ktoré neprimerane alebo výlučne postihujú ženy, či už by to vykonal  štát alebo neštátny subjekt".

Okrem toho, odsek 24, ktorý sa nachádza v časti nazvanej "Diskriminačné zákony, postupy a praktiky", hovorí o "prekážkach", ktorým čelia "dievčatá (vrátane dospievajúcich dievčat, ktorých sa to týka)," ak chcú získať "zdravotnú starostlivosť, sexuálne a reprodukčné práva."

3.  "Posilnenie postavenia žien" využívané na podporu potratov a antikoncepcie

V odseku 25 dokument "odporúča, že štátne orgány by mali":

(c) Prijať opatrenia na zamedzenie marginalizácií dievčat kvôli konfliktom a slabému vplyvu v rámci ich rodín a následného nedostatku podpory ich práv; zrušiť pravidlá a postupy, ktoré vyžadujú súhlas rodičov alebo partnera pre prístup k službám, ako je vzdelanie, zdravotnícke služby, vrátane sexuálnych a reprodukčných, ako aj prístup k právnym službám a spravodlivosti systémov; a

(d) chrániť ženy a dievčatá pred interpretáciou náboženských textov a tradičných noriem, ktoré vytvárajú prekážky pri sprístupnení spravodlivosti, čo ich vlastne diskriminuje.

Tento text je príkladom, akým spôsobom môžu orgány OSN použiť tento termín, aby propagovali (i) útok na práva rodičov, (ii) potraty a antikoncepcie ("sexuálne a reprodukčné zdravie"), (iii) útoky na tradičné morálne normy a (iv) útoky na náboženské texty, ktoré môžu zahŕňať aj Sväté Písmo.

Záver

Slovná zásoba v Parížskej dohode o klíme je dôsledne použitá, aby pod zámienkou "sexuálneho a reprodukčného zdravia" podporila potraty a antikoncepciu. Už viac ako tri desaťročia Svätá stolica protestuje proti zahrnutiu týchto zmluvných podmienok do medzinárodných dohôd. Dôvodom je práve poznanie, že sú využité na tvorbu programov, ktoré sú deštruktívne voči ľudskému životu a rodine. Delegácia Svätej stolice prítomná v OSN mala obavy ohľadom prítomnosti výrazov, ktoré boli použité už aj v septembri 2015.

Avšak, v priebehu súčasného pontifikátu, mal Hlas rodiny náročnú  úlohu. Mal dokumentovať neustále zmeny Svätej stolice ohľadom bývalej bdelosti týkajúcej sa tohto problému. Ďalej mal sledovať zvyšujúci sa výskyt spolupráce Vatikánu a medzinárodných anti-life a anti-rodinných organizácií. Robia tak, aj keď Svätý Otec potraty verejne odsúdil.

Parížska dohoda, spolu s Cieľmi udržateľného rozvoja, totiž ešte viac povzbudzuje k opätovnému obnoveniu úsilia o zabezpečenie "univerzálneho prístupu" k potratom a antikoncepcii.