Untitled-56-810x500.png

EXKLUZÍVNE: Biskup Rey odkazuje kresťanom, aby urobili nápravu za rúhavý otvárací ceremoniál olympijských hier

16
Kultúra smrti

Mohli sme to vedieť. Producent a herec Thomas Jolly, ktorý inscenoval škandalózny otvárací ceremoniál olympijských hier v Paríži, ktorý vyvolal pobúrenie na celom svete, v júni 2023 pre denník Le Figaro povedal, že otvorenie olympijských hier, ktoré mal za úlohu choreograficky pripraviť, považuje za “veľký pohanský ceremoniál.” 

“Veľa som premýšľal o tom, čo by mohlo byť akýmsi veľkým pohanským otváracím ceremoniálom. Ako keď Gréci organizovali tie veľké sprievody, ktoré predchádzali hrám a jarmoku, ktorý ich sprevádzal,”povedal, “alebo Dionýzie,”každoročné oslavy na počesť Dionýza, gréckeho boha výroby vína, ovocia, plodnosti, slávnosti, šialenstva a rituálneho šialenstva. S takýmito predpokladmi mohli byť piatkové večerné’rúhavé tabule na rieke Seine v Paríži len tým: pyšným odmietnutím poriadku, noriem, slušnosti, rozumu a viery. 

ČÍTAJ: ‘Bohu sa nevysmievajú’:

A nie len tak hocijakú vieru: milióny a milióny divákov na celom svete šokovala vulgárna a obscénna paródia Poslednej večere od Leonarda da Vinciho, v ktorej nášho Pána posmešne stvárnila známa lesbická parížska diskdžokejka Leslie Barbara Butchová so svätožiarou pripomínajúcou svätú Hostiu. Obklopoval ju groteskný súbor drag queen “apoštolov” v lascívnom oblečení a pózach, ale aj očividne veľmi malé dieťa, akoby chcelo zdôrazniť, že nevinnosť musí byť zničená. 

V exkluzívnom vyhlásení pre LifeSiteNews jeden z francúzskych biskupov, Dominique Rey z diecézy Toulon, odsúdil otvárací ceremoniál útok na nášho Pána a tých, ktorí ho milujú a slúžia mu. Povedal:  

Mnohých ľudí, nielen kresťanov, hlboko pohoršilo to, čo sa stalo na otvorení olympijských hier v Paríži, ktorého súčasťou bola paródia na Poslednú večeru. Videli sme Krista prezlečeného za drag-queen. Olympijské hry sú medzinárodným športovým podujatím, ktoré má podporovať jednotu, úctu a bratstvo. Nemali by byť príležitosťou na scény, ktoré sú rúhavé a urážlivé. Od toho závisí atmosféra pokoja, ktorá by mala počas tohto podujatia vládnuť. Je našou povinnosťou ako kresťanov verejne vyjadriť naše nepochopenie, nespokojnosť a utrpenie tvárou v tvár takýmto prejavom, ktoré tu nemajú miesto. V našich modlitbách, prostredníctvom skutkov pokánia, najmä prostredníctvom Eucharistie a slávenia svätej omše, ktorá je prameňom a vrcholom kresťanského života, musíme mať na pamäti všetko, čo urazilo bratstvo a pokoj, ktoré sú pre nás také vzácne v roztrieštenom svete, ktorý je tak poznačený násilím.

Biskup Joseph Strickland sa vyjadril aj pre LifeSiteNews: 

Fanatizmus voči kresťanom a rúhanie sa Ježišovi Kristovi, Božiemu’Synovi, ktoré sa prejavilo na olympijských hrách, je novým dnom nášho ľudského spoločenstva. Hanba tým, ktorí tento výsmech vytvorili, hanba olympijskému výboru a francúzskemu národu, že to dovolili. Poškvrňuje to to, čo by malo byť vznešenou oslavou športu a súťaže.

Vyzývam športovcov, aby nebežali pre blednúcu korunu svetského uznania, ale aby bežali pre korunu, ktorá nezaniká, pre večný život v Ježišovi Kristovi, vzkriesenom Božom Synovi.

