shutterstock_291453335-810x500.jpg

Katolícky pár žaluje Massachusetts za zamietnutie žiadosti o pestúnsku starostlivosť kvôli odporu voči ideológii LGBT

17
Kultúra smrti

Katolícky pár podal žalobu na štát Massachusetts za to, že zamietol ich žiadosť o prijatie do pestúnskej starostlivosti a obvinil štát, že ich odmietol kvôli ich náboženskému presvedčeniu a odporu voči ideológii LGBT. 

V utorok právnická firma Becket podala žalobu v mene žalobcov, Mika a Kitty Burkeovcov, ktorým Oddelenie pre deti a rodiny štátu Massachusetts (DCF) odmietlo možnosť stať sa pestúnmi, pretože sa držia učenia Katolíckej cirkvi o pohlaví a sexualite, ktoré štát považuje za  nepodporujúce.” 

“Massachusetts umiestnil zraniteľné deti do nemocničných izieb a kancelárskych priestorov, pretože nemá dostatok milujúcich pestúnskych rodín,” uvádza sa v tlačovej správe právnickej skupiny. “Stovky detí v štátnom’systéme pestúnskej starostlivosti potrebujú domov a veriaci rodičia ako Mike a Kitty Burkeovci sú pripravení otvoriť svoje srdcia a domovy.” 

“Massachusetts nemôže vylúčiť náboženské páry ako Burkeovci z pestúnskej starostlivosti, pretože sú veriaci, ani nemôže trestať kvalifikované rodiny za ich hlboké náboženské presvedčenie. Ak sa to môže stať Burkeovcom, môže sa to stať milujúcim, kvalifikovaným pestúnskym rodinám rôzneho vierovyznania v celom Massachusetts.” 

Pár, ktorý počas celého manželstva bojoval s neplodnosťou, sa pôvodne prihlásil do programu pestúnskej starostlivosti v roku 2022 a následne “absolvoval hodiny odbornej prípravy, ktorú úspešne ukončil.”Boli tiež odporučení inštruktorom za “pozitívny prínos v triede.” 

Počas domácich pohovorov manželia “zdôraznili svoju ochotu pestovať deti z rôznych prostredí a so špeciálnymi potrebami” spolu s “otvorenosťou pestúnskej starostlivosti o súrodenecké skupiny”, aby “udržali tieto rozhodujúce rodinné väzby.” 

“Burkeovcov znepokojilo, že veľká časť otázok sa sústredila na ich katolícke názory na sexuálnu orientáciu, manželstvo a rodovú dysfóriu,” pokračuje správa. “V odpovedi na tieto otázky Burkeovci zdôraznili, že by milovali a prijali každé dieťa bez ohľadu na jeho’budúcu sexuálnu orientáciu alebo boj s rodovou identitou.” 

Štátny kontrolór im nakoniec “odoprel licenciu na pestúnsku starostlivosť o akékoľvek dieťa”, pretože kontrolór rozhodol, že “ich viera nie je podporná a ani oni nie, ” verdikt, ktorý je podľa Becketa “rovnako protiústavný ako zbytočný.” 

“Po mesiacoch rozhovorov a tréningov a po rokoch zlomeného srdca sme boli na pokraji toho, že sa konečne staneme rodičmi,” povedal pár . “Boli sme úplne zničení, keď sme sa dozvedeli, že v Massachusetts budú radšej deti spať na chodbách nemocníc, ako by nám dovolili privítať deti v núdzi v našom dome.” 

Od žaloba, podaná 8. augusta, ďalej podrobne uvádza, že manželia—opísaní štátom ako “zbožní rímskokatolíci”—stoja za svojím vierou inšpirovaným presvedčením “že všetky deti by mali byť milované a podporované a nikdy by neodmietli dieťa umiestnené v ich dome.Okrem toho sa v dokumente uvádza ich presvedčenie, že deti by nemali podstupovať zákroky, ktoré sa snažia zmeniť ich Bohom dané pohlavie, a že podporujú katolícke presvedčenie o manželstve a sexualite.” 

V súčasnosti v štáte Massachusetts neexistujú žiadne právne obmedzenia proti chemickým alebo chirurgickým zásahom pri zámene pohlavia. 

Interview s DCF uznali “silné stránky rodiny’to vrátane ich ochoty vychovávať dieťa s/mierne závažnými zdravotnými, duševnými a behaviorálnymi potrebami” a že pár “skutočne zrejme rozumie adopcii/opatrovateľskej starostlivosti.” 

Jedným z “dôvodov…uvedených pri odmietnutí” však bolo tvrdenie, že manželia Burkeovci “by neboli afirmatívni voči dieťaťu, ktoré sa identifikuje ako LGBTQIA.”Autorka licenčnej štúdie manželov”opísala ako “milých ľudí”, ale nakoniec sa rozhodla, že “ich viera nie je podporujúca a ani oni nie sú.” 

Žaloba “požaduje, aby súd vyhlásil, že Prvý a Štrnásty dodatok Ústavy Spojených štátov amerických vyžadujú, aby žalovaní prestali diskriminovať žalobcov a osoby, ktoré zdieľajú náboženské presvedčenie žalobcov” na základe ich náboženského presvedčenia, jeho vykonávania a vyjadrovania” ako aj “vydať predbežné a trvalé opatrenie vyžadujúce od žalovaných, ich zástupcov, zamestnancov a osôb konajúcich v zhode s ktorýmkoľvek z nich, aby vymazali alebo zmenili spis Burkes’ tak, aby už neodrážal diskriminačné vyhlásenia, konanie a odmietnutie žalovaných’.” 

V neuveriteľne liberálnom štáte došlo k ďalším výzvam voči jeho pro-LGBT a pro-potratovej kultúre, vrátane žaloby podalarodina 12-ročného chlapca, ktorého poslali zo školy domov za to, že mal na sebe tričko s nápisom “existujú len dve pohlavia.” Mladí občania sa tiež postavili proti LGBT agende tým, že protitakzvaným “pride” podujatiam na školách.  

Odpory verejnosti viedli aj miestneho demokratického lídra k tomu, aby odstúpilpo tom, čo navrhol, že potraty detí by sa mohli použiť ako metóda šetrenia peňazí. Na pozadí kultúrnej vojny dosiahli konzervatívci aj lokálne víťazstvá, napríklad s pro-life iniciatívami na boj proti potratovému aktivizmu a zastavením právnych pokusov prinútiť organizácie podporujúce život k podpore potratov.