Umelecký riaditeľ Thomas Jolly je samozvaný homosexuál, ktorý vytvoril “najčudnejší” otvárací ceremoniál olympijských hier v histórii, čím potvrdil očakávania PinkNews, “najväčšej a najvplyvnejšej svetovej”mediálnej značky vedenej LGBTQ+,” s ktorou sa rozprával jeden deň pred jeho vystúpením na rieke Seine. Povedal, že podujatie bude úspešné len vtedy, “ak sa v ňom budú cítiť zastúpení všetci.” Teda akási falošná umelecká gay pride s jej outréružovými kostýmami, trblietkami a perím, umocnená extra vulgárnosťou, tranvestitskou, drag a camp estetikou, ako aj “woke” nadsádzkou. 

Voči piatkovému rúhačskému útoku na obetu nášho Pána a jeho nevýslovné utrpenie pre vykúpenie človeka a na ustanovenie Eucharistie sa ozvalo množstvo nahnevaných a rozhorčených reakcií. Známy dominikán, páter Paul-Adrien, zverejnil video, v ktorom zatĺkal tamerické vyhlásenie francúzskej biskupskej’ konferencie, v ktorom vyjadril poľutovanie nad tým, že “tento ceremoniál bohužiaľ obsahoval scény výsmechu a zosmiešňovania kresťanstva, čo nás hlboko mrzí.” 

“Domnievam sa, že to’nejde dostatočne ďaleko,” povedal. Sklamanie je “pasívna emócia”, zatiaľ čo to, čo tu potrebujeme, je “aktívna emócia” “Chceli by sme, aby francúzski biskupi prešli z pasívneho do aktívneho registra”, pretože je to naša “česť”, ktorá bola “nespravodlivo napadnutá”, a to oprávňuje “hnev.” 

“Musíme sa morálne a intelektuálne prezbrojiť a prestať všetko prijímať a znášať, pretože kresťanstvo nie je handra na podlahu, nie je to’rohožka, o ktorú si môže celý svet utrieť topánky: je to Božia vláda, evanjelium zvestované na zemi, je to spása ponúkaná hriešnikom… Príliš veľa sme kázali o milosrdenstve. A keď sme toľko kázali o milosrdenstve, ľudia to považujú za zbabelosť. Dialóg má svoje hranice… Aj toto je milosrdenstvo: v mene milosrdenstva sa budem snažiť zabrániť ľuďom, aby sa prepadli do zla… Patríme ku generácii kresťanov, ktorá už má dosť toho, že jej niekto pľuje do tváre, a my to už nebudeme akceptovať, nebudeme to ďalej prijímať. Naše milosrdenstvo považovali za zbabelosť; dnes nás Boh žiada, aby sme v mene tohto milosrdenstva, ktorému musíme vrátiť jeho právoplatné miesto, z pedagogických a časných dôvodov prestali byť milosrdní. Ak chceme zvíťaziť, musíme bojovať. Láska bude bojovať a láska zvíťazí,” povedal rehoľník. 

Jeho energické vyhlásenie bolo jedným z mnohých, ktoré na internete zverejnili miestni francúzski kňazi. 

Akkoľvek bola paródia na Poslednú večeru najzjavnejším a najpriamejším útokom na nášho Pána a na katolíckych a kresťanských veriacich, piatkové predstavenie obsahovalo mnoho nevhodných scén útočiacich na vieru, morálku, dobrý vkus a civilizačné princípy. 

Po “tableau” Poslednej večere bola na zosmiešnený stôl pred skupinou drag queens a nehorázne vulgárnou lesbickou dídžejkou položená obrovská zakrytá misa: zpěvák a umelec Philippe Katerine sa vynoril z kvetinového záhonu, celý nahý a namaľovaný na modro od vrchu po päty okrem žltej brady a girlandy zo zelených listov a paradajok a spieval “Som jednoducho nahý.” Scénu vystrihli miestne televízne stanice vo viacerých krajinách. 

Jeden z najšokujúcejších momentov fvystupovala heavy metalová pieseň v podaní anglickej skupiny Gojira, ktorá kričala “Ça ira” z façade Conciergerie, kde bola kráľovná Mária Antoinetta niekoľko mesiacov väznená počas teroru vo Francúzskej revolúcii, než bola 16. októbra 1793 verejne gilotínovaná. Scéna sa otvorila viacerými digitálnymi obrazmi v oknách budovy’zobrazujúcimi sťatú kráľovnú, ktorá nesie hlavu v rukách a spieva revolučnú pieseň “Ach ça ira, ça ira…” – “Všetko bude v poriadku, aristokrati pôjdu na lampáše, aristokrati budú obesení.” 

Bolo to krvavé pripomenutie najkrvavejších epizód Francúzskej revolúcie, ktoré sa odohralo v deň ôsmeho výročia, keď Otcovi Jacquesovi Hamelovi’podrezal hrdlo radikálny moslim na severe Francúzska. 

Otec Christian Venard, almužník verejných síl v Monaku, zverejnil nasledujúci komentár na X, v ktorom nabádal Katolícku cirkev, aby protestovala proti poburujúcim útokom proti viere pod zámienkou sekularizácie: 

Bránite česť a pamiatku desaťtisícov kňazov, rehoľníkov a rehoľníčok, mužov, žien a detí, ktorí boli počas Francúzskej revolúcie násilne prenasledovaní a zavraždení z nenávisti ku katolíckej viere?

Ale akoby to nestačilo, súčasťou prehliadky bola aj socha zlatého teľaťa’s hlavou priamo na pódiu, kde mal čestné miesto olympijský oheň. Po vodách Seiny sa preháňal bledý kôň, na ktorom jazdil nositeľ plameňa bez tváre v kapucni: údajne zobrazoval Sequana, riečneho boha Galov, ale vyzeral ako jazdec z Apokalypsy prinášajúci smrť a skazu. 

V ďalšej znepokojujúcej scéne bola na filmovom zázname zachytená viacrasová, viacpohlavná “trojica” – jeden beloch, jeden černoch a jedna beloška – na ceste k zjavnému sexuálnemu styku, pričom si vymieňali dvojzmyselné pohľady. 

Speváčka afrického pôvodu Aya Nakamura ktorá svojou neistou francúzštinou vyvolala hnev, keď ju vybrali za kultúrnu reprezentantku Francúzska na olympijské hry objavila sa vychádzajúc z Francúzskej národnej akadémie, inštitúcie, ktorú v 17. storočí vytvoril kardinál de Richelieu na zveľaďovanie francúzskeho jazyka, spievala zmes svojich nezrozumiteľných piesní a pritom si hladila vlastné veľkorysé krivky, zatiaľ čo okolo nej tancoval a vrtel sa majestátny zbor francúzskej armády’Garde Républicaine. 

Nevyhnutne zaznela revolučná pieseň Johna Lennona’Imagine v melancholickom tóne: tento hymnus globalizmu je jasným odmietnutím náboženstva, a teda aj Boha. 

Svoju chvíľu slávy dostali aj viaceré historické ženské postavy zobrazené ako zlaté sochy; patrila k nim aj Simone Veil, ktorá bola explicitne prezentovaná ako tá, ktorá umožnila “právo na potrat” vo Francúzsku. 

Francúzska organizácia na ochranu práv kresťanov AGRIF (Aliancia proti rasizmu a za rešpektovanie francúzskej a kresťanskej identity) oznámila, že sa bude zaoberať propagandou LGBT, explicitným sexuálnym materiálom prezentovaným miliónom detí sledujúcich toto podujatie, glorifikáciou násilia na ženách a “ohavnú svätokrádež proti Ježišovi Kristovi” na súd ako oficiálna “protirasistická” organizácia, ktorá sa môže sama ujať jurisdikcie. 

Francúzski katolíci boli po celej krajine vyzvaní, aby sa v nedeľu popoludní o 17.00 hod. modlili ruženec v kostoloch a kaplnkách a pred verejnými prícestnými kaplnkami. 

V Libanone minister mládeže a športu George Kallas vydal rázne verejné vyhlásenie: “Parížska olympiáda utrpela morálnu porážku. Porušenie posvätnosti kresťanského náboženstva podkopalo dôstojnosť a hodnoty Francúzska. Keby som bol prítomný na otváracom ceremoniáli, okamžite by som odstúpil.